20 Nisan 2010 Salı

((slayt izle)) Benim Babam da Boksördü yazan: Mersin İçel İlinden Burak CANLI

BENİM BABAM DA BOKSÖRDÜ yazan: Mersin İçel İlinden Burak CANLI

 

Yumrukların havada uçuştuğu bir noktada bulunmaktayız. Bir oradan bir buraya! Ama bilinmesini isterim ki benim babam da bir boksördü. Evet, ben namı değer Elli Mehmet’in oğluyum.

 

Bunu itiraf etmem benim için o kadar zor ki. Üzerime gelenlere. Tehdit vari sözlere. Yakarım ve yıkarımlara hiç çaktırmamışımdır bu zamana kadar. Anlayan olacak olsa çok utanırdım. Çok sıkılırdım. Nede olsa benim babam namı değer Elli Mehmet’ti.

 

Canım babam benim. Külhan beydi. Ama onu sevmeyi bulunmazdı. Korku değil. Saygıydı onunki si. Bir günden bir güne bırakın haklı haksızı o yumruklarını spor dışında hiç kullanmadı.

 

Evet, o bir boksördü. Külhan beydi. Ama hiç can yakmadı. Hiç ocak söndürmedi. O iyi adamdı. Benim olmaktan korkacağım bir tipti. Adam gibi adamdı. Babayiğitti. Onun için benim babam olduğunun anlaşılmasını istemezdim. Büyüktü. Gölgesi yeterdi. Bilenler bana şöyle bir bakardı. Böyle adamın böyle bir çocuğu!

 

Uzatmadım değil. Saç uzattım. Ama nece önceleriydi. Şimdiler de ben de yiğit gibi naralar atmadan yürümekteyim. Ama anlaşılmasın isterim. Bilmesinler isterim. Elli Mehmet’in babam olduğunu kimseler bilmesin isterim. Çünkü o yardıma açıktı. Cömertti. Adam gibi adamdı. Onun niteliklerine layık bir evlat hiçbir zaman olamadım.

 

Yumruk vuran vurana! Ha Bakana ha sana ha bana. Vurdular. Kirlettiler yumruklarıyla insanların yüzlerini. Acımadılar. Korkmadılar. Hiçe saydılar insanların burunlarını. Burnun bir önemi bulunmamaktaydı. Burun neydi ki.

 

İçlerinde bastırılamamış derin öfkeleriyle dolaşan insanlar bulunmakta. Güdümle atanları bulunmaktaysa da mutlaka ki içlerinde de ruhani durumlarıyla da atanları bulunmakta.

 

Yumruk misali bir yaşam mücadelesi bunun adı. Eskiler de çiçek verirlerdi. Şehrin anahtarlarını teslim alırlardı. Şimdilerde alabildikleri bir tek yumruk kaldı. Nasibime yumruk düştü baba.

 

Baba beni okula gönder baba. Baba Boks Okulu olsun baba. Baba beni Boks Okuluna gönder baba. Baba bana nasıl Terör bombalarından kurtulacağımı öğret baba. Baba bana iktidarın yanında olmayı öğret baba. Baba bana Trafik kazasından nasıl sıyrılabileceğimi öğret baba. Baba bana elektrik faturamı nasıl ödemeyi başarabileceği öğret baba. Baba bana yurt dışına nasıl gidilebileceğini öğret baba. Baba bana Silivri’ye gitmemenin yollarını öğret baba. Baba bana dom dom kurşunundan nasıl kurtulacağımı öğret baba.

                                          

Baba bana öğret ama demokrasiyi hele bir de gerçek demokrasiyi öğretme ama. Baba bana öğret ama eşitlik, kardeşlik, insan hakları, sosyal hakları hele bir de saygıyı ve sevgiyi öğretme ama. Baba bana öğret ama ahlaklı bir yaşam sürmeyi, nezaketi, hoş görebilmeyi hele bir de insan olmayı öğretme ama.

 

Babaların babalara geldiği bir dönem de Yüce Kudret tüm Aile Büyüklerinin yardımcısı olsun. Yumruklanmayan günler geçirmeniz dileğiyle.

                                                                        MERSİN İÇEL İLİNDEN BURAK CANLI

--
Bu mesajı şu gruba üye olduğunuz için aldınız:
Google Grupları "pınarslayt" grubu.
İlginc buldugunuz POWER-POİNT (SLAYT-PPS) yayinlandigi gruptur. Sizinde paylasacaginiz slaytlar varsa gonderin. mutlaka eki slayt olsun
*Herkese açık web sitesi*
http://groups.google.com/group/pnarslayt
*E-posta*
pnarslayt@googlegroups.com
 
 
 
kaliteli slayt grubu
 
 
 
Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/pnarslayt?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin