28 Nisan 2010 Çarşamba

(MADENCİYİZTR) Her işi yaparım patron

HER İŞİ YAPARIM ABİ..

Yayınlanan yazılardan anladığım kadarıyla bazı arkadaşlar ne kadar çok
şey bilirlerse o kadar rahat iş bulabilirler mantığıyla herşeyi
öğrenmeyi arzuluyorlar.
Bir anımı hatırladım.
yaklaşık 17 yıl önce idi GLİ yeraltında hazırlık mühendisi olarak
çalışıyordum.(7 Yıl aynı işi de yaptığımı belirtmek isterim)..Bilen
bilir yeraltında en önemli işlerden birisidir.Yılda 1000 metresi taşta
olmak üzere yaklaşık 5000 metre delme patlatma ile galeri sürüyorduk.
GLİ Bir alman firmasıyla yeraltının rehabilite edilmesi üzerine
anlaşma imzaladı ve almanyadan gerçekten işinde uzman heyetler gelip
yapılan işleri sorgulamaya başladılar..Bir gün Başmühendisimiz beni
çağırdı ve alman heyetin beni çağırdığını söyledi.Görüşmeye
gittiğimde.
bana öncelikle ünvanımı sordular bende "Maden Mühendisiyim" dedim
onlarda " seni yanlışlıkla göndermişler biz ocağın harita mühendisini
çağırdık" dediler bende "Ocakta harita mühendisinin olamdığını 2
topoğraf ve 5 miracıyla bu işi ben yürütüyorum" dedim. İçlerinden
Harita mühendisi olan, yapılan işleri sordu cevapladım ve gönderdiler.
aradan 2-3 gün geçti Başmühendis tekrar beni çağırdı ve almanların
tekrar beni çağırdıklarını söyledi.gittiğimde Almanlar" Abdullah bey
biz seni çağırmadık ocaktaki jeoloji mühendisini çağırmıştık" dediler
bende" Ocakta jeoloji mühendisi yok izohipsleri ben çizerim,fayları
atımları ben tespit ederim dedim...Jeoloji mühendisi alman beni
karşısına alıp nasıl yaptığımı sordu ve damar hakkında bilinenleri
aktardım ve döndüm..yine aradan 2-3 gün geçmiştiki başmühendisimiz
yine çağırdı.."Abdullah bunlar yine seni çağırıyorlar" dedi git
bakalım dedi..Yine gittim beni karşılarında görünce çok şaşırdılar
"Abdullah bey biz seni çağırmadık hazırlık mühendisini çağırdık"
dediler hazırlık mühendisi benim deyince patladılar artık" bu kadar
işin altından nasıl kalkıyorsun..böyle birşey olamaz dediler ve
kendilerinden örnek verdiler 4 kişiydiler 1.maden müh1 si harita müh.1
si ise jeoloji müh. ve diğeride makina mühendisi idi..Olayın
yanlışlığını anlattılar herkesin bir konuda uzmanlaşması gerektiğini
anlattılar ve almanyada tüm mühendisliklerde her konuda uzman kişi
çalıştırıldığını ve doğrunun bu olduğunu söylediler.Bence doğruyu
söylemişler onlar haklıydı..
Deneyimlerime göre
1*mutlaka İngilizce bilinmelidir.
2*Bir işi yap ama en iyisini yap.
3*Ne kadar parçalanırsan o kadar hata yaparsın
4*Artık ülkemizde de her işi yaparım mantığı bitmiştir.herkes uzman
eleman arıyor.
5*Diğer branşlardaki mühendislerinde evlerine ekmek götürmek zorunda
olduklarını unutma..Sen hiçbir zaman tam bir jeoloji mühendisi,tam Bir
harita mühendisi veya tam makina mühendisi olamazsın..
6*Önce ocaktaki işlerine sahip çık sonra diğerlerine bulaş..
7*Hangi işte yeteneğin olduğunu önceden öğrenirsen mesleğini daha
zevkle yaparsı(Cevher hazırlama-mermer-yeraltı )gibi
selamlar kolay gelsin..

--
Aracısız ve ücretsiz ilan portalı
(Maden Müh iş ilanları+Madencilikle ilgili tüm ilanlar)
www.madenilan.com.
Madencilerin internette buluşma noktası
www.madenciforum.com
Abdullah AKÖZEL
Maden Yük.Mühendisi
0506 427 42 22 aakozel@gmail.com

--
www.madenilan.com (Aracısız ve ücretsiz madencilik ilan portalı)
Grubun sahibiyle iletişim:Maden Yük.Müh. Abdullah AKÖZEL. aakozel@gmail.com 0506 427 42 22
Bu mesajı Google Grupları "MADENCİYİZTR" grubu.na üye olduğunuzdan aldınız.
Bu gruba posta göndermek için , mail atın : madenciyiztr@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin:
madenciyiztr+unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için,
http://groups.google.com.tr/group/madenciyiztr?hl=tr adresinde bu grubu
ziyaret ediniz.