24 Nisan 2010 Cumartesi

((slayt izle)) Mersin Yerel Siyasetçiler ve Parmakkurdu Köyü yazan: Mersin İçel İlinden Burak CANLI

MERSİN YEREL SİYASETÇİLER VE PARMAKKURDU KÖYÜ yazan: Mersin İçel İlinden Burak CANLI

Bu yazı Mersin’e adanmıştır. Yerel taban da siyaset yapan ağabeylerimiz vardır. Bunlardan birisiyle karşılaştım. Bana bağıra çağıra ben Parmakkurdu Köyüne gittim. Sen bilir misin nerdedir? Sen hiç ismini duydun mu? Diye soruyor. Hasbin Allah. Ya sabır. Ya İhsan.

 

Nedersin böylesine. Bana siyasetten sen ne anlarsın diyorlar. Zaten ben de anlamam diyorum. Sen adam mısın diyorlar. Sen şunu yaz bunu yazma diyorlar. Bu zamana kadar ekmeğimi siz verdiniz ya fermuarımı siz çektiniz ya. Parmakkurdu Köyünü biliyorsun diye sana hayatımı mı teslim edeceğim. Sen büyüksün. Sen yücesin. Sen kralsın ağabey.

 

Parmakkurdu Köylüsü ve sakinleri sakın alınmasınlar. Sevgili hemşerilerim. Bir şekilde de olsa yazımı okuma şansına ererseniz bu yazıyı yazdım Köy tanınsın diye. Yoksa Köye diyeceğim bir şey bulunmamakta. Ama Parmakkurdu Köyünün ismini bilen belli ki oraya da gitmiş olan bir Siyasi Başkan kendini oranın kralı zannetmekte. Zannedersiniz ki Köy ona hayatını borçlu. Zannedersiniz ki Köy onun sayesinde var olmuş.

 

Böylesi az görülür. Akıllara zarar. Maazallah. Başkan sen oraya gittin de ne oldu. Kedi oğlan mı doğurdu. Sen bana Köye gitmenden değil de oranın sorunlarından bahset. Anlat oranın güzelliklerini. Bana bir kişinin adını en azından Muhtarın adını verse. Nediyeyim. Acaba Köyün ondan haberi bulunmakta mı?

 

Köyün hangi sorununa el attın. Hangi yarasına çare oldum. Sanki oralar da para dağıtmış gibi konuşma. Yerel siyaset yapacaksın. Ve tek numaran Parmakkurdu Köyü’ne gitmek olacak. Bu dolmaları yemez artık kimse ama ne yapsın millet. Ne yapsın. Bak birine vur ötekine.

 

Gene de Başkan iyi niyetli. Güzel insan. Belli ki bu yollara yeni düşmüş. Öğrenir. Öğretirler. Özellikle seçimler de Parmakkurdu Köyü sakinlerinin verdiği oya bakayım diyeceğim. Ama ne fayda! Bakmama gerek yok ki. Değil oraya gitmek oraya taşınıp ilçe başkanlığını da oraya taşısa nafile!

 

Köye gittin. Sorunları tespit et. Çözüm önerileri oluştur. Beklentiler ne doğrultudaysa ona göre manevra yap. Gerekirse oralarda basın açıklaması yap. Yap ama gözünü sevdiğimin başkanı lütfen sadece oraya gitmek ve bunu söylemekle kalma.

 

Orayı tanı. Gerçekten tanı. Ne yetişir ne ekilir. Neden yoktur. Bul sor öğren. Ama bunları yaptıysan da paylaş. Etrafınla ve her bir kişiyle! Sorarlarsa söyleme. Sen her bir kişiye talep olmadan anlat. Bilelim. Bilsinler. Yok, ben Başkanım. Ben kralım havalarındaysan. Büyüksün ağabey o zaman derim sana. Sen büyüksün. Sen kralsın. Ama bilesin. Gerçekte büyük. Gerçekte kral. Parmakkurdu Köylüleridir. Onlar büyüktür. Onlar kraldır.

 

Yerel siyasetçiler kalkın ayağa ve harekete geçin. Seçim zamanlarında broşür dağıtmakla olmaz bu iş. Tamam, maddiyat lazım gezmek için. Adam lazım gitmek için. Ama olduğu kadar yapın. Tüm Köylere tüm mahallelere gidemiyorsanız da bir tanesine gidin. Gittiğiniz zaman aldığınız tat ve keyif hiçbir şekil de ölçülemez olacaktır. Ama gözünüzü sevdiğim siyasetçileri gittiğinizde bir çay içip iki ekmek bölerek geri gelmeyin. Elinize kalem. Elinize Kâğıt alın. Sorun. Öğrenin. Parmakkurdu Köylülerinin dertlerini, isteklerini, tarihini bilin. Bildirin.

Marifet Parmakkurdu Köyüne gitmek değil marifet orayı bilip etrafına bildirmekte yatmaktadır. MERSİN İÇEL İLİNDEN BURAK CANLI

--
Bu mesajı şu gruba üye olduğunuz için aldınız:
Google Grupları "pınarslayt" grubu.
İlginc buldugunuz POWER-POİNT (SLAYT-PPS) yayinlandigi gruptur. Sizinde paylasacaginiz slaytlar varsa gonderin. mutlaka eki slayt olsun
*Herkese açık web sitesi*
http://groups.google.com/group/pnarslayt
*E-posta*
pnarslayt@googlegroups.com
 
 
 
kaliteli slayt grubu
 
 
 
Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/pnarslayt?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin