8 Şubat 2010 Pazartesi

((slayt izle)) DEĞERLİ GRUP ÜYELERİ, ÇETKODER GÖNÜLLÜSÜ OLDUĞUMU BİLİYORSUNUZ. BEN DEKORATÖRÜM. BANA GELEN İLETİLERİ SİZLER İLE PAYLAŞIYORUM Kİ, BELKİ BİR FAYDAM OLUR. SAYGILARIMLA..

Çevre Ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği (ÇETKODER) Genel Merkezi okulların açılımı, eğitim ve öğretimin ikinci yarıyılına girilmesi ile beraber bir panel gerçekleştirdi.

 

“Türkiye’nin Eğitim ve öğretim gerçeği”

 

Çevre Ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği (ÇETKODER) Genel Merkezi, Toplumsal kalkınma ve toplumsal mutabakat adına yaptığı gönüllü ve ücretsiz çalışmaları içinde, okulların açılımı ile eğitim ve öğretimin ikinci yarıyılına girilmesi ile beraber bir panel daha düzenledi.

 

Panel bugün saat 10. oo da Mersin de Dernek Ana binasında 51 ilden gelen temsilcilerle gerçekleştirildi.

 

Adana, Giresun, Adıyaman, Aksaray, Bingöl, Bitlis, Erzurum, Gaziantep, Hatay, K.Maraş, Karaman, Kars, Kilis, Konya, Malatya, Osmaniye, Sakarya, Şanlıurfa, Niğde, Antalya, Diyarbakır, Elazığ, Erzincan, Çankırı, Edirne, İzmir, Isparta, Karabük, Artvin, Afyon, Kütahya, Yozgat, Van, Zonguldak, Uşak, Sivas, Sinop, Ordu, Manisa, katılım yapan temsilcilere panel bitiminde panele katılım belgeleri verildi.

 

“Türkiye’nin Eğitim ve öğretim gerçeği” konulu panelde açılış konuşmasını yapan Çevre ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği (ÇETKODER) Genel Başkanı Mustafa Göktaş önemli tespitlerde bulundu.

 

SON 30 YILDA EĞİTİM ACINACAK HALE GELDİ

Göktaş, “Bugün gelinen noktada görüyoruz ki, 1980 den sonra hızla Eğitim öğretim sistemimiz çökmüştür. Eğitim, kaliteli bir öğretimden yoksundur. Okullarımız son 30 yılda kendi haline terkedilmiş ve eğitim camiasının sorunları hep ötelenerek yıllardır ihmal edilmiş ve içinden çıkılamaz bir hale getirilmiştir. Bu ihmalin neticesi bu 30 yılda yetişen, gelişen gençlerimizin evlatlarımızın hali perişandır. Ezbere dayalı bir sistem ile ayrıca kendisine yetecek lüzumlu el becerisine muktedir olmadan, neyi neden ve niçin tükettiğini bilmeden, dershane, okul, özel hoca üçgeninde gidip gelerek yetiştirilmiştir” dedi.

 

YÜKSEK TAHSİL YAPMIŞ GENÇLER UMUTSUZLUK İÇİNDE

Göktaş, “Bu eğitim ve öğretim sisteminin yetersizliği, içinin boşluğu sebebiyle, yüksek tahsil yapmış gençlerimiz bile işsiz güçsüz sokaklarda kötü kaderin pençesine düşmektedir. Uyuşturucu ve diğer yasa dışı çetelerin ellerine düşen bu çocuklarımızı kurtarmak ve geleceğin yaşanılır Türkiye’sini yapılandırmak için Eğitim ve öğretim sistemimizi yeniden ele almak ve çağdaş ve modern dünyanın gereklerine uygun olduğu kadar ülkemiz gerçekleri ile örtüşen sistemi yapılandırmak zorundayız. Çocuklarımızı gelecekten umutlu, yüreklerinde sevgi ve saygı yeşeren hale getirmeliyiz” dedi.

 

HERKES, HER KURUM, HER KURULUŞ EL ELE VERMELİ

Göktaş, “Çevre Ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği (ÇETKODER) olarak, bu sorunların çözümü için herkesle, tüm mesleki ve sanayi kuruluşlar, STK’lar, demokratik kitle kuruluşları ile el birliği ve yürek birliği yapmaya hazırız. Yeter ki olaya objektif ve perspektif bakılsın.  At gözü bakışı ile bu işleri çözemeyiz. Bu sorun hepimizin sorunudur. Bakın Okullar ikinci yarıyıl dönemine başladı. Ama sorunlar yumağı devam ediyor. Bırakan dağ ve köy okullarını, metropol kentlerde bile okullarımız bakımsızlık ve ilgisizlikten dökülüyor. Bir sınıfta 40- 50 öğrenci ile eğitim öğretim sürdürülüyor. Derslik, yani sınıf sayısı halen yeterli değil. Bunlar bir kenara, kışın buz gibi okullar, yazın sıcaktan kaynayan okullar ile beraberiz” dedi.

 

EĞİTİMDEKİ ÇIKMAZ SOKAKLAR AÇILMALI

Göktaş, “Eğitimde çok sayıda çıkmaz sokak var. Bu sokakları çıkmazdan kurtarıp çıkar hale getirmeliyiz. Okulların aileden sonra çocuklarımızın ikinci yuvası olduğunu unutmamalıyız. Orada yenilen içilenden tutun, etrafının birliği ve düzeni bile çok önemli. Okul etrafından başıboş, ne olduğu belli olmayan insanların dolaşmaları engellenmeli. Seyyar satıcı, okul etrafında cafe, bar, müzikli eğlenceli yerlerin olmamasına özen gösterilmeli” dedi.

 

ÖĞRENCİ SERVESLERİ DENETİMDEN GEÇMELİ

Göktaş, “Özellikle öğrenci servisleri elden geçmeli. Servis aracı işletmeciliğini herkes yapamamalı. Mutlak bir eğitim ve denetimden geçmeli. Sürücü ve hizmet sunanlara kılık kıyafet şartı konmalı. Onlarda da tahsil terbiye aranmalı. Çocuklarımızı emanet ettiğimiz servisler daha ciddi kurumlar haline gelmeli. Bir servis aracının içinde ayakta öğrenci bulunmamalı. Bu mutlaka engellenmeli. Servis aracını kullananlar sık sık denetime tabi tutulmalı. Araçlar teknik olarak denetlenmeli. Freni, motoru, yağı, suyu her şeyi… Bu basit bir mesele değil. Gözbebeğiniz olan evlatlarınızı emanet ediyorsunuz. Üstelik para veriyorsunuz. Bedava değil. Bakın denetimsizlikten okul servis araçlarının hemen hemen her gün kaza haberlerini okuyoruz. Nice canlar aramızdan ayrılıyor. Bu konuda çok ciddi olarak ele alınmak zorundadır. Kurumlar arasında diyalog başlatılmalıdır. Bu benim işim değil mantığı ile hareket edilmemelidir. Bu hepimizin işidir” dedi.

 

BU MESELENİN HALLİ İÇİN SİYASİ PARTİ ROZETLERİNİ BİR KENARA BIRAKIN

Göktaş, “Tüm siyasi parti temsilcilerine sesleniyorum. Bu konuda siyasi parti rozetlerinizi bir kenara bırakın.  Her biri birer tüketici durumunda olan vatan evlatlarımızın gelecekleri için, bu günümüzün ümidi ve aynası geleceğimizin güveni ve teminatı olan çocuklarımız için her fedakârlığa hazır olan milletimizin sesini duyun.  Türk milleti, dünden gelen geleneksel kadirşinaslık, hoşgörü, tolerans ve hizmet çizgisi ile her zaman her işte, örnek, önder ve öncü olmuştur. Eğitim sistemimizin aksayan ve bugünün koşullarına uymayan tüm sorunlarını yine bu millet el birliği ve yürek birliği yaparak çözecektir. Lütfen çocuklarımız başta olmak üzere ülkemizin geleceğini kendi elimizle karartmayalım. Artık yeter. İkinci yarıyıl başladı, zil sesi çaldı. Bu zil sesi, sizler bizler içinde bir milat olsun. Gelin meseleyi kökünden çözmenin yolarını hep birlikte arayalım” şeklinde konuştu.

 

MİSAFİRLERİ YÖREYİ GEZDİRDİLER

Çevre Ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği (ÇETKODER) Genel Merkezi Panele diğer illerden katılım yapan 51 kişiyi panel bitiminde bölgedeki tarihi ve kültürel alanları gezdirdiler. Tarsus, Erdemli, Silifke arasında bulunan tarihi, kültürel mirasın kalıntılarını yerinde inceleyen misafirler, Cennet cehennem, Kanlıdivane, Kız kalesi, Pompeipolis harabeleri, Eshab-ı kehf mağarası, paşa türbesi gibi ören yerleri de gezdi bilgi aldılar.

 

ÇEVRE VE TÜKETİCİ HAKLARINI KORUMA DERNEĞİ (ÇETKODER) GENEL MERKEZİ

ÇETKODER GENEL MERKEZİ YAZIŞMA İÇİN: cetkoder@gmail.com

ÇETKODER BASIN’A BİLGİ VE ÜYELERE DUYURU İÇİN GOOGLE GRUBU:

http://groups.google.com.tr/group/cetkoder

 
GENEL BAŞKANIMIZ GAZETECİ YAZAR VE İKTİSATÇI
MUSTAFA GÖKTAŞ'A AİT GÜNLÜK MAKALE VE KÖŞE
YAZILARININ YER ALDIĞI YAZIŞMA GRUBU:
 

--
Bu mesajı şu gruba üye olduğunuz için aldınız:
Google Grupları "pınarslayt" grubu.
İlginc buldugunuz POWER-POİNT (SLAYT-PPS) yayinlandigi gruptur. Sizinde paylasacaginiz slaytlar varsa gonderin. mutlaka eki slayt olsun
*Herkese açık web sitesi*
http://groups.google.com/group/pnarslayt
*E-posta*
pnarslayt@googlegroups.com
 
 
 
kaliteli slayt grubu
 
 
 
Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/pnarslayt?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin