27 Şubat 2010 Cumartesi

((slayt izle)) Kız Sen Türkiye'nin Neresindensin? yazan: Mersin İçel İlinden Burak CANLI

KIZ SEN TÜRKİYE'NİN NERESİNDENSİN? Yazan: MERSİN İÇEL İLİNDEN BURAK CANLI

 

Şu an aklıma geldi. Birden bire. İnsanın bir şeyler yazması için kendisini çok fazla zorlamasına gerek kalmıyor. Yazıyorum ya illa eleştiriler de ardı sıra geliyor. Çamur atmadan tutunda kara propagandaya kadar hedef tahtası haline geliyorsunuz. Mail yoluyla bazıları eski popülaritesini (halkça tutulma) kazanmak için yazdığım düşüncesi içerisindeler. Bu bir iltifat mı yoksa karalamamı belli değil. Benimle, bana ait kimlikle, ailemle, yediğim içtiğimle değil yazdıklarımla uğraşın. Gerçekte asıl sorun yazdıklarım. Ama adet olduğu üzere diyememekteler. Konu ben değilim ve hiçbir zaman olmadım. Yazdıklarım konudur. Popülariteye gelince ünlü bir simanın bana dediği gibi “cin olmadan adam çarpmaya kalkma” ben hiçbir zaman cin olmadım olma iddiasında da değilim. Sadece yazıyorum. Bu söz konusu yazdıklarımın dağıtımını da gönüllü birkaç kişi iyi bir şekil de yapıyor. Talimatım ve talebim olmaksızın ama rızam içerisinde yapılan bir yazı yayma politikası.

 

Ülkemizde bir birey diğer bir kişinin hakkında bilgi sahibi olabilmek için ona nerelisin diye bir soru yöneltme ihtiyacı duymaktadır. Sen nerelisin? Bütün olay bundan ibarettir. Mersin İlimizden tutunda diğer bütün illerimiz de sağdan soldan her bir kitleden kişi beraberce dostça hesabı yapılamaz yıllarca yaşamıştır.

 

Kişi cevap verir. Evet ben Mersin’liyim. Cevap verilmiştir. Bir kere ok yaydan çıkmıştır. İkinci soru ona yöneltilir. İçinden mi? Evet Merkez Hebilli Köyünden. Hayır, Tömük Yukarıdan. İşte durum bundan ibarettir. Birde şu göç edenlerimiz bulunmaktadır. Bunların da bazıları Köken Urfa ama ben oraları hiç bilmem. Yılda bir kere gider 3-4 gün kalırım. Veya babam oradan 60 sene önce gelmiş artık ben Adanalıyım. Hatta Adananın yerlisiyim. Gibi gider devam eder.

 

Göç edenlerin çocukları ve onlardan meydana gelenler için artık değişmenin de ötesinde yaşanan olgu yaşadığı yerin asıl memleketi olması ile sonuçlanmaktır. Evet, kökü bir yerden gelmektedir. Buna karşın artık babası orda doğmuş kendisi orda doğmuş ve yaşamış ve yaşayacaksa memleket artık çok öncelerinden göç edilen yerdir.

 

Şarkı vardı. “Kız sen İstanbul’un neresindensin” işte bu durum da buna benzer bir durumdur. Bir yerde de nereli olduğundan daha çok neresinden olduğun daha bir önem arz edecek şekil de büyük şehirlerimiz de bulunmaktadır.

 

Küçüktük. Minnacık. Ufacık. Arkadaşlarımızla oyun oynamaktayken Kurban Bayramı Arifesi geldi diye sevinç içerisindeydik. Arkadaşımın birisiyle asansöre bindik ve yukarı doğru çıkmaktayız. O zamanlar da asansör olayı bayağı lüks. Kesmeden anlarmış gibi arkadaşıma sordum siz kesecek misiniz? Onun babası bir gazeteciydi. İsmini bilmemekteyim. Ama arkadaşımın ismi Ferdi idi. En azından biz ona öyle demekteydik. O bana küçücük asansörün içerisinde biz Hristiyanız dedi. Hım dedim. O ana kadar bunu hiç bilmemekteydim. İçimden dedim ki acaba et yemiyorlar mı? Ama belki babam kesecek dedi. Aileme söyledim. Onlar da bana olmadı onlara et veririz dediler.

 

Onca zaman arkadaşlık yaptık kendisiyle. İçimizde Alevi, Sünni, Hristiyan, Kürt, Çerkez. Arap belki daha niceleri bulunmaktaydı. Ama ben bilmiyordum. Benim için bunların önemi de yoktu. Ben et yiyebilecek miyim yiyemeyecek miyim onu düşünmekteydim. Bizler arkadaştık. Kalabalıktık. Gezer tozar eğlenirdik. Ders çalışırdık. Diğer konularla bırakın ilgimizi, bilgimiz dahi bulunmazdı bizlerin.  MERSİN İÇEL İLİNDEN BURAK CANLI

--
Bu mesajı şu gruba üye olduğunuz için aldınız:
Google Grupları "pınarslayt" grubu.
İlginc buldugunuz POWER-POİNT (SLAYT-PPS) yayinlandigi gruptur. Sizinde paylasacaginiz slaytlar varsa gonderin. mutlaka eki slayt olsun
*Herkese açık web sitesi*
http://groups.google.com/group/pnarslayt
*E-posta*
pnarslayt@googlegroups.com
 
 
 
kaliteli slayt grubu
 
 
 
Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/pnarslayt?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin