26 Şubat 2010 Cuma

((slayt izle)) Beklemekle Bitmeyen Sıralar yazan: Mersin İçel İlinden Burak CANLI

BEKLEMEKLE BİTMEYEN SIRALAR yazan: MERSİN İÇEL İLİNDEN BURAK CANLI

 

Bildiğiniz gibi mevcut durumda var olan ve hayatın olmazsa olmazlarından bulunan sıra olgusu bulunmaktadır. Girmekle sonunun getirilemediği sıralar. Hatta bununla ilgili “Parayla değil sırayla” dahi deniliştir. Bekle babam bekle. Kim bekler bu sıralarda? Niye bekler? Ne kadar bekler? Adı sıra konulmuştur. Mutlaka sıraların bir denetçisinin bulunmadığı sıralar da bulunmaktadır. Sıralar da hakkaniyete her zaman özen gösterildiği söylenir. Öylemidir?

 

Sıralarda beklemek ne derece de hakkaniyetle bağdaşmaktadır. Bekle babam bekle. Adamın işi vardır. Bekleyecek zamanı bulunmamaktadır. Tanıdığı, adamı bulunmadığı için beklemek zorundadır. Bekleyecektir. Düzen sıraların üzerine kurgulanmıştır. Beklemek kaderdir. Beklemek alın yazısıdır. Dayı yoksa amca yoksa beklenecektir.

 

Ondan değil midir? Şu barkot numarası alınan makinelerin icadı! Bu icat engelleyecektir adamı olma fikrini. Oysa insanoğlunun kıvrak zekâsını engelleyebilmede başarıyı sağlayabilme şansı var mıdır ki. Bekle babam bekle. Yaz gelir. Kış gelir beklenir. Beklemenin ne akşamı ne de gündüzü vardır. Beklersin. İşin vardır oysa. Gitmen lazımdır. Göndermezler. Belli ki sistem seni düşünmektedir. Çalışma dinlen demektedir. Sistem işini bilir. Sistemin diğer adı da BEKLE SIRANI sistemidir.

 

Bekleyen usanır. Bekleyen bıkar. Usansın. Bıksın. İyi ya işte bu sistemin işine gelir. Sistem de beklemek sonu önceden belli film izlemeye benzer. Aslında filmin sadece sonu bilinse gene iyi! Aynı filmi sayısız kereler izlemişsindir. Ve aynı canlılıkla senden gene de izlemen talep edilir. İzlemeye göresin. Dayın yoksa bittin. Hele bir de sorumlu vatandaş rollerindeysen tam hapı yuttun.

 

Şu sıralarda talimatla otomatik ödeme olayları çıktı. Hesabında paran olmalıdır. Yoksa para sana ek hesap verirler. Bu kuruluşların öncesinden Avukatları tutulmuştur. Bilirler ödeyemeyeceğini. Almışlardır göze bunu. Hesaplamışlardır. Şu kadar geri dönmez diye. Bu onları batırmaz. Onların işi paradır.

 

Parayı bizim gibiler sadece kâğıt olarak bilirler. Bildiğimiz budur. Buna karşın para neler, neler anlamına gelmektedir. Paranın tanımları bulunmaktadır. Para sadece bir kâğıt parçasından oluşmamaktadır. Derindir. İçeriği kimde gizlidir? Bilinmez. Bizler bilmeyiz. Sıra ve para orantılıdır. Ne kadar çok para o kadar az sıra. Ne kadar az para o kadar çok sıra. Oran budur. Kurgu gizlidir. Gizlilik gücün belleğindedir.

 

Bir gün değişik bir mevkide bir yerde görev almaktayım. Dışarıya baktım bir de ne görüm. Bir sıra. Binleri bulan ve her gün yenilerinin eklendiği bir sıra. İnsanlar günlerce beklemekte içi acıyan bulunmamakta. Belki acımakta ama yararı düzen için o an bulunmamakta. Dedim bu sıra bitecek. Dediler mümkün değil. Bitecek dedim. Sen nesin Kurtarıcımı? Sana ne dediler. Bitecek dedim. Bitirince ne olacak heykelini mi dikecekler dediler. Heykel için değil. Vatan için. İnsan için dedim. Yapma dediler. Yaptım bile dedim. Çalıştım. Durmadan yılmadan çalıştım. Alternatif çözümler ürettim. Çalıştılar. Önceleri kızdılar. Şikâyet ettiler. Hep eleştirdiler. Ama sonraları istediler. Çalışmayı istediler. Hizmet etmeyi istediler. Sonuç sıralar bitti. Kalmadı. Son buldu. Bana dediler ki sen git gene aynı düzen hâkim olur. Olmaz dedim. Olur dediler. Gittim. Ve bir gün telefonum çaldı. Arayan ses dedi ki sizin geçilemez ve geçilmesi mümkün olmayan rekorunuzu geçtik dedi. İşte dedim. Budur. O ana kadar hiç böyle duygulanmamıştım. Bir şeyler olmuştu. Hem de olan şeyler iyi bir şeylerdi. Bu yüzden sıralar benim düşmanım. Sıralar bana dost değil. Bilirim içlerinde ki hainlikleri. İstemem onları. Hoş görmem. İnanırım ki istek ve azimle bitirilemeyecek sıra yoktur. Yeter ki bu ruh ile güne başlayalım.

 

                                                                          MERSİN İÇEL İLİNDEN BURAK CANLI

--
Bu mesajı şu gruba üye olduğunuz için aldınız:
Google Grupları "pınarslayt" grubu.
İlginc buldugunuz POWER-POİNT (SLAYT-PPS) yayinlandigi gruptur. Sizinde paylasacaginiz slaytlar varsa gonderin. mutlaka eki slayt olsun
*Herkese açık web sitesi*
http://groups.google.com/group/pnarslayt
*E-posta*
pnarslayt@googlegroups.com
 
 
 
kaliteli slayt grubu
 
 
 
Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/pnarslayt?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin