4 Aralık 2016 Pazar

((slayt izle)) Engelli ve Engelsizler Bir Arada.

Engelli ve Engelsizler Bir Arada.

Türkiye Beyazay Derneği İzmir şubesi olarak farklı Bir etkinliğe imza attık. 3 Aralık Dünya Engelliler günü ve10 16 Mayıs engelliler haftasında sadece engelliler bir araya gelir farklı etkinlikler yapılırdı. Gazetelerde haber olur ancak engelliler ve engelsizlerin bir arada olması ve bir köprü kurulması gerekir. Hala insanlar engelli komşu engelli arkadaş engelli çalışan istemiyorsa bir sorun vardır. Bu kadar ötekileştirilen bu kadar dışlanan bir engellinin psikolojisini düşünün. Biz Türkiye Beyazay Derneği Ailesi olarak hayatı birlikte paylaşmanın zihniyet değişimini sağlayacağını düşünüyoruz. 3 Aralık sabahı çelenk koyma etkinliğine katıldık. Daha sonra engelli maaşı ve bakım yasasıyla ilgili bir basın açıklaması yapıldı. Bizlerde arkadaşlarımızın yanında olduk. Daha öncede 2 Aralıkta Bornova gençlik merkezinde Suphi koyuncu oğlu lisesinde bir etkinliğe katıldık. Bu etkinlik dede engelliler ve engelsizler bir arada şarkılar türküler söylendi. Konuşmalar yapıldı. Bende orada konuşma yaptım. Daha sonra Bornova belediyesi nikâh salonunda engelli hakları paneline katıldık. Çok verimli ve doyurucu bir programdı. Gelelim kendi etkinliğimize. Saat 12.de derneğe bir geldim ki oturacak yer yok. Her yer tıklım tıklım dolu. Sonra engelli engelsiz eşleştirmesi yaptık. Bir etkinliğe gideriz. Hemen beni alırlar burada sizin arkadaşlarınız var. Bizi kendi yanlarına değil de hemen kendimiz gibi olanların yanına alırlar. Bir gün bir iftar programına katıldım. Rica ettim her engelli bir engelsizle eşleştirilsin sohbet etsinler diye söyledim. Bir sert adam. Biz yemeği size getiriyoruz. Yemeği kendiniz alacaksanız istediğiniz yere oturun. Ben masaları gezdim. Ancak boş yer olmadığı için tekrar engellilerin yanına oturdum. Ben körler okulunu şimdi Âşık Veysel oldu. Çok da iyi oldu. Bitirince rahmetli ramazan sözlal hocam beni engelliler kontenjanından Karabağlar cumhuriyet lisesine gönderdi. Oğlum sen ortaokulu bitirince tekrar sınavla uğraşma dedi. Ve altı yıl boyunca orada yatılı kaldım. Hocam şöyle dedi. Oraya gidince körler cumhuriyeti kurmayın dedi. Ben sözünü tuttum görmeyen arkadaşlarımdan kopmadım ancak toplumun farklı yerleriyle bağlantılar kurmaya çalışdım. Önce tanıştık. Daha sonra engelli engelsiz bir arada sohbet ettik. Kadir levent abimiz bize güzel türküler söyledi. Kadir Abimiz görme engelli ve çok güzel saz çalıp türkü söylüyor. Engellilerde fırsat verilince gerekli eğitim ve Rehbilitasyon  çalışmaları olursa farklı yerlere gelebiliyorlar. Görmeyenlerin içinde avukatlar öğretmenler psikoloklar ve farklı mesleklerden arkadaşlarımız var. Bizim iki görmeyen arkadaşımız var. Ameliyat malzemeleri hazırlıyorlar. Türkü aralarında engellilerin yaşadığı sorunlardan ve özelikle engelsizlerden neler beklediğimizi anlattık. İnsanların ilişkilerinde temel ön yargıların belirleyici olduğunu. Genelde farklı olandan kaçma davranışı olur. Bizim görüşümüz bu temel ön yargıları bir arada olursak aşabiliriz çocuklarımıza bir engelliyle karşılaşdığında neler yapılması gerektiğini anlattık. Bir görmeyene yardım isteyip istemediği sesli olarak söylenmeli. Kolundan tutup sürüklenmemeli. Arkasından araba gibi itilmemeli. Görmeyenle sohbet ediyorsunuz. Daha sonra gören usulca kalkıp gidiyor. Bizim gariban görmeyen anlatmaya devam ediyor. Sonra odaya başka biri geliyor. Oğlum sen Delimisin kendi kendine konuşuyorsun diye sesleniyor. Biz bu olayları sıklıkla yaşıyoruz. Görmeyenlerle birlikte yaşayan ve çalışanlar ortak kullanılan eşyaların yerlerini değiştirmemeli yâda değiştirince haber vermeli. Kapıları yarı açık koymamalı. Önüne yemek konulduğunda bilgilendirilmeli. Kaldırım işgalleri erişim sorunları konuşuldu. Yaşar üniversitesinden öğrencilerimiz geldi. Radyo televizyon bölümünden. Bir röportaj yaptık. Bu arada yaşar üniversitesinden huriye toker hocamın kulaklarını epey çınlattık. Hocamız engellilik konusuna ilgi duyuyor ve çalışmalar yapıyor. Değerli hocamla birlikte İzmir kent konseyi yürütmesinde birlikte çalıştık. Ege üniversitesi hemşirelik yüksek okulu öğrencimiz engellilerin sağlık kuruluşlarında yaşadığı sorunlarla ilgili bir anket yaptı. Bu vesileyle şunu öğrenmiş oldum. Hastanelerde engellilere öncelik tanınıyor. Buna genelde uyuluyor. Bizim şöyle bir önerimiz var. Bayanlara bayan görevli erkeklere de erkek görevli verilmesini tavsiye ediyoruz. Tedavilerin ve farklı ihtiyaçlar olduğu için bunu öneriyoruz. Şöyle bir gerçeği arkadaşlarımdan öğrendim. Dokuz eylül üniversitesi hastanesinde görmeyenlere refakat edilmiyor olduğunu öğrendim. Görmeyenler hasta ve yakınlarının yardımıyla tedavi hizmetlerini yapıyormuş. Bence bu çok üzücü bir durum eğer etkili ve yetkililer gerekli düzenlemeleri yapmazlarsa suç duyurusunda bulunabiliriz. Ben bu hastaneye gideceğim tedavi olacağım ve refakatçi hizmeti de başlamış olacak. izmir de arkadaşlarımızın her sorununun takipçisiyiz. Toplantı o kadar uzun sürdü ki 15.30'da ayrılanlar oldu. Bizler izmir'de engelli ve engelsizlerin bir arada yaşayacağı etkinlikler yapmak istiyoruz. Bu arada sosyal sorumluluk derslerine önem veren ve bize öğrenci gönderen hocalarıma çok teşekkür ederiz bu ders sürecinin toplumun değişmesi için bir köşe taşı olduğunu düşünüyoruz. Aslında biz engelliler farklı bir şey istemiyoruz. Politikalar ve uygulamalar engelliler yok sayılmasın kimse göz ardı edilmesin. Hala yeni yapılan binalarda engelli erişim sorunu var. Hiç olmassa yapılan yeni binalar engellilere uygun değilse ruhsat verilmesin. Biz engellerin kalktığı mutlu ve  huzurlu bir hayat diliyoruz.

Katılımcı kuruluşlar

Dilek Aydoğdu Sofu Şehit Fehmi Bey Orta Okulu, Mehmet Şişman Çiğli Çif Havuzlar Orta Okulu Müdürü, Mehmet Ditmin Emekli Memursen İzmir il Başkanı,Haldun Kırkık Görmeyenleri koruma derneği Başkkanı, ,Muhittin Yılmaz Zihinsel Engelliler Derneği Başkanı,Esra Yuluğ  Ak Parti İzmir konak İlce Kadın kolları Başkanlığı ,İsmet Doğanay zihinsel engelliler özel çocuklar derneği ,Selen celep Yaşar Üniversitesi Radyo Sinema Televizyon Bölümü,Salih Arıkan Türkiye Beyazay Derneği İzmir şube Başkanı,

Tel: 0506 514 96 93

 

 


--

--
Bu mesajı şu gruba üye olduğunuz için aldınız:
Google Grupları "pınarslayt" grubu.
İlginc buldugunuz POWER-POİNT (SLAYT-PPS) yayinlandigi gruptur. Sizinde paylasacaginiz slaytlar varsa gonderin. mutlaka eki slayt olsun
*Herkese açık web sitesi*
http://groups.google.com/group/pnarslayt
*E-posta*
pnarslayt@googlegroups.com
 
 
 
kaliteli slayt grubu
 
 
 
Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/pnarslayt?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin
---
Bu iletiyi Google Grupları'ndaki "pınarslayt" grubuna abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için pnarslayt+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Daha fazla seçenek için https://groups.google.com/d/optout adresini ziyaret edin.