8 Şubat 2010 Pazartesi

((slayt izle)) Supermen (Superman) Bizim Ülke de Yaşamış Olaydı yazan: Mersin İçel İlinden Burak CANLI

SÜPERMEN (SUPERMAN) BİZİM ÜLKE DE YAŞAMIŞ OLAYDI yazan: MERSİN İÇEL İLİNDEN BURAK CANLI

 

Bilirsiniz ki Kripton gezegeninden ta dünyamıza kadar yapılan bir yolculuk ile aramıza katılan ve bizlerin ona Superman dediği bir kişiliktir o. Dünyanın diğer taraflarını bilmem ama Ülkemizin hemen her tarafı Kriptonit taşları ile kaplanmıştır.

 

Diyelim ki Superman Ülkemizde ve Tekel İşçilerinin isyanını duydu. Ne yapar veya ne yapması ondan beklenir. Gidip onların açlık grevine katılır mı? Yoksa bu konuyu iktidarla müzakere yapıp konu hakkında açılım taleplerinde mi bulunur.

 

Benim dünya görüşüm oldukça dar. Düşünemiyorum. Bilemiyorum ki anlatayım. Superman’in önünü açmak istiyorum. Onu yönlendirmek. Ona yardımcı olmak. Ama nasıl bir çözüm yolu bulmak gerekir ona. Acaba nefesiyle üfleyip de soğuktan donan Tekel İşçilerinin içini ısıtma yoluna mı girer.

 

Superman darbecilere karşı nasıl bir tutum takınır. Ülkemize Superman’in ne gibi yararları olur. Yoksa kendisi de bu Ülke de baş darbeciler arasına sokulup Silivri’ye mi gönderilir. Tüm bu konular hakkında hiçbir yorumum yok. İşin, aşın bulunmadığı bir Ülkeden bahsediyoruz. Sadece lafın bol olduğu bir Ülke! Adliye Sarayları yapıyorlarmış. Onu bunu inşa ediyorlarmış. Dış Ülkelere göçü durduracaklarmış. Bitmek tükenmez mış mışlar.

 

Evet, her ne kadar eleştirsem de İktidar bir şeyler yapmadı demiyorum. Öncesinden haberim yok benim. Tarih bilgim bana bu Ülkenin verdiği kadar. Onun için benim kaderim bilmemek üzerine kurgulu. Yaptılar. Aksini hiçbir zaman iddia etmedim. Yapmaktalar. Demek ki bu kadar oluyor. Demek ki biz buyuz. Demek ki çığlık atsak bile işe yaramayacak. O zaman atmayalım. Her bir kişi iktidarın yanın da yer almakta. Taraflar rollerini üstlenmiş.

 

Eskilerden beri moda olan iş, aş bulabilmek için yurtdışına gidiş hayalleri bu gün içinde devam etmekte olup bu sefer de paraya, ilme, bilme ve diğer yönlerden bir şeylere sahip olan kişiler de Ülkeyi terk etmektedir. İşin boyutu yokluk içerinde ki bireyleri aşıp artık varlık içerisindekileri de yurt dışına gitmeye yönlendirmiştir.

 

Düşünce özgürlüğüne vurulan zincirler açılım saçılım saçmalığıyla birlikte gün yüzüne çıkmaktadır. Benim düşünebilme özgürlüğünün taraftarı olmamamı beklemek hataların zihniyetinizde yarattığı bir sanrıdır. Kardeş olmamızı bekliyorlar. Bizler zaten kardeştik. Kalleş hiçbir zaman olmadık. Bizden birbirimize tahammül etmemizi bekliyorlar. Bizler sizler yok kene de yaşamadaydık. Terörü bitiremedin. Açlığı, işsizliği sonlandıramadın. Hiçbir çözümün bulunmamakta!  

 

Bakış açın yanlış. Bu Ülkede Superman’in yapabileceği hiçbir şey yok. O kadar yanlışlar içerisindesin ki bu Ülkeye Superman gelmez. Gelip de kimi? Neyi? Kimden? kurtaracak. Ama ben bu Ülkeden giderim. Aynen senin ta yıllar öncesinden gittiğin gibi. Giderim. Gidenler de dönüp de arkasına bakmaz. Evlatların kimlerin hesabına nereler de çalışmakta. Onları oraya hangi kudret yerleştirdi. Cevabın yok. Bu soruları sormazlar ki sana cevap bulasın. Bu Ülke, bütünüz, cümleleri yeterli değil artık. Hakkımı istiyorum. Haklarımızı talep ediyorum. Ver bize bizim olanı. Kömür sende kalsın bana çağın enerji kaynaklarından ver. Simit sende kalsın. Bana gerçek yemek ver. Emekliye verdiğin zam sende kalsın. Bana kendi maaşını ver. Sosyal konutlar sende kalsın. Bana kendi yaşadığın evlerinden ver. Ver ama senin olandan bana ver. Gerisi koy gitsin. Bulaştırma benim hayatıma.

                                                                          MERSİN İÇEL İLİNDEN BURAK CANLI

--
Bu mesajı şu gruba üye olduğunuz için aldınız:
Google Grupları "pınarslayt" grubu.
İlginc buldugunuz POWER-POİNT (SLAYT-PPS) yayinlandigi gruptur. Sizinde paylasacaginiz slaytlar varsa gonderin. mutlaka eki slayt olsun
*Herkese açık web sitesi*
http://groups.google.com/group/pnarslayt
*E-posta*
pnarslayt@googlegroups.com
 
 
 
kaliteli slayt grubu
 
 
 
Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/pnarslayt?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin