15 Şubat 2010 Pazartesi

((slayt izle)) Siyasetin Köylerde ki Yansıması yazan: Mersin İçel İlinden Burak CANLI

SİYASETİN KÖYLERDE Kİ YANSIMASI yazan: MERSİN İÇEL İLİNDEN BURAK CANLI

 

Ben siyaset tarihi konusunda eksik bir insanım. Bu eksikliğim sayesinde de hayata daha bir güzel pencereden bakabildiğimi düşünmekteyim. Geçmişte şöyle böyle oldu tartışmalarının benim için bir önemi bulunmamaktadır. Önemi bulunan alınan veya alınması gereken derstir. Kin ve nefret duygularının yüreğim de ise mesamesinin bulunmasını istememekteyim.

 

Ekonomi iyi durumda diye birkaç ekonomi patronu duyurular da bulunmakta. Sevindim. İyi olsun. Ne var ki kendimin gidişatını gözlemlediğim de iyiye gitmediğimi düşünmekteyim. Evet, ekonomi bir yana gidişattan rahatsızlık duymaktayım. Yapılan siyasetten rahatsızlık duyuyorum. Yapılan her bir şeyden mutsuzluk duyuyorum. Anladım ki rahatsızlığımın temelinde de iktidar bulunmamaktaymış. Evet, temel de iktidar değil. Peki, o zaman ne? Gelişimi yakalayamamış olmamızdan rahatsızlık duyuyorum. Asparagas olan her bir şeyden rahatsızlık duyuyorum. Kötü düzenin başıbozukluğu beni rahatsız etmektedir. Ve artık biliyorum ki boş vermişlik dünyaya hâkim olmuş bulunmaktadır.

 

Yazmamam gerektiğini, işime bakmam gerektiğini biliyorum. Ama yazıyorum. Rahatım bozulacak biliyorum. Rahatım bozuldu anlıyorum. Huzurum kaçacak görüyorum. Huzurum kaçtı hissettiriliyorum. İşte bu konular böylece uzar gider. Demek ki tarihten bugüne insanlar boş nedenlere ölürken nedensiz yere ölmemişler. İnsanlık acılar çekmiş. Daha çekmediği, görmediği, bilmediği şekillerde de acılar çekmeye devam edecek. Önüne geçmenin yolu yok. Engellemek mümkün değil. Bu derece de gözlerimiz kör olmuş. Bu derece de hissizleşmişiz.

 

Köylerden bana haber geldi. Siyaset tartışmaları yüzünden insanlar birbirlerine küs. Köylerden bana haber geldi. Kahveler dahi ocu bucu diye ayrılıvermiş. Köylerden bana haber geldi huzursuzluk hat safhalara varmış. İşte köylerden gelen haberler bunlar. Köylerden daha çok şeyler geldi. Ama diyemem. Ama yazamam. Ama anlatamam.

 

Ülke büyük veya küçük! Ülke iyi veya kötü! Ama yazamam. Ama diyemem. Ama anlatamam. Siyasete son vermem lazım. Yararı yok. Bilgim ve gücüm hiç yok. Yön veremem. Gidilen noktaya gidilecektir. Engelleyemem.

 

EY GELECEK NESİLLER! Zannetmeyin bu zamanın insanlarının yaptıkları hatalar yüzünden sizler bu hallere geldiniz. Hüsranla sonuçlanan tarih sayfalarının her bir noktasında kan her bir noktasında insan vardır. Kanı akanın da insan olduğu gibi kanı akıtan da insandır. Zannetmeyin siz gelecek nesiller bizlerden farklısınız. Mutlaka içerinizde faklı olmaya çalışanlar bulunacaktır. Çabalamak boşuna. Kuşkusuz ki ölümlüyüz. Çareler öfkenin içlerinde kaybolmaktadır. Biz bu zamanın ve geçmiş zamanın insanlarını yargılarken yanınıza, ötenize, berinize iyice bakın. Göreceğiniz ve hissedebileceğiniz şeyler bugünün insanının hissettiklerinden farklı olmayacaktır. Biz şimdiki zaman olarak milenyumlar gördük. Çağlar atladık. Eğitim dedik. Hak dedik. Hukuk dedik. İstedik. Çağdaşlaşma adına modernliği savunduk. İnsana önem vermeye çalıştık. Birlikler kurduk. Çocuk, kadın, insan dedik. İşçi dedik. Dedik, dedik durduk. Sizler bizlerden farklı değilsiniz. Sizler de diyeceksiniz. Diyin. Durmayın. Ama bunları derken de geçmişe gömülmeyin. Bizlerin eleştirileriyle kendinizi boğmayın. Unutmayın ki kuşkusuz ki sizler de ölümlüsünüz.

 

                                                                               MERSİN İÇEL İLİNDEN BURAK CANLI

--
Bu mesajı şu gruba üye olduğunuz için aldınız:
Google Grupları "pınarslayt" grubu.
İlginc buldugunuz POWER-POİNT (SLAYT-PPS) yayinlandigi gruptur. Sizinde paylasacaginiz slaytlar varsa gonderin. mutlaka eki slayt olsun
*Herkese açık web sitesi*
http://groups.google.com/group/pnarslayt
*E-posta*
pnarslayt@googlegroups.com
 
 
 
kaliteli slayt grubu
 
 
 
Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/pnarslayt?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin