9 Şubat 2010 Salı

((slayt izle)) Sen Yanmasan Ben Yanmasam Nasıl Çıkar Karanlıklar Aydınlığa yazan: Mersin İçel İlinden Burak CANLI

SEN YANMASAN BEN YANMASAN NASIL ÇIKAR KARANLIKLAR AYDINLIĞA yazan: MERSİN İÇEL İLİNDEN BURAK CANLI

 

Galiba bu sözü Nazım Hikmet söylemiş. Değerli bir dostum bu sözden bahsetti. Bahsetmemiş olaydı. Silivri yolları bana görünürse onun da ismini vereceğim. Bana arkadaşlık eder. Oralar da daha bana nece sözler öğretir. Korkma diyor bana. Yazdıklarından korkma. Korkarsan yazamazsın diyor. Üretemezsin diyor. Evet, benim derdim üretmek. Bir şeyler ortaya koymak. Ama işin bir de Silivri boyutu var diyorum. Bana anlatıyor bir yazar varmış. Yazmış aleyhine yazı. Oda okumuş. Düşünmüş nasıl atılmamış diye içeriye. Bu adam nasıl girmemiş demiş. Ardından Ergenekon ve almışlar içeri. O diyor. Onu alın içeri. Hatta ben size yardımcı da olayım. Aksi düşünenlerin listesini vereyim. Beni almayın içeri. Yapmayın. Kurmayın tuzaklarınızı bana.

 

Ben yanmak istemiyorum. Yazmak istiyorum. Yazmak. Her hangi bir konuda bir şeyler karalamak dileğim. Kendimi eleştirmiyor değilim. Ben neden iktidarın yanında olamadım. Neden? Olabilseydim. Yaslanırdım arkama. Bakardım keyfime. Ah be ah! Nerden düştüm muhalefet eline.

 

Yanmak isteyen önden buyursun. Yansın. İyice yansın. Kömür de bolmuş zaten. Yakmasınlar beni. Karanlıklar aydınlığa çıkacak diye illa benim yanmam mı gerek. Ben yanmasam olmuyor mu? Olmuyorsa çıkmasın kardeşim. Ben mi karanlık ettim memleketi. Ben ampul müyüm? Ne yapabilirim. Aydınlıkmış. Oda ne ola ki. Adam illa yan ki karanlık aydınlığa çıksın diyor. Ya ben nerden tanıştım bu değerli dostumla.

 

Gözünü bana diken iktidar ben ne mumum ne de fener. Ben Burak CANLI’’yım. Ben bir insanım. Yakmayın bu halde beni. Odun veya kömür de değilim ki yakıp da ısınasınız. Bırakın peşimi. Dinlemeyin telefonlarımı. Takip etmeyin artık beni. Ben darbeci değilim. Anlamam ki bunlardan. Tarih bilgim sıfırdır benim. Ne 60 ne 70 ne de 80 bilirim. Ben Nazım Hikmet’i de tanımam. İnanın ki bilmiyorum. Bu zat kimdir. Ne iş yapar bilmem. Elektrik faturamı bile ödemekten aciz bir adamım ben. Titriyorum. Evimde titriyorum. Büromda titriyorum. Yok çalıştıramıyorum. Isınmak bir yana dursun. Başımı sokacak evimden atacaklar beni. Her bir yer benim için karanlık. Her bir yer benim için yabancı. Rengim beyaz. Ama siyah görüyorlar. Rengim siyah. Ama beyaz görüyorlar. Bırakın rengimi. Bırakın beni.

 

Açlık benim yoldaşım. Yemiyorum. Tek öğün benim adım. Varsa. Oda yoksa. Kalsın. Ayakkabım delindi. Olsun. Ceketim yok. Yok olsun. Aydınlık benim neyime. Kalırım karanlıkta. Önceleri de öyleydim. Öyleydik. Bırakın peşimi. Dinlemeyin çalmayan telefonlarımı. Takip etmeyin beni. Otobüsler dolu. Tıklım, tıklım. Ana baba günü. Binmesin takipçileriniz. Doldurmasın daha bir otobüsü. Yok, ilişkim yok benim aydınlıkla. Söz size söz aydınlık benim düşmanım. Yanan yansın. Bana ne. Kime ne. Karanlık tek dostum. Affedin beni. Silivri uzak bana. Silivri tuzak bana.

 

                                                                             MERSİN İÇEL İLİNDEN BURAK CANLI

--
Bu mesajı şu gruba üye olduğunuz için aldınız:
Google Grupları "pınarslayt" grubu.
İlginc buldugunuz POWER-POİNT (SLAYT-PPS) yayinlandigi gruptur. Sizinde paylasacaginiz slaytlar varsa gonderin. mutlaka eki slayt olsun
*Herkese açık web sitesi*
http://groups.google.com/group/pnarslayt
*E-posta*
pnarslayt@googlegroups.com
 
 
 
kaliteli slayt grubu
 
 
 
Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/pnarslayt?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin