21 Şubat 2010 Pazar

((slayt izle)) Otobüsteki Yaşlı ve Kasketli Amcanın Feryadı yazan: Mersin İçel İlinden Burak CANLI

OTOBÜSTEKİ YAŞLI VE KASKETLİ AMCANIN FERYADI yazan: MERSİN İÇEL İLİNDEN BURAK CANLI

 

Her kez gibi ben de ayakta kalma mücadelesi veren bir vatandaşım. Daha önceleri de otobüsler, toplu taşıma gibi konular da yazmıştım. Çok ilginçtir ki trafik konusunda yazdıklarım çok uzun, çok sıkıcı ve çok da bilimsel olmasına rağmen gene çok büyük bir kitle tarafından ilgiyle karşılandı. Bunun sebebini yerel yönetimlere bağlamaktayım. Zannederim ki yerel yönetimde görev alan kişiler bilimsel niteliği yönünden dolayı azımsanmayacak derecede ilgi gösterdiler.

 

Konumuz bir otobüs. Mersin Mezitli arası yol alan Viranşehir Otobüsü. Daha önceki yazılarda da belirttiğim gibi Otobüsleri severim. Dolmuşlara nazaran daha bir severim onları. Gazetemi okurum. Düşünürüm. Tanışırım. Tanırım. Trenlerle benzerlik gösterirler. Gene bir gün otobüsteyim. Tıklım, tıklım. Her zaman böyle! Değişen gene bir şey yok. Yaşlı amca bağırıyor. Alma oğlum! Öldük bittik! Dinleyen var mı? Kaptan alıyor. Tıka basa. Aldıkça alıyor. Almaya devam ediyor. Dışarıda yağmur var diyor. Almam lazım. Olmasa da alacak. Hava şartları bahane! Alacak. İşi bu. Görevi bu. Ama yaşlı amca üç yıldızlı bir üniformalıya kaptanı şikâyet ediyor. Üniformalı bey de ilk olarak ya amca vatandaşa hizmet olsun diye alıyor kaptan. Yoksa onun çıkarı ne bu işten diyor.

 

Üniformalı beyi kutluyorum. Gerçekten de milletimizin ne kadar dürüst ne kadar doğru olduğuna işarettir onun bu konuşması. Devamın da duruyor. Üniformalı bey otobüslere para veya bilet vermediği için mi bilinmez düşünüyor ve anlıyor ki kaptanında çıkarı var bu işten. Hemen ardından tamam belki kaptanında çıkarı var ama asıl çıkarı toplum sağlıyor diyor.

 

Yaşlı ve başında kasketi bulunan amcanın feryadını kimse duymuyor. Veya duyuyor ama duyulması yeterli olmuyor. Yanımda ki başka bir yaşlı amcada bırakın binsinler vatandaş zarar görmesin diyor. O amca da belki haklı ama o oturuyor. Oturan ve ayakta kalan! Sıkışan ve rahat olan meselesi değil belki ama mesele ne peki.

 

Dedim ya öncesinde toplu taşımalar da kalite konusuna bilimsel açıdan değinmiştim. Ne var ki saatinde geçmeyen hep ayakta yolcu götüren sayıları oldukça az olan yedi gibi otobüslerimizle nereye varacağız. Yanımda ki amcaya sordum diğer ülkelerde demi otobüste ayakta yolcu meselesi bulunmaktadır diye. Bilmiyor. Anlamıyor. Çünkü o oturuyor. Mesele otobüse nerde bindiğiniz meselesi mi acaba. Başlangıç noktalarından bindiğiniz de oturuyorsunuz. Doluluk oranı düşük! Ama sonra ki duraklardan binmeye göresiniz. İşte sorun da buralar da başlıyor. Kadına, yaşlıya yer vermeyen gençlerden bahsediyor önümdeki zat. Doğulu gençlerin yer vermesinden bahsediyor. Alınan kültürün etkisinden bahsediyor. Belki doğru bir tespit! Belki yanlış! Yer verme meselesi midir sorun olan.

 

Bu sefer üç yıldızlı iniyor ve biniyor yıldızsız üniformalı ama bu trafiğin ehli seviniyorum. Bir bakıma diyorum bu üniformalı doğru kişi. Her iki üniformalı da çok doğru çok saygılı yaşlı ve kasketli amcayla konuşmakta! Ama aynı çaresizlik! Amcayı bu duruma yıllar mı getirdi yoksa o hep bu durumda mıydı? Bilmiyorum. Ama bir ara kaptan belki haklı belki de haksız kasketli ve yaşlı olan amcaya bağırıyor. İşte diyorum. Bu kadarı da olmaz. Davranacağım. Ezdirmeyeceğim diyorum. Tam da o sıra da yıldızsız üniformalı olaya müdahale ediyor.

 

Ne mi istiyorum. İstediğim şey otobüs sayılarının arttırılması. Ne mi istiyorum. İstediğim şey geçiş sürelerinin sıklaştırılması. Ne mi istiyorum. İstediğim şey durak gözetmeksizin otobüste bir vatandaşın oturabilme şansının artmasını. Ne mi istiyorum. Yaşlı ve kasketli amcanın resminin otobüslere asılmasını! Kurtar bizi yaşlı ve kasketli amca.

 

                                                                              MERSİN İÇEL İLİNDEN BURAK CANLI

--
Bu mesajı şu gruba üye olduğunuz için aldınız:
Google Grupları "pınarslayt" grubu.
İlginc buldugunuz POWER-POİNT (SLAYT-PPS) yayinlandigi gruptur. Sizinde paylasacaginiz slaytlar varsa gonderin. mutlaka eki slayt olsun
*Herkese açık web sitesi*
http://groups.google.com/group/pnarslayt
*E-posta*
pnarslayt@googlegroups.com
 
 
 
kaliteli slayt grubu
 
 
 
Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/pnarslayt?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin