14 Şubat 2010 Pazar

((slayt izle)) Fwd: Aydın İnsanın Yaşamadığı Zapa Dapa Ülkesi yazan: Mersin İçel İlinden Burak CANLI



---------- Yönlendirilmiş ileti ----------
Kimden: SEVGİ YEŞİLMEN <sevgiyesilmen@gmail.com>
Tarih: 15 Şubat 2010 08:50
Konu: Aydın İnsanın Yaşamadığı Zapa Dapa Ülkesi yazan: Mersin İçel İlinden Burak CANLI
Kime:


AYDIN İNSANIN YAŞAMADIĞI ZAPA DAPA ÜLKESİ yazan: MERSİN İÇEL İLİNDEN BURAK CANLI

Daha önce de rüyam da bir başka Ülkeye ziyaretçi olmuştum. O rüyanın
üzerinden çok geçmedi derken şimdi de Zapa Dapa Ülkesine gene yorgun bir
şekil de yattığım çekyatın üzerinde misafir oluverdim. Ah şu Zapa Dapa Ülkesi
belki hatırlarsınız son zamanlar da gördüğüm bu rüyalar sayesin de toplumsal
yanlışlıkları daha bir görebilir oldum.

Zapa Dapa Ülkesinde Üniversiteler kurulmuş. Bu Üniversitelere girebilmek
için öncelikle “Senin Anan Güzel mi Sınavını” geçmeniz gerekiyor. Ama daha bu
sınava girmeden daha öncelerinde “Hep Ananı Hep ananı sınavlarına” girmek
durumuyla karşı kaşıya kalmaktasınız. Aman ne hoş isimler bulmuş bu Zapa
Dapa'lılar diyeğim. Onların sadece Ülkesinin adına Zapa Dapa denmekte. Oysa
orda yaşayan topluluğa ise “Manda Olmak Benim Kaderim” deniyor. Ki gerçek
manada bunun dünyamızda ki anlamını daha anlayabilmiş değilim. İşte bu Zapa
Dapa Ülkesinde yaşamını sürdüren Manda Olmak Benim Kaderim’liler bu söz
konusu Senin Anan Güzel mi Sınavını geçtikten sonra yıllarca okumaktalar. Ben
her zaman okuyanları sevmiş bulunmaktayım. Okumak ne güzel ne hoş bir
kelimedir. Evet, bu Zapa Dapa Ülkesinde Üniversite bitirme oranının çok
yüksek olmasına rağmen okuyan sayısı bir o kadar da az olmaktadır.

Zapa Dapa Ülkesin de dünyamızda söylene verilen okumaya “İşin mi
Yok”
denmektedir. Evet, o veya bu sebepten dolayı bu memlekette kimse
okumamaktadır. Üniversitenin adına zaten orda “Kuzuların Sessizliği” adını
vermişler. Belki oraların sessiz sedasız olmasından ötürü böyle bir isim
konulmuştur diye düşünmekteyim. Ardından bu Kuzuların Sessizliği’ni
bitirdikten sonra gençler ki orada bunlar için de “Boku Yemiş” denmekte
hemen bir başka sınav olan ki bu sınavında adı belki de tahmin etmişsinizdir
kim bilir “Çaresizlik Sınavını” olan sınavı geçmek için kolları sıvamak
zorunda kalmaktadırlar. Ben bunları yazıyorum aziz dostlarım. Yazıyorum ama
Zapa Dapa Ülkesinde yaşayan Manda Olmak Benim Kaderim'ler için yazmıyorum.
Yazıyorum çünkü Dünyamız için yazıyorum. Çünkü Ülkemizde ve dünyamızda tüm
bunların bilinmesini istiyorum. Belki sizler de benim gibi aynı rüyaları
görüyorsunuz. Ama birilerin bu aynı rüyaları görmesinde değil bunları
devamlı olarak gündem de tutması gerekmektedir.

Neyse Zapa Dapa Ülkesinde Yaşayan Boku Yemiş'ler Çaresizlik sınavına
giriyorlar. Neden bu sınav dedim? Cevaba göre, Zapa Dapa Ülkesinde her genç
Devlet İşine girmek istiyor. Oralar da Devlet İşine ise “
Hayatımı Kurtardım
Ama kimseye Çaktırmayayım ve Devamlı Ağlayayım”
deyiverilmektedir.
Garipliklerle dolu bu Zapa Dapa Ülkesi. İnanın şaşırdım kaldım. Mevcut durum
karşısında gerçekten de küçük dilimi yutacaktım. Neyse ki bizim Ülkemiz de
böyle problemler bulunmamakta.

Bir de bu yapılan Çaresizlik Sınavı Boku Yemiş'lerin kişiliğini ölçmediği
için mesleki yerleştirmelerin sonuçları büyük hüsranlara yol açmaktaymış. Vay benim
Manda Olmak Benim Kaderim'lili kardeşlerimin haline. Mesela bizler de gazete
olarak adlandırılan ama oralarda adına “Hep Yalan Hep Yalan” denen ve
basılıp dağıtılan yazılı evraklar bulunmakta. Ben de bu Hep Yalan Hep
Yalan'lardan birisi alıp okudum ve öğrendim ki dünyamızda çocuk yetiştirme
yurtları olarak adlandırılan yerler de adeta çocuk yetiştirilmemekte. Zaten
oraların adına Zapa Dapa'da “Doğuştan Ayvayı Yiyenler” denmekte. Hadi dedim.
Çocuklar böyle ya yaşlılar evi ne durumda. Bunların adına da oralar da “
Aklın
Olsaydı Ne Yapar Ne Eder Gelmezdin”
denmekte. İşte buraların durumunun da
Zapa Dapa Ülkesinde pekiyi bir durumda olduğunu söylemek zordur.

Oralarda Zapa Dapa Ülkesinin asayişini korumak için de küçük bir askeri
birlik bulunmaktadır ki bunlara orada “Vurun Abalıya” denmektedir.

Sanki benim hiç işim yokmuş gibi oraların Başkanına sorunları bir, bir
konuşmak için gittim. Oralarda Devlet Başkanının adına “Hep Ezik Hep Mağdur
denilmekteymiş. Ben de gittim Hep Ezik Hep Mağdurun yanına. Bana
Hep Ezik Hep Mağdur olan kişi bana demez mi birden bire ANANIDA AL GİT. Şok
oldum ve benim adımı oralarda koydular “Ananı da Al Git” diye. Ben de eğer
Anam oralardaysa alıp gideyim dünyamıza dedim. Aman Allah’ım ki bir ne
öğreneyim. Orada Anayı dünyamızda ki Vergi olarak kullanmaktalar. Yahu dedim ben
sadece rüya görüyorum. Ve rüyam da buralara iki dakikalığına geldim. Ne Anası
ne babası dedim. Hemen  benim soyadımı da Darbeci olarak koymazlar mı? Dedim
benim işim bitti. Yapacak bir şey kalmadı. Hemen dedim tüyeyim. Yok, mümkünü
yok iki dakikalık rüya da beni tuttular yerleştirdiler Gününü Göreceksin diye
bir yere. Yahu etmeyin yapmayın dedim. Demokrasi için, insan hakları için
kanımı akıttılar. Dövdüler, sövdüler. İnsan hakkı dediler. Beni benden
geçirdiler. Öğrendim ki bu Zapa Dapa da hiçbir aydın yaşamazmış. Aydınlar
terk edermiş Zapa Dapa'yı. Nasıl terk etmesin adamlar. Mutlaka terk ederler.
Ah bir de ben şu Gününü Göreceksin’den tam bir manada kurtulabilmiş olsam. Halen bir tarafların oralarda kalmış bulunmaktadır.

                                                                               MERSİN İÇEL İLİNDEN BURAK CANLI

 


--
Bu mesajı şu gruba üye olduğunuz için aldınız:
Google Grupları "pınarslayt" grubu.
İlginc buldugunuz POWER-POİNT (SLAYT-PPS) yayinlandigi gruptur. Sizinde paylasacaginiz slaytlar varsa gonderin. mutlaka eki slayt olsun
*Herkese açık web sitesi*
http://groups.google.com/group/pnarslayt
*E-posta*
pnarslayt@googlegroups.com
 
 
 
kaliteli slayt grubu
 
 
 
Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/pnarslayt?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin