1 Şubat 2010 Pazartesi

RE: (MADENCİYİZTR) Eleştiri-Öneri

    

 

Sevgili meslektaşım ve dostum Korkut'u yakinen de tanıdığım için bu eleştirilerine hak vermemek mümkün değil ancak  burada şunuda unutmamak gerekir bizim

 

burda odadan da Abdullah beyin paylaşımlarında da önemlisi marka değerini arttırmamız gereken bir mesleğimiz var, yapılan her emek maden mühendisleri adına bir

 

kazançtır. Beğensekte beğenmesekte bunu Oda yapar Abdullah bey yapar yada Korkut gibi değerli bir meslektaşım yapar hiç önemi yok, biz maden mühendisleri

 

olarak birbirimiz anlayamıyor ve tahammül gösteremiyorsak bu mesleğin sorunlarını irdeleyip nasıl sağlıklı çözümler bulabiliriz. Kimi arkadaşım çok zor şartlarda

 

şantiyelerde onurlu ve gururlu bir şekilde mücadelelerini sürdürüyor, kimi meslektaşlarım belki Oda bünyesinde belki özel sektörde şehirlerde çalışıyor ama inanın

 

kimse yaşadığı

 

şartlardan mevcut düzenden mutlu değil benim düşüncem biz bu meslek erbapları olarak işimizi ve birbirimizi sevip sayıp anlamalıyız ki mesleğimiz ve

 

meslektaşlarımız hakettikleri şartlara kavuşabilsin.

 

 
Tüm meslektaşlarıma sevgi,saygı ve selamlar
 
Emre ATASOY
MADEN MÜH. 

From: korkutsezen@hotmail.com
To: madenciyiztr@googlegroups.com
Subject: RE: (MADENCİYİZTR) Eleştiri-Öneri
Date: Sat, 30 Jan 2010 09:40:34 +0000

Maden mühendisi arkadaşlar,
 
Ben şahsım adına şu an için odaya gidipte fikir beyan etmek, orada bedavaya çalışmak gibi bazı uygulamaların çağ dışı kaldığını ve bu tür uygulamalar ile hiç bir adım yol dahi alınamayacağını düşünüyorum.Düşüncemin temelini açıklıyorum;
 
odaya üye kişiler içerisinde ; madencilik ile ilgili yönlendirmeler ve odayı ayakta tutacak fikir ve düşünceleri içeren genç ve idaelist kişilerin meslekleri gereği ilçeler veya köylerde kaldıklarını ve merkezi belirli noktalarda olan odaya gidipte bu zaman içerisinde yardımcı olamadıklarını düşünüyorum.
 
Çünkü ailem ile 2 sene ilçeye 25 km uzaklıkta bir köyde yaşamaktaydım ve şehire sadece 2 haftada 1 alışveriş ve ailemin psikoterapisini yapmak için gitmekteydim.Son 2 sene ise ailemin yanında bulunmaktan haz duymakla uğraşmaktayım.şimdi siz bana gel fikirlerini bedavaya beyan et mi diyeceksiniz? yok şu meslekteki kişiler madencilik için şunu yapıyor deyipte beni onların üzerine mi salacaksınız?..kusura bakmayın..siz odanızda uyumaya devam edin..
 
şimdi yapılması gerekeni anlatıyorum..
Abdullah beyin başlattığı ve esas odaya örnek olması gereken yerde odanın tepki gösterdiği hareket en önemli nihenk taşıdır.Ben dağda çalışırken çıkıp 'odaya ' gelmem yerine neden oda benim ayağıma gelmiyor.? yada şöle diyeyim.teknolojinin yeteri kadar geliştiği ülkemizde, odanın sitesinden herkes oylama yapar, fikir beyan eder ve ne bileyim bir çok iş yapılır da bizler işimizin başındayken odaya bu şekilde neden üyelik haklarımızı kullanarak birşeyler değiştirebildiğimizi göremiyoruz?..
 
Ben seçimlere gelemedim neden?..benim ailem ile eşimin ailesi geldi ziyaretimize....şimdi ben kalkıp seçime gelecem..komik..birde yol yapacam..para harcayacam..sanki bedava kazanıyorum..odaya gidecem..ne için ?..
neyin düzeleceğine inanıyorum..hiçbirşey..? NEYE İNANIRSAN BİR GÜN ONU YAŞARSIN....işte odanın durumu..
 
kardeşim ben mesleğim gereği  dağda yaşamak zorundayım..sorumluluğum ülkemdeki tüm insanlardan fazla..kelle koltukta geziyorum....kendine zaman ayırmam zaten bir rüya..sen gel diyorsun?..mevlana olsan ne yazar..!!..
 
Odaya sahip falan olamam arkadaşım ayhan..karşılıksız sevgi sadece annelerde bulunur..önce verecek sonra alacak..ha bunu sen aidat olarak anlarsan bişey diyemiyeceğim..Kimse odada görev alan kişilere de ücretsiz bu işi yapın demiyor..o sizin güzelliğiniz..Zaten ücretli yapsalar bu şekilde olmaz..
 
Bir de sait beyin söyledikleri var..bu herşeyin başlangıcı olan Abdullah beyin paylaşım grubunda; birçok yanlış olur birçok yararlı bilgi olur yada bir çok eleştiri veya bireysel düşünce olur..bunu hazmadebilen okusun..sindirme sorunları olanlar lütfen okumasın..buraya yazan öğrenciler var, proflar var,meslek dışından kişiler var, medyadan yazarlar var,bilen var bilmeyen var..buraya yazmak için abdullah beyin seçim kriteri var..bunların aralarından örnekler alıpta kişilerin konuşma yada yazılarını kopyalayıncaya  kadar arkadaşların yanlışlarını düzeltmekle uğraşsaydın daha kolay ve uygun olurdu...Çünkü o yazdığın yazılar ve örnekler arasında  uzun bir süreç var..Sizden kimse istatislik istemedi..ama ne kadar özgürce bir yazı yazdınız ve paylaştınız..
 
Sizler  Abdullah beyin moderatörlüğünün değerini hala bilemediniz..
Sizler bu paylaşım gurubundan daha ders alamadınız..?..(O'DA dahil)
Bense Odanın bana verdiğinin 10 katını aldım bu gruptan..olabildiğince özgürüm ve şehre 75 km uzakta..
 
saygılarımla,
 
 
korkut sezen
Oda no:8316

 

Date: Fri, 29 Jan 2010 09:05:13 +0200
Subject: Re: (MADENCİYİZTR) Eleştiri-Öneri
From: ayhanaykut@gmail.com
To: madenciyiztr@googlegroups.com

selamlar,
 
ben hem maden dairesinde  hemde odamızda naçizane komisyonda çalışan biri olarak inanınki yazdıklarınıza katılıyorum. odaya eleştiri yapmak için önce adresini bilmek, sonrada şu yada bu şekilde web sitesini takip etmek ,yanlış olan yada eksik olan bir şey varsa  görüş bildirmek yani kısacası odaya sahip olmak gerekiyor.
 
özelliklede genç meslektaşlarımıza bu konuda çok daha fazla görev düşüyor,soruyorum acaba bir kez dahi olsa odanın seçimlerine gelip oy kullandınızmı,odadan sorunlarınızla ilgili olarak bir kez dahi olsa yardım istedinizde oda bananemi dedi.
 
odada görev alan yönetimdeki arkadaşların hepside bu işi sadece  gönüllü olarak yapıyorlar ve mesailerinin nerede ise tamamını odada geçirip bir kuruş para almıyorlar.
 
yönetimi yada yönetimdeki bazı kişileri tasvip etmiyor olabilirsiniz,ama mutlaka ve mutlaka odayı tasvip edip yüceltmek gerekiyor.

28 Ocak 2010 15:06 tarihinde Sait Uluışık <saituluisik@gmail.com> yazdı:

DEGERLİ MESLEKTAŞLAR

 
Önce son aylardan örnek alıntılar!

 

-“Eğitimler hikaye Oda para kazanmak için eğitim yapıyor…”

-“Eğitimlerde ne veriyorlar ki?…”

-“Gözlerini para bürümüş başka bir şey düşünmezler…”  

 -“…Bana krom,kurşun,kömür vb.  yönergesi lazım…”

-“Bana bilmem ne projesi lazım elinde olan arkadaş yardımcı olsun…”

-“Bana acil “Risk değerlendirmesi analizi” lazım   …”

-“Beni işveren TNcilikten azilmi yaptı ben mi istifa ettim bilmiyorum ne yapmam gerekir…”

 

-((“Okuldan "hocam" olan Orhan (KURAL)Bey yaptığı her haraketi adını duyurmak

için yapmaktadır.(Mühendis-Örgencisinin- görüşü)”.

“Biz şehir içinde kalan fabrikaları kaldırmak için büyük uğraş verirken aynı yanlışın yapılmamasını istiyoruz.”(Hocasının Görüşü) ))

 

-“…resmi verilere göre, dünya  BOR rezervinin yüzde 94'ünü barındıran Türkiye'de…”

 

-“Bu ülkede;

Çevre Bakanlığını kapatıp çevre ile ilgili mevzuatları yürürlükten kaldırdığınızda, 3 sene içinde  ülkedeki milli gelir 40.000 dolar, işsizlik de % 0 olur”

 

-“ücretlerle ilgili…kendileri yani Maden Odasının kozunuz var dememesi gerektiğini düşünüyorum. hatta hatta biz sizin için şu sağlam girişimleri yaptık demeliler. piyasada varsayımlarla iş olmaz!!!!”

 

-((“her gün kazalar oluyor ve binlerce kişi hayatını kaybediyor deprem oluyor yüz binlerce kişi hayatını kaybediyor ve diğer her yerde insanlar ölüyor  kazalar olacaktır bunun ÖNÜNE GEÇEMESSİNİZ  ))

 

“… Hem bu site hemde diğer mesleki sitelere üye olarak; hem mesleğimizle

ilgili haberlere anında ulaşabiliyor, hem de bilgi paylaşımları  ile

eksiklerimizi gideriyoruz.”

 

Değerli Arkadaşlar uzun uzun birbirimize nutuk çekmeye gerek yok. Konu internetten haberleşme kanalı. Abdullah bey böyle bir grup kurarak kendi açısından meslektaşların her konuda haberleşmesini sağlamaktadır.Başarılı da olmuştur.Ve bu grup yazışmalarını kendisi ile değerlendirdiğimizde ortaya çıkan durumu KRALIN ÇIPLAKLIĞI şeklinde ifade etmişti. Ve bu değerlendirmenin üzerinden 8 ay geçmesine rağmen çıplak kralı hala giydiremedik. Yukarıdaki alıntılara bir göz atmamızın ve ciddi şekilde düşünmemizin ve değerlendirme yapmamızın faydası var diye düşünüyorum.

 

Odamızın verdiği eğitimleri isteyen ciddiye almayabilir. Donanımı yerinde ve yeterlidir. Saygı duyarız. Ancak her şeye rağmen  mesleki birikimin en yoğun olduğu kurum Odamızdır. Gerek Üniversitelerle iç içe olması, gerek çalışma yaşamında ki yılların birikiminin toplandığı yer Odamızdır. Bu birikimlerden yararlanmak istemeyen üyeler olabilir. Farklı meslek dallarındaki mühendislerden  Odamızın verdiği eğitimlere oldukça fazla talep geldiğini burada belirtmek istiyorum. Öyle sohbetler gelişiyor ki bu ortamda Sayın N.YILDIZ gibi Odada ilk defa İSG eğitimini organize eden ağabeyimizi bile çığırından çıkarabiliyor. Ve burada şunu belirtmeden eğitim konusunu geçmek istemiyorum.Odanın gözünü para bürümüş anlamında ki paylaşımı sağlayan meslektaşların hiç olmazsa verilen eğitim ücretlerini bir kıyaslama yapmasını isterdim. Yada eğitimlerden Odamıza kaç kuruş kalmaktadır bu konuda bir bilgileri varmıydı acaba. Odamız devlet kurumlarının ve özel sektör kuruluşlarının verdiği eğitimleri sadece eğitici maliyetlerine vermektedir.Ve bu ücret onda bir seviyesine kadar inmektedir.Artan para kalırsa da ilgili temsilcilik ve şubelerin kira ve muhtelif maliyetlerine aktarılmaktadır. Biraz insaflı olmak gerekir diye düşünüyorum.

 

Proje isteyenler Risk değerlendirmesi isteyen meslektaşlarımız bir aspirin alarak ağrılarını geçici olarak yok edebilirler. Ancak her işletmenin projesinin farklı olduğunu, her işletmenin risklerinin farklı olduğunu artık bilmek zorundayız diye düşünüyorum. Bu tür talepleri olan arkadaşlarımıza bu eksikliklerini gidermenin yolunu gösterebilmeliyiz. Organize olmalarını Oda ile irtibata geçmelerini ve eksiklikleri giderecek yöntemi geliştirmelerini önermek daha doğru olmaz mı? Bu konularda hepimiz belli dönemlerde sıkıntılar yaşadık mutlaka. Ancak bu bilgilerin geliştirilmesinin tek doğru yolunun Odanın bu talepleri gidermesidir. Başka yolu yok bu işin. Ya yıllarca aspirinle idare edeceğiz yada bu işimizi Odamızla doğru yöntemle çözüp eksikliklerimizi gidereceğiz.

 

Yönerge talebi cevher adı verilerek istenmektedir. Değerli meslektaşlar yönergeler 1475 sayılı  iş kanunu tüzüklerinin uygulama esasları olarak varlığını sürdürdü. Ve 32 yıl boyunca yönerge mantığı bu ülkenin özellikle sektörümüzü iş kazaları açısından Avrupa da birinci sıradan inmemizi  sağlamadı. Gerek toplu ölümleri gerek tek tek ölümleri bu mantıkla önleyemedik. Ve bu konuda onlarca Yargıtay kararı var. Verilen, imzalatılan belgelerin, işçinin güvenliğini korumayacağına dair. Kısaca Yargıtay kararları mantığı 4857 sayılı yasaya monte edilmiştir. Ve artık temel konu yürütülen faaliyetlerde “risklerin değerlendirilmesi”dir. Değerlendirme sonucuna göre,bilgilendirme nasıl olmalı,hangi konularda eğitim verilmeli, yazılı talimat vermen gerekiyor mu, sorumlulukların yeniden belirlenmesi, uygulamaların nasıl olacağı vb. konularının artık meslektaşların kafasında ve işyerlerimiz de netleşmesi gerekiyor.

 

Kazaların önlenemeyeceğini söyleyen arkadaşlara biraz bilgi vermeliyiz. 30 yıldır hiç iş kazası yaşanmayan çok tehlikeli statüde faaliyet yürüten firmalar var. Toyota Türkiye fabrikasında bir işçi merdivenden düştü diye Avrupa sorumlusunun işçinin düştüğü yeri incelemek için Türkiye’ye geldiğini ve uygulama yaptığını aktarmalıyız. Bu anlayışa varabilirsek kazaların çok büyük bir kısmını önlemek mümkündür. Sadece mühendisçe düşünmenin yeterli olduğunu söylemek istiyorum.

 

Arkadaşlar bazen öyle taleple karşılaşılıyor ki insan şaşırmadan edemiyor. Okulda öğrenci olduğu bir dönem için, mühendis olduktan sonra 29 .madde belgelerine   imza atmak isteğinde ve şevkinde olan arkadaşlarımıza sıkça rastlayabiliyoruz.

 

Yalan yanlış gazete bilgilerini arkadaşlara doğru gibi aktarabiliyoruz.

 

Madencilerin aynı zamanda çevreci olduğunu bilmiyoruz. Geldiğimiz noktada hem çevreyi korumayı hem de madeni çıkarabilmeyi öğrenmeliyiz artık.

 

Odanın temsilcisi ve bürosu olduğunu bile bilmeyen,Odaya bir sefer sadece  TN eğitimi için gelmiş kılıç kalkan ekibi gibi saldırı nutku çeken …16 adresli arkadaşın anlayışı. Muhtelif sohbet odalarında, Odanın harekete geçtiği ve önlemini aldığı konularda genç arkadaşlara yanlış bilgiler aktararak “Oda yönetiminin uyuduğu” muhabbetleri geliştirme anlayışı. Ne derece doğru düşünmek gerekir. Yasal haklarımız ve üyelerimizin çıkarları ile Oda olarak mı mücadele edebiliriz.Yoksa tek tek tanıdığımız “vekiller” kanalı ile mi çözüm arayabiliriz. Oda faaliyetini beğenmeyebiliriz.Yetersiz bulabiliriz. Yönetimin politik bakışına katılmayabiliriz. Bütün bunlarla mücadele etme yeri yine Oda olmalıdır. Çünkü ülkede maden mühendisi varsa mutlaka ortak çıkarlarımız  için Odamızın örgütlülüğünü savunmak durumunda olmalıyız. Aksi takdirde çalışma mevzuatımızın geliştirilmesine yönelik TC Çalışma Bakanlığı ile ilişkiyi nasıl sağlayabiliriz. Nasıl baskı unsuru olabiliriz? Maden kanunu değişikliklerinde nasıl müdahil olabiliriz. Ve bu konularda  Odanın görevini layıkı ile yaptığına inanıyorum.

 

Odadan bir şey beklemek için kendimizin bir şeyler yapması gerekmiyor mu? Olur ya Oda yönetiminin haberi olmadığı bir konuda üyelerinin bilgisi varsa ilk paylaşılacak yerin Oda yönetimi olması gerekmez mi? Vb…

 

Biraz uzadı. Paylaşım sitesini takip eden meslektaşlar, konularımızı biraz daha teknik temele oturtmanın zamanı geldi. Kralı nasıl giydirebiliriz? Eğer kralı giydiremezsek “Köy Kahvesi Sohbetlerine” daha çok devam ederiz. Saygılarımla.

 

 

 

--
www.madenilan.com (Aracısız ve ücretsiz madencilik ilan portalı)
Grubun sahibiyle iletişim:Maden Yük.Müh. Abdullah AKÖZEL. aakozel@gmail.com 0506 427 42 22
Bu mesajı Google Grupları "MADENCİYİZTR" grubu.na üye olduğunuzdan aldınız.
Bu gruba posta göndermek için , mail atın : madenciyiztr@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin:
madenciyiztr+unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için,
http://groups.google.com.tr/group/madenciyiztr?hl=tr adresinde bu grubu
ziyaret ediniz.


--
www.madenilan.com (Aracısız ve ücretsiz madencilik ilan portalı)
Grubun sahibiyle iletişim:Maden Yük.Müh. Abdullah AKÖZEL. aakozel@gmail.com 0506 427 42 22
Bu mesajı Google Grupları "MADENCİYİZTR" grubu.na üye olduğunuzdan aldınız.
Bu gruba posta göndermek için , mail atın : madenciyiztr@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin:
madenciyiztr+unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için,
http://groups.google.com.tr/group/madenciyiztr?hl=tr adresinde bu grubu
ziyaret ediniz.


Hotmail: Microsoft tarafından sağlanan güvenlikle, güçlü ve Ücretsiz e-posta. Hemen edinin.
--
www.madenilan.com (Aracısız ve ücretsiz madencilik ilan portalı)
Grubun sahibiyle iletişim:Maden Yük.Müh. Abdullah AKÖZEL. aakozel@gmail.com 0506 427 42 22
Bu mesajı Google Grupları "MADENCİYİZTR" grubu.na üye olduğunuzdan aldınız.
Bu gruba posta göndermek için , mail atın : madenciyiztr@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin:
madenciyiztr+unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için,
http://groups.google.com.tr/group/madenciyiztr?hl=tr adresinde bu grubu
ziyaret ediniz.


Hotmail: Microsoft’un güçlü İSTENMEYEN POSTA koruması ile güvenilir e-posta. Hemen kaydolun.