7 Şubat 2010 Pazar

{oykusel@googlegroups.com} BIR SEN ANLARSIN BENI


BİR SEN ANLARSIN BENİ

 

Kaç gecenin dibine vurdum

Kaç kere sesinle haykırdım isyanımı

Yaşama ve Yaratan`a

Ve adı konamamış acılara

Ruhumu acıtan yalnızlığıma

 

Yalnızlığın bin türlü tanımıdır yaşadığım

Çaresizliğin avuçlarında yeşeren

Ah çaresizliğim; tek başınalığımın en zalim adı

Adı sırf aşk olsa

Sırf sevdayla adlandırabilse

Öyle kolaydı ki hasret acısı çekmek

 

Aşkın henüz tanımlanamamış anlamlarından bile daha uzak

Çok daha ötelerde olan

Yani mesafe uçurumlarının ardında

Dibine kadar insan

Okyanuslar ötesi dostluk

Ve ifade edilmeye kıyılamamış bir yoldaşlıkta ismin

Bir kadın varlığında yetersiz

Bir tek ten duygusunda hissetmenin ihanet olduğu yerdesin

 

Yaşamı anlamaya kapandı artık ruhum

Çaresizlik zindanında yalnızlığım kanıyor

Ah gülen yüzlü sevdiğim

Acımı yenmeye çalıştığım her an

Yeni bir acıyı yaratımımdır

Yaratımın kaosundan payıma düşendir bu

Anlamanın

Anlayıp bir şey yapamamanın çaresizliğinde boğulmak yani

 

Ya sen olmasaydın diye düşünüyorum çoğu zaman

Yaşama her yenilme duygumda yeniden beni ayağa kaldıran

Önümdeki her duvarı yıkmama sebep olan

Sevdanı yaşama isteğim olmasaydı

Yaratana kızgınlığımın bitip

Şükür dualarına sarıldığım ibadetlerim olur muydu

Yenilirdim belki yaşamı keşfediş serüvenimde

 

 

Şimdi senden uzaklığı göze almışsam

Varlığınla dindirdiğin bütün bu acılara meydan okumamdandır

Bir isyan daha doğrusu

Düpedüz küfür

Düpedüz günaha yolculuk

İlahi olan her anlama başkaldırış

Kaderi yeniden biçimlendirme savaşıdır

 

Seni sevdiğimi söylemeyi çoktan geçtim

Şimdi bu savaşım senin sevdana olan imanımdan

Gelen her acıyı çırılçıplak karşılamam

Aradaki her engeli kaldırma isteğidir

Sapına kadar keskin bir azaptır bu

Her anlayışıma ve her sözcüğüme pranga vuran

Hüküm verilmişse kaderime dair

Sana uzaklığımla yeşeren acıyı savuruyorum evrene

Bu sevdanın yaşanmamışlığıyla cezalandırıyorum belki melekleri

Sen beni anlarsın sevdiğim

Bir tek sen beni anlarsın

 

Yüreğimde bir anlık huzur esintisinde

Bir oğlumun saçlarını okşuyorum

Bir de seni düşünüyorum

Biraz sonra sert bir acı rüzgarına yenik düşecek goncanın yeşermesi misali

Ruhumda açan o tek anlık gülümseme

Gücüme güç katan

Ve göğsüme vurup

Haykırdığım zafere olan inancımdır

Ben sevgimden başlıyorum savaşımıma

Yani senden ; senin sevdandan

 

Yaşamın beni savurduğu bu acıları yenebilmemin tek sebebisin

Hiç bir acı senden ayrılığımdan fazla değilse

Hiç bir çaresizlik sana sarılamamam kadar keskin değilse

Ve en güçlü acı diğer bütün acıları bastırıyorsa eğer

İşte ben senden ayrılığa sığınıyorum

Sensizliğin çaresizliği diz çöktürüyor Şeytan`a

Elini kolunu bağlıyor yaşamın sunduğu bütün hüzünlerin

Soluğunu kesiyor

Ruhumu alev alev yakan bütün acıların

 

Ben sana seni sevi yorumları söylemeyi çoktan geçtim

Sana olan sevdamı

İsyanımın yüreğine ilmik ilmik örüyorum

Bütün bu acılara direnişim kadardır sana olan sevdam

Sen anlarsın ey gülen yüzlüm

Bir tek sen beni anlarsın........

                               Gassan SATAR


--
DUYMADAN SESLENMEYİ BİLİYORSA YÜREK,GÖRMEDEN SEVMESİNİ DE BİLİR
İCİNDEN SEVGİ GECEN YOLDA; SEVGİ ISIGI YOLUNUZU AYDINLATSIN
BU GÜNÜNÜZ DÜNDEN İYİ OLMASI TEMENNİSİYLE

--
Bu mesajı şu gruba üye olduğunuz için aldınız: Google
Grupları "ÖYKÜSEL" grubu.
Bu gruba posta göndermek için , mail atın : {oykusel@googlegroups.com}
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin:
oykusel+unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için,
http://groups.google.com.tr/group/oykusel?hl=tr?hl=tr adresinde bu
grubu ziyaret edin