11 Şubat 2010 Perşembe

Re: (MADENCİYİZTR) Siyaset ne bela birşey miş ....

 

Sevgili Arkadaşlar

Değerli Dostlar

 

Uzun süredir bu sayfalarda Odamızla yapılan yazışmaları takip ediyorum. Özellikle Oda seçimleri üzerinden yapılan tartışmaları okuduğumda bazı konularda bilgi eksikliğim olduğu, Odamızın benim bildiğim yapıdan farklı bir yapı olabileceği konularında kafamda soru işaretleri olmuştur. Ancak bugün Oda tarafından TBMM’nde milletvekillerine yapılan konuşmaların metni gönderilmiş, okudum ve Odaya karşı olan güvenim tazelendi.

 

Bu grupta bahsedildiğinin aksine, siyasetten son derece uzak, salt mesleki sorunlarımızı ele alan, tüm sorunları ve konu başlıklarını planlı bir şekilde aktaran, milletvekillerinin tüm sorularını rakamlarla cevaplayan, hatta metnin sonlarına doğru komisyon başkanına inat doğru bilinenleri söyleyen bir metin. Mesleğimizin tüm sorunları aktarılmış.

 

Uzun bir metin ama lütfen sizde okuyun.

 

Teknik Nezaretçilerin kurumsal ve mali sorunları

Bu duruma karşılık madencilerin tutumu

Kamu kurumlarının hantal yapısı

Maden kanunu ve yönetmeliklerinin eksiklikleri

Mevzuat hazretleri

Kırk ayrı kapıdan alınan, 140 adet izin

MTA ve MİGEM’de madencilerin karşılaştıkları sorunlar

Ruhsat ticareti

Kamu kurumlarının durumları

Kömür

Bor

Enerji

İş Güvenliği

İş Kazaları

 

Metni okuduktan sonra düşündüm. Meclis Araştırma Komisyonunun karşısında ben olsam başka neler söylerdim. Başka hangi konulara değinirdim. Kanımca, fazlası var, eksiği yok. Özellikle Abdullah ve Ufuk Beyler burada Odanın yapması gerektiği çalışmalardan bahsetmişlerdi. Ben de bu söylemleri destekliyorum. Bizlerin içine doğmuş gibi, bir haftadır burada yazılanlar hepsi dile getirilmiş, talep edilmiş.

 

Bende bir kez daha bir kanaat oldu ki, Odamız mesleğimizin sorunları ile ilgilenmiyor değil. İlgilenmeyenler başkaları. Özellikle milletvekillerinin mesleklerine ve sordukları sorulara bakılırsa, sektörümüz ile çok ilgili değiller. Anladığım kadarı ile Odamızın dışında da birilerini dinlemişler. Kimi ve hangi bilgileri dinlediler merak ediyorum.

 

Odamız bizlerin burada dillendirdiği tüm taleplerini milletvekillerine aktarmış. Hazırlanacak bir rapor ile de konuyu detaylandıracak (raporu da merakla bekliyorum) ve milletvekillerini bilgilendirecek. Oda üstüne düşeni yapmıştır. Görev biraz da bize düşüyor. Komisyonda bulunan tüm milletvekillerinin mail adresleri TBMM WEB sayfasında var. Hepimiz kaleme alacağımız bir şeyleri ya da Oda üzerinden oluşturulacak bir yapı ile bir baskı grubu oluşturabilir, özellikle teknik nezaretçilik konusunda sıkıntılarımızı yoğun olarak aktarabiliriz. Bence artık görevde bizde. Bu çalışmanın altını nasıl dolduracağımız ve neler yapabileceğimizi tartışmamız lazım. Sadece 5 ya da 7 kişiden oluşan Oda Yönetim Kuruluna ahvalimizi teslim edersek vay halimize. Böylesine bir yapıda herkes gücü kadar yer bulacaktır. Söylenmesi gerekenler, aktarılması gerekenler yapılmış, bizler altını doldurmalıyız.

 

Murat HASEKİOĞLU

Maden Yük. Müh.



11 Şubat 2010 14:14 tarihinde Abdullah AKÖZEL <aakozel@gmail.com> yazdı:
Arkadaşlar "oda seçimleri" ile ilgili çok mail gönderen oldu...yarısını yayınlayabildim , çünkü yayınlamadığım diğer yarısı dozunu aşan yazılardı...İnsanlar siyaset konuşunca dozunu da ayarlayamıyorlar...Siyasetten bir tek ben soğumuşum herhalde olaylara yansız bakmayı ne zaman öğreneceğiz..karamsalığa düştüm inanın...Yazılardan şunu anladım bazı arkadaşlar odayı oda olarak değilde parti olarak görmeye başlamışlar ..siyasete çok gömülmüşüz..üzüldüm..Böyle bakarsak haklarımıza nasıl kavuşabiliriz..Mümkün değil çünkü karşı taraf ta sizin yeni kazanımlar elde etmenizi engelleyecek ve önünüze set çekeceklerdir...Biz böyle gidersek çok daha mağdur oluruz..
 
Bir örnek aklıma geldi geçen günlerde bir arkadaşımla sohpet ediyordum..Kendisi 12 eylül döneminde 1 sene kaçak gezmiş ve yakalandığında polisler kelepçelemişler mahkemeye götürürlerken kaldırımda kendisini izleyen iki kişinin konuşmasını duymuş  şöyle diyorlarmış" Baksana bu koministe... yakalamışlar ...bunları asmak lazım"  Arkadaşımın başından kaynar sular dökülmüş....ben bunlar içinmi bu çileyi çektim demiş..1 sene içeride yattı ve şimdi işinin başında ..Çoluk çocuğunun ekmeğinin peşinde..Ben somut istekler görmek istiyorum..Ben kendi fikirlerimi yazacağım somut önerileri olan varsa yazsın ..Şunu da belirtmek istiyorum..ekmeğimizin aşımızın peşinde koşturmak lzm....Bülent bey bu görüşleri aktarsın..
 
Birde şunu eklemek istiyorum Oda da aday olan her iki grubu da  programlarını açıklamaya davet ediyorum......Şimdi bir grup kaldı ama bence açıklansaydı..
 
 
1-Teknik nezaretçinin hakları  iyileştirilmeli..Maden kanunu çıkalı 5.5 sene oluyor ve neden olumlu bir gelişme olmadı.....Böyle giderse 55 senede düzelmeyecek gibi gözüküyor..
2-Madenciliğin önünü kesmek için bu kadar uğraş veren çevrelere karşı neler yapılmalı..Madenciliğin önüne set çekmeye uğraşan dolayısıyla ekmeğimizle oynayan odalara karşı birşeyler yapılmalı tepkiler iletilmeli
3-Madenciliğin geleceği maden mühendisinin geleceğini de belirleyecektir..Odamız madenciliğin önündeki engellerin kaldırılması için çaba sarfetmeli
4-Sorumlu müdürlük olayını kanun ve tüzüklere sokmak için çalışmalı..Çok büyük istihdam yaratacak bu kavram uygulamaya sokulmalı..bu konuda çaba gösterilmeli....
5-Oda ya katılımın çok az olduğu gençlerin odaya gelmediği söyleniyor..Üyelerin odaya gelmemelerini oda sorgulamalı..
6-Her yıl odaya.... teknik nezaretçiler olarak 224 (140+84) TL ödüyoruz..Bu düşürülemezmi..
7-Madencilik ile ilgili projelerin ve raporların odada onaylatması için MİĞEM den  karar çıkartılmalı....
8-Oda siyasetten uzaklaşmalı,........ görüşü uymayan üyeler oda dan uzaklaştılar.. tüm üyeler kucaklanmalı..Unutulmamalıdırki..odalar kamu kurumu niteliğinde bir meslek kuruluşudur.En temel görevi de Maden mühendisliği mesleğinin gelişmesi, üyelerinin hak ve yetkilerinin sağlanması, meslek onurunun korunması için gerekli çalışmaları yapmaktır.
9-Fakir öğrenciler burslar la desteklenmeli..
 
Benden bu kadar ilave etmek isteyenler benim gibi madde madde yazarsa daha anlaşılır olacaktır..slm
Abdullah AKÖZEL 
Aracısız ve ücretsiz ilan portalı
(Maden Müh iş ilanları+Madencilikle ilgili tüm ilanlar)
www.madenilan.com.  
Madencilerin internette buluşma noktası
www.madenciforum.com
Abdullah AKÖZEL
Maden Yük.Mühendisi
0506 427 42 22   aakozel@gmail.com

--
www.madenilan.com (Aracısız ve ücretsiz madencilik ilan portalı)
Grubun sahibiyle iletişim:Maden Yük.Müh. Abdullah AKÖZEL. aakozel@gmail.com 0506 427 42 22
Bu mesajı Google Grupları "MADENCİYİZTR" grubu.na üye olduğunuzdan aldınız.
Bu gruba posta göndermek için , mail atın : madenciyiztr@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin:
madenciyiztr+unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için,
http://groups.google.com.tr/group/madenciyiztr?hl=tr adresinde bu grubu
ziyaret ediniz.

--
www.madenilan.com (Aracısız ve ücretsiz madencilik ilan portalı)
Grubun sahibiyle iletişim:Maden Yük.Müh. Abdullah AKÖZEL. aakozel@gmail.com 0506 427 42 22
Bu mesajı Google Grupları "MADENCİYİZTR" grubu.na üye olduğunuzdan aldınız.
Bu gruba posta göndermek için , mail atın : madenciyiztr@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin:
madenciyiztr+unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için,
http://groups.google.com.tr/group/madenciyiztr?hl=tr adresinde bu grubu
ziyaret ediniz.