10 Mayıs 2011 Salı

RE: (MADENCİYİZTR) kütahya-gümüşköy

bu metnin üzerine söylenecek bir şey yoktur sanırım. meslektaşımız o kdr haklı ki yazısının üzerine bir kelime bile ilave edilemez.
 
UFUK KURHAN
MADEN YÜKSEK MÜHENDİSİ
 

From: tagar_62@hotmail.com
To: madenciyiztr@googlegroups.com
Subject: (MADENCİYİZTR) kütahya-gümüşköy
Date: Tue, 10 May 2011 11:46:03 +0300

 
Kütahya- Gümüşköy de atık siyanür havuzlarını tutan bantların yıkılmasından sonra yorumlar aldı başını gidiyor. Bir maden mühendisi köylülerin siyanürün ne olduğunu bilmediklerini, bazıları ise madenciliği karalama kampanyalarının başlayacağını yazıyorlar. Ne zaman çevre ile ilgili bir hareket , bir protesto olsa hemen komplo teorileri devreye giriyor yok madenciliğimizin gelişmesini istemiyorlar, yok almanlar altın çıkarmamızı istemiyorlar vb.
 
Şunun altını çizmek lazım yabancı veya yerli bir firma gelip o bölgede yaşayan insanların şartlarını, ekonomik ilişkilerini ve ora ile bağlantılarını araştırmadan sadece, yeratı zenginliğini alıp ve ondan sonra oraya ne olacaksa olsun mantığı ile sürdürürlerse maden kazaları kaçınılmazdır.
 
bu noktada bergama köylülerin- gerçi siyanürü bilmezler ama- topraklarına sahip çıkmaları önemliydi. bü ülkede çevre bilincinin gelişmesini sağladılar. yoksa bu ülkede çok daha tehlikeli kazalar yaşanılabilirdi.
 
önemli bir sorun da  bir çok kişi ve devlet bakanın  dahil sızma olmadığı konusunda beyanat vermesi. Aynı sorunu elbistandaki kayma olayında gördük, ilk kaymadan sonra önlemler alınsaydı, ikinci kayma olmaz 10 kişi şu an hayatta olurdu. bu açıklamaları yapanlar sanki şirket yönetiminde çalışan biri gibi davranıyorlar.(bu ülkede çayda radyasyon yoktur diye canlı yayında çay içip kanser olan bakanlar var)
   siyanür zehirli bir madendir -gerçi birileri çıkıp tüp de tehlikeli demesin- siyanür kullanılacaksa önlemlerin baştan alınıp ve düzenli bir şekilde  denetleme yapılması gerekiyor. bizim ülkemizde  denetlemelerin düzenli yapılmadığıdır. sadece iş kazaları sonucu ölen işçilere baksak yeterlidir. kazalar olduktan sonra, doğada meydana gelecek zararları  çözmek zor.
 
sırf birileri zengin olsun diye tüm insanlığa ait olan - madenler,toprak, su vb.- değerler birilerine peşkeş çekilemez. mühendislerde bu konularda daha duyarlı olması gerekmektedirler.
 
 
 
 
 
 
 

 
 

 


--
www.madenilan.com (Aracısız ve ücretsiz madencilik ilan portalı)
Grubun sahibiyle iletişim:Maden Yük.Müh. Abdullah AKÖZEL. aakozel@gmail.com 0506 427 42 22
Bu mesajı Google Grupları "MADENCİYİZTR" grubu.na üye olduğunuzdan aldınız.
Bu gruba posta göndermek için , mail atın : madenciyiztr@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin:
madenciyiztr+unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için,
http://groups.google.com.tr/group/madenciyiztr?hl=tr adresinde bu grubu
ziyaret ediniz.