19 Mayıs 2011 Perşembe

Re: (MADENCİYİZTR) "Kanal İstanbul'un hafriyat hesabı"

hesap yine yanlış ODTÜ'  lü kardeşim.. hafriyat hesabın 10 misli yanlış.. diğerlerine bakmaya gerek bile kalmıyor. 10 tane kanaI açmayacağız nasıI oIsa.. 

--- On Mon, 5/16/11, Mehmet Demirezen <mehmetdemirezen@gmail.com> wrote:

From: Mehmet Demirezen <mehmetdemirezen@gmail.com>
Subject: Re: (MADENCİYİZTR) "Kanal İstanbul'un hafriyat hesabı"
To: madenciyiztr@googlegroups.com
Date: Monday, May 16, 2011, 10:17 PM

BİR DE BU HESABA BAKIN :

Proje detayı ile ilgili ODTÜ'lülere yakışan detay hesaplar.
Tahsin hocam beklediğin böyle bir çalışmaydı galiba.


Can Demir / Mete'84


KANAL İSTANBUL PROJESİ: MALİYET, AMORTİSMAN, SONUÇ



***********DOGRUDAN HESAPLAMAYA BASLAYALIM, KAFAMIZDA KANALI TASAVVUR
EDEREK *********

Ortalama kesit deniz gecis kesitinin 200m en x 50m derinlik olacagini
varsayalim.

Sadece deniz seviyesinin 50m altina inmek icin ortalama 100m
derinlikte hafriyat yapilmalidir. Deniz kotunun ortalama 50 metre
ustunde bir arazi varsayalim.
Bu durumda kesitin 200m en x 100m derinlik hafriyat yapilacak. 0.2
km2lik kesit eder. Yan egimler su bu derken 0.25km2 kesit eder.

50 km boyunda kanal acilacagina gore 50km x 0.25km2 kesit = 12.5
milyar m3 kadar kanal hafriyati olacak.

Kaya toprak ozgul agirligi 2.8ton/m3 dersek toplam hafriyat ~35 milyar ton.
350 ton kapasiteli dev acik havza maden kamyonlariyla 100 milyon sefer eder.



** Ekteki dosyaya bakınız


kendi agirliklariyla 500tonu asan kamyonlarin gidecegi yollar
acilacak, belki trenlere yuklenecek.
Kamyonlarin ortalama 50km katedecekerini dusunelim. Toplam 50 milyar
km katedilecek demektir.

Bu kamyonlar arazi yollarinda ilerleyecegine gore km basina 15 TL
mazot yakacaklarini dusunursek
1- Projenin yakit kalem maliyeti 750 milyar TL edecektir.
(Devlet projesi olup vergilerin tumu dusuldugunde bu mebla 250 milyar
TL kadar olacaktir.)

2000 kamyon alınacagini ve bunlarin gunde 20 sefer yapacagini
dusunursek, gunde 40000 sefer ile 2500 gun boyunca calisacaklar.

2- Projenin hafriyat kismi 7.5 yil surecektir.
Kamyon fiyatı 20 milyon TL olsa

3- Sadece kamyon makine parki 40 milyar TL olacaktir.

Ayni anda 20 yerden hafriyat basladigini dusunursek 20 dev bant
tasimali/tasimasiz kazar kepcenin her biri gunde 100 kamyon yuklemesi
yapabilir. 14 dakikada bir kamyon yuklemesi makul gorunuyor.
Bu dev kepcelerin her birinin 150 milyon, ikinci el olanlarinin 100
milyon oldugunu dusunursek (imalat, nakil, montaj, bakım vs)

4- Kazar kepce bantli-bantsiz dev yukleyici makine parki 2.5 milyar
dolar olacaktir.

Kanalin tum yuzeyini yaklasik 100+200+100m kesit x 50000m = = 20milyon
m2 = 20 km2 kabul edelim. Oyle veya boyle m2 basina 1 m3 beton, 100kg
demir bir sekilde kullanilacak diyelim.

Beton m3 maliyeti hersey dahil vergiler haric 100 TL, her sey dahil
demir kilosu 2 TL olacak dersek m3 basina betonlama maliyeti 300 TL
olacaktir.

5- Toplam betonlama maliyeti 6 milyar TL olacaktir.

Projede surekli calisacak ortalama 50000 isgucu ortalama 8 sene
boyunca 24 saat 3 vardiya gorev yapacaktir. Bunlarin sadece 10000
kadari 2000 kamyonun cifter soforleri, bakim ekibi vs. 100 ay boyunca
ortalama 4000TL hersey dahil maaslar odenecek diyelim.

6- 20 milyar TL isgucune odenecektir.

7- Toplam 8 milyar TL kopruler, mekanik, elektromekanik, deniz
girisleri, ~15000 donum kanal+50000 donum sehirlesme amacli
kamulastirma bedelleri, sigorta, diger kalemlere gidecektir.

250 + 40 + 2.5 + 6 + 20 + 8 = ~325 MILYAR TL TOPLAM MALIYET ORTAYA CIKIYOR

BIRTAKIM INDIRIMLER SAYESINDE TOPLAM MALIYET 300 MILYAR TL OLACAKTIR
DIYE KABUL EDELIM.

Ortalama 200000 TLden 200000 konut 40 milyar TL eder.

Proje bitiminde kanal gecisinden gunde 200 gemi ortalama 20000 TL
gecis ucreti oderse gunde 4 milyon TL gelir ile yıllık gelir ~1.5
milyar TL olacaktir.

Sonuc: PROJENIN KENDINI GERI ODEMESI 200 YIL KADAR SURER.

HAYDI HAYIRLISI, KOLAY GELSIN

16 Mayıs 2011 19:14 tarihinde Süleyman Kader <skader7@gmail.com> yazdı:
> Nazlı hanımın hesabı da yanlış.Kanal "deniz seviyesinden" en az 25 m
> derinliğe kadar kazılacak.Yeryüzü kotu +100 ise tavandan tabana doğru en az
> 125 m kazı yapılacak demektir.Yeryüzünde topoğrafya yükseldikçe kazı
> miktarı, basamak ve şevlendirme yapılmasından ötürü artacaktır.Kanal çevresi
> yerleşime açılacağına göre şev stabilitesinin sağlanması
> kaçınılmazdır.Öngermeli ankraj,zemin çivisi,forekazık,beton kaplama
> uygulamalarının birkaçı zorunlu olarak uygulanacaktır.Şev stabilitesinin
> sağlanmasının maliyeti de projenin en önemli maliyet kalemlerinden
> biri olacaktır.
> 16 Mayıs 2011 12:55 tarihinde Abdullah AKÖZEL <aakozel@gmail.com> yazdı:
>>
>> "Kanal İstanbul'un hafriyat hesabı"
>>
>> İnternet ortamında, Kanal İstanbul projesinin maddi olarak çok yüksek
>> meblağlara çıkacağı, bu yüzden inşa edilmesinin hayal olduğu anlatılıyor.
>> Zaten internet böyle bir şey. Doğruların yanında, çok büyük yalanlar ve
>> yanlışlar yer alıyor. 16.05.2011 10:29
>> ________________________________
>>
>> Nazlı Ilıcak
>>
>> SABAH
>>
>> Kanal İstanbul'un hafriyat hesabı
>>
>> Mantık süzgecinden geçirip, kullanmanız şart. Ama böyle yapmayanlar var.
>> Geçenlerde bir meslektaşımız da, aynı rakamlardan yararlanmış olacak ki,
>> kanalın, sadece hafriyat maliyetini 209 milyar dolar olarak takdim etti.
>> Ağabeyim Ömer Çavuşoğlu, müteahhit; inşaat mühendisi. Bana bir bilgi notu
>> göndermiş. Hem internette dolaşan bilgileri yalanlıyor, hem de bu yanlışları
>> sahiplenerek sütununa taşıma ihtimali olanları uyarıyor.
>>
>> Mehmet Yılmaz, 6 Mayıs tarihinde "İstanbul kanalının hafriyat bedeli 209
>> milyar dolar" demişti. (Ertesi gün bu yanlışını düzeltti ama nerede yanlış
>> yapıldığını okurlarımla paylaşmak isterim.)
>>
>> Yılmaz, 100 metre yükseklik (50 metre kanalın derinliği + 50 metre deniz
>> üstündeki toprağın ortalama yüksekliği), 200 metre genişlik, 50 kilometre
>> uzunluğu birbiriyle çarpıp, fazla yapılacak hafriyatla birlikte, 12.5 milyar
>> metreküpe ulaşmış. Oysa bu rakamları çarpınca, 1 milyar metreküp
>> buluyorsunuz. Fazla hafriyatla 1.25 milyar metreküpü esas alabilirsiniz.
>> Demek, hafriyat miktarında 10 misli hata yapılmış.
>>
>> Kazılan toprağın yoğunluğu 2.8 ton/metreküp olarak hesaplanmış. Halbuki,
>> İstanbul'daki taşın azami özgül ağırlığı 2.2 ton/metreküptür. Toprak ise,
>> 1.5 ilâ 1.6 olarak hesap edilir. Bunun ortalaması 1.8 ton/metreküp
>> olmalıdır. Demek doğru hesap, 12.5 milyar metreküp, çarpı 2.8 ton/metreküp
>> değil, 1.25 milyar metreküp, çarpı 1.8 ton/metreküptür.
>>
>> Ayrıca, kesitler de yanlış konulmuştur. Kanalın genişliği 200 metre
>> gösterilmiştir; oysa 150 metredir. Derinlik 50 metre gösterilmiştir; o da 25
>> metredir.
>>
>> Bütün bu hatalar alt alta yazılınca... a) Baştaki hesap yanlışından 10
>> misli, b) Özgül ağırlıktan 1.55 misli, c) Yanlış kesitten 1.77 misli fark
>> vardır.
>>
>> Yapılan hata: 10 x 1.55 x 1.77 = 27.43 mislidir. Bu durumda, 209 milyar
>> doları, 27.43'e bölerek, gerçek hafriyat maliyeti olan 7.6 milyar dolara
>> ulaşıyoruz.
>>
>> Bunu, Mehmet Yılmaz'ın hatasını ortaya çıkarmak için yazmadım. Neticede,
>> biz gazeteciyiz, hesap bilmeyiz. Ama "Hesap biliyorum" deyip, İstanbul
>> Kanalı'nı hayal gibi gösteren hesap uzmanlarına karşı dikkatli davranmamız
>> lâzım. Hafriyat hesabını inşaat mühendislerine yaptırmak, daha doğru
>> olacaktır diye düşünüyorum.
>>
>> --
>> Bilgi, paylaştıkça çoğalır.
>> Aracısız ve ücretsiz ilan portalı
>> (Maden Müh iş ilanları+Madencilikle ilgili tüm ilanlar)
>> www.madenilan.com.
>> Abdullah AKÖZEL
>> Maden Yük.Mühendisi
>> İş Sağ ve Güv.Uzmanı
>> İşyeri hekimi ve İş Güvenliği uzman  Eğitimcisi
>> 0506 427 42 22   aakozel@gmail.com
>>
>> --
>> www.madenilan.com (Aracısız ve ücretsiz madencilik ilan portalı)
>> Grubun sahibiyle iletişim:Maden Yük.Müh. Abdullah AKÖZEL.
>> aakozel@gmail.com 0506 427 42 22
>> Bu mesajı Google Grupları "MADENCİYİZTR" grubu.na üye olduğunuzdan
>> aldınız.
>> Bu gruba posta göndermek için , mail atın : madenciyiztr@googlegroups.com
>> Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin:
>> madenciyiztr+unsubscribe@googlegroups.com
>> Daha fazla seçenek için,
>> http://groups.google.com.tr/group/madenciyiztr?hl=tr adresinde bu grubu
>> ziyaret ediniz.
>
> --
> www.madenilan.com (Aracısız ve ücretsiz madencilik ilan portalı)
> Grubun sahibiyle iletişim:Maden Yük.Müh. Abdullah AKÖZEL. aakozel@gmail.com
> 0506 427 42 22
> Bu mesajı Google Grupları "MADENCİYİZTR" grubu.na üye olduğunuzdan aldınız.
> Bu gruba posta göndermek için , mail atın : madenciyiztr@googlegroups.com
> Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin:
> madenciyiztr+unsubscribe@googlegroups.com
> Daha fazla seçenek için,
> http://groups.google.com.tr/group/madenciyiztr?hl=tr adresinde bu grubu
> ziyaret ediniz.
>

--
www.madenilan.com (Aracısız ve ücretsiz madencilik ilan portalı)             
Grubun sahibiyle iletişim:Maden Yük.Müh. Abdullah AKÖZEL. aakozel@gmail.com 0506 427 42 22
Bu mesajı Google Grupları "MADENCİYİZTR" grubu.na üye olduğunuzdan aldınız.
Bu gruba posta göndermek için , mail atın : madenciyiztr@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin:
madenciyiztr+unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için,
http://groups.google.com.tr/group/madenciyiztr?hl=tr adresinde bu grubu
ziyaret ediniz.

--
www.madenilan.com (Aracısız ve ücretsiz madencilik ilan portalı)
Grubun sahibiyle iletişim:Maden Yük.Müh. Abdullah AKÖZEL. aakozel@gmail.com 0506 427 42 22
Bu mesajı Google Grupları "MADENCİYİZTR" grubu.na üye olduğunuzdan aldınız.
Bu gruba posta göndermek için , mail atın : madenciyiztr@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin:
madenciyiztr+unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için,
http://groups.google.com.tr/group/madenciyiztr?hl=tr adresinde bu grubu
ziyaret ediniz.