21 Şubat 2012 Salı

(MADENCİYİZTR) Mesleki Eğitimler

        Odamızdan aylar  sonra  olumlu gerekli ve güzel bir mail aldım.  Mailde şöyle diyor  “ Odamızca 4857 sayılı İş Kanununun 85. maddesine istinaden Milli Eğitim Bakanlığı ile yapılan protokol çerçevesinde düzenlenen Mesleki Eğitimin ilki Eczacıbaşı - ESAN‘a ait Milas feldspat işletmesinde yapılmıştır. Cevher Hazırlama ( Kırma, Eleme, Öğütme, Elle ile Ayıklama ), Flotasyon, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği ve meslek tanıtımı konularında uzmanlarımız tarafından firma çalışanlarına eğitim verilmiştir. Eğitimlerimize devam edilecektir.”

 

                Ülke Madenciliği için çok önemli olan bu konunun bu kadar geçte olsa gerçekleşmesi gelecek adına oldukça umut verici. Bundan önce milli eğitim müdürlükleri onayı ve halk eğitim merkezi ile yürütülen bu çalışmaların maden mühendisleri  odası ile tüm madenlere daha kolay ve hızlı ulaşacak olması çok güzel.  Işin maddi tarafının odayı hızlandırdığı ve bu konuya yönelttiği düşüncesine kapılmıyorum desem yalan olur. Yine de bu sürece odanın girmesi ve aracı olması çok güzel bir gelişme.

 

                Yıllar önce çayeli bakır işletmelerinin halk eğitim merkezi ile yürüttüğü çalışmanın sonuçlarını görme imkanı bulmuştum. Tek kelime ile muhteşemdi  yarı fakülte tadında idi. Çayırhanın bu konu ile kendilerinin yakından ilgilendiğini duyduk ve gördük.  Yine Tokattaki  Özdemir Antimuan madenlerinin bu konu ile ciddi bir çalışma başlattığını  biliyorum. Bu seviyeden sonra bu sürecin hızlanmasını umuyor ve ülke madenciliğinin çıtasını yükseltmesini bekliyorum. Inşallah tüm maden firmaları bu işi sahiplenir.

 

                Son söz olarakta  belirtmeliyim ki odamız bu gibi konularla daha çok  ilgilense madencilik kültürünün gelişmesine ve yayılmasına çaba harcasa. Bir sürü siyasi – askeri – politik –ideolojik konulardan sıyrılsa… oda bir sivil toplum örgütü ve bazı konulara duyarsız kalamaz ve kalmamalıdır gibi söylemler ile bizi bölen yıpratan konulardan uzak durmalıdır.  Madenciliğe hizmet ettikten sonra çağdaşı da yenilikçisi de başımızın tacıdır.

 

           Tüm madenci dostlara saygılar, iş kazasız bol üretimli günler dilerim.

 

           Umut YAŞA

           Maden Mühendisi

           7381

--
www.madenilan.com (Aracısız ve ücretsiz madencilik ilan portalı)
Grubun sahibiyle iletişim:Maden Yük.Müh. Abdullah AKÖZEL. aakozel@gmail.com 0506 427 42 22
Bu mesajı Google Grupları "MADENCİYİZTR" grubu.na üye olduğunuzdan aldınız.
Bu gruba posta göndermek için , mail atın : madenciyiztr@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin:
madenciyiztr+unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için,
http://groups.google.com.tr/group/madenciyiztr?hl=tr adresinde bu grubu
ziyaret ediniz.