10 Ekim 2013 Perşembe

((slayt izle)) Kurban Bayramımız Kutlu Olsun! Fabrika Değil tuvalet Dahi Açılmaz! Mersin İçel Burak Canlı

KURBAN BAYRAMIMIZ KUTLU OLSUN! FABRİKA DEĞİL TUVALET DAHİ AÇILMAZ!

Sorunların yumak olduğu bir coğrafya…

Et fiyatları yüksek, Yem fiyatları yüksek, sigorta ister, iş güvenliği ister, Oraya harç, buraya vergi ve gerçeğinde bitmeyen binlerce sorunlar…

Sevgili dostlarım yeni yakaydım... Memlekete geldim. Staj yapmaktayım.

Dedim ki taze sıkma portakal suyu ile ilgili küçük bir dükkân tutayım. Bir kişi dahi olsa ekmek yesin. Yanında da bir tuvalet! Bir kişide orada ekmek yesin.

Aile üyelerim sen deli misin? Osu var. Busu var. Dedi. Tuvalete kimse para vermez dedi. Ve hatta tuvalet tıkanır dediler. Tuvaleti kim temizleyecek dediler.

Dediler. Dediler. Durdular.

Bilmiyordum. Aileme kızdım. Dedim ki geri kafalılar. Dedim. Dedim. Durdum.

4-6 sene sonra Silifke caddesinde otobüse binmiş çarşıya gelmekteyim. Otobüs tıklım tıkış. Sağıma baktım. Soluma baktım.

Bir dükkân satılık! Diğeri kiralık. Bir dolu iki boş! Tabi zaman bizi eğitti. Tabi adam olduk. Tabi akıllandık. Kahkahalarla gülmeye başladım.

Ya o gün Portakal sıkma dükkânını bir kişi ekmek yesin diye açmış olaydım. Ya bir kişi ekmek yesin diye tuvaleti açmış olaydım.

Bugün şans oyunu oynasam! Para çıksa. Sizce fabrika açar mıyım? Fabrika açma hayallerinde olanları gördüğünüz an alınlarından şehvetle öpün.

O fabrika açma hayallerindeki saf ve temiz kardeşlerimiz de bir gün öğrenecek. Bir gün öğrenecekler ki şans oyunlarından para kazanılmaz. Bir gün öğrenecekler ki fabrika değil tuvalet dahi açılmaz.

Bağ kur derler. Belediye izni derler. Harç derler. Ruhsat derler. İş güvenliği derler. SSK derler. Vergi derler. Maliye bir geri iki ileri! Osu derler. Busu derler. Derler inatla derler. Öfkeyle derler.

Bilmem anlatabildim mi neden kaçakçılığın prim yapıp da hayvancılığın coğrafya da durma noktasına geldiğini. Bilmem anlatabildim mi Etin yükselen fiyatlarını. Bilmem anlatabildim mi üretimin neden durduğunu. Bilmem anlatabildim mi fabrikaların özelleştirmelerden sonra kapanıp da bir daha neden açılmadığını ve açılmayacağını…

Bayram da biraz umut Bayram da biraz hoşgörü Bayram da biraz anlayış düşüncesiyle… Mersin İçel Burak Canlı

 

--
Bu mesajı şu gruba üye olduğunuz için aldınız:
Google Grupları "pınarslayt" grubu.
İlginc buldugunuz POWER-POİNT (SLAYT-PPS) yayinlandigi gruptur. Sizinde paylasacaginiz slaytlar varsa gonderin. mutlaka eki slayt olsun
*Herkese açık web sitesi*
http://groups.google.com/group/pnarslayt
*E-posta*
pnarslayt@googlegroups.com
 
 
 
kaliteli slayt grubu
 
 
 
Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/pnarslayt?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "pınarslayt" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için pnarslayt+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.