4 Kasım 2012 Pazar

(MADENCİYİZTR) Maden mühendisinden Titanic hakkında ilginç iddia

Maden mühendisinden Titanic hakkında ilginç iddia
02 Kasım 2012 Cuma 09:30
Özel bir maden şirketinde çalışan maden mühendisi 52 yaşındaki Mehmet
Çelik, Kuzey Atlantik'te buzdağına çarpan Titanik'in batmasına,
çarpmanın ardından ambarlarındaki patlamayla battığını söylediler.


Titanik'in herhangi bir hasar alması halinde 3 gün su yüzeyinde
durabilecek şekilde yapıldığını, oysa buzdağına çarptıktan 3 saat
sonra battığını anlatan Çelik, görgü tanıklarının, "Buzdağına
çarptıktan sonra ardı ardına patlamalar oldu" şeklindeki ifadelerinin
de tezini doğruladığını söyledi.



Türkiye Taşkömürü Kurumu'ndan emekli Mehmet Çelik, 1514 kişinin
ölümüyle sonuçlanan Titanik kazasıyla ilgili internet üzerinde ve
ansiklopedilerde 2 yıl boyunca yaptığı araştırmanın sonuçlarını
açıkladı. Çelik, gemide yakıt olarak kullanılan yüksek kalorili
taşkömürünün, İngiltere ve Fransa'dan takviye edildiğini ve Amerika'ya
kadar yetecek şekilde ambarlara stok yapıldığını söyledi. Geminin
buzdağına çarptığında yolun yüzde 70'lik bölümünün tamamlandığını,
dolayısıyla yakıtın da yüzde 70'lik bölümünün tükendiğini kaydeden
Çelik, "Yani kömür ambarlarının yarısından çoğu boşalmıştı ve su
sızdırmaz kapılarla kapatılmıştı" dedi.



Stoku biten ambarlarda yoğun bir kömür tozunun bulunduğunun gerçek
olduğunu ifade eden Çelik, şöyle dedi: "Bu tip ambarlarda kömür tozu,
geminin sansıntısız seyri halinde yavaşça tabana çökerek kendini
beklemeye alır. Ortam, tam kapalı bir ortamdır ve yeterince patlayıcı
ortamı oluşturacak miktarda ve ebatta kömür tozu vardır. Ayrıca
ambarlar anti grizusuz normal aydınlatma ile aydınlatılmaktadır.
Titanik buzdağına çarpıp ağır bir hasar aldıktan sonra, hasarın
şiddeti geminin taban kısmında daha fazla hissedilmiş ve kömür
ambarlarında bekleyen bütün kömür tozları çarpma şiddetinin etkisiyle
havalanmış, patlayıcı ortamları oluşturmuştur. Ortamda yeteri kadar
kömür tozu, sıcaklık ve basınç vardır, aydınlatmalar da anti grizulu
değildir. Zaten çarpmanın etkisiyle kablolar da hasar görmüş ve
fazladan ark yaratılmıştır. Bütün bu olumsuz ve aksi tesadüflerin bir
araya gelmesiyle boş ambarlardaki kömür tozu infilak etmiş ve gemiyi
ikiye ayırmıştır."



Patlamanın şiddeti ile ortamdaki en üst seviyeye ulaşan ısının,
perçinleri erimeye zorladığını ifade eden Çelik, şöyle devam etti:
"Patlama ile birlikte -2 derece soğuk suya maruz kalan esnek perçinler
çelik davranışına geçerek esnekliklerini kaybetmiştir. Bu artık çok da
önemli değildir. Çünkü patlamalar gerçekleşmiş, kaptan Smith ve diğer
görevlilerin tahmin bile edemeyeceği kadar kısa sürede Titanik ikiye
ayrılarak okyanusun derinliklerine gömülmüştür. Zaten böyle bir kömür
tozu patlaması olmasaydı, Titanik bu kadar sürede batmayacaktı. Ayrıca
enkaz görüntülerini detaylı bir şekilde izlediğimizde parçaların
kilometrelerce çapta geniş alana yayıldığını görüyoruz. Şiddetli bir
infilak yaşanmasaydı bu kadar geniş alana yayılma olmazdı. En azından
büyük parçalar, küçük parçaları kendine doğru çekerdi ki bunun böyle
olmadığı hem görgü şahitlerinin ifadeleri ve hem de enkaz
görüntülerinde net olarak görülmektedir."



Görgü tanıklarının, 'Buzdağına çarptıktan sonra ardı ardına patlamalar
oldu' ifadelerinin, kendi tezini doğruladığını anlatan Çelik,
"Titanik'in batışında, buzdağına ek olarak yüksek kalorili
taşkömürünün de payı vardır ve belkide geminin batışında, bu kadar can
kaybında en suçlu olan kömür tozu patlamasıdır. Buna rağmen kömür hiç
suçlanmamıştır. Bu büyük deniz faciasına sebep olan taşkömürü, o
dönemlerde ülkemizdeki yabancı şirketlerce ülkelerine götürülmüştür.
Umarım ki bazı madenci işadamları ülkemizden götürülen kömürleri,
Amerika'ya gitme pahasına Titanik'e hediye etmemiştir. Umarım dünya
kamuoyu araştırmacıları Titanik faciasına bir de bu açıdan bakarlar"
diye konuştu.

--
Abdullah AKÖZEL
ANADOLU AKADEMİ
Maden Yük.Mühendisi
İş Güvenliği Uzmanı
İşyeri hekimi ve İş Güvenliği uzman Eğiticisi
İşyeri hekimi ve İş Güvenliği uzman Eğitimi ve hizmetleri
www.anadoluakademi.com.tr
www.madenilan.com
0506 427 42 22 aakozel@gmail.com

--
www.madenilan.com (Aracısız ve ücretsiz madencilik ilan portalı)
Grubun sahibiyle iletişim:Maden Yük.Müh. Abdullah AKÖZEL. aakozel@gmail.com 0506 427 42 22
Bu mesajı Google Grupları "MADENCİYİZTR" grubu.na üye olduğunuzdan aldınız.
Bu gruba posta göndermek için , mail atın : madenciyiztr@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin:
madenciyiztr+unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için,
http://groups.google.com.tr/group/madenciyiztr?hl=tr adresinde bu grubu
ziyaret ediniz.