26 Mayıs 2010 Çarşamba

((slayt izle)) Kim Bu Recep Bey! Kim Bu Teneke! Ezilenlere Adanmıştır. - Mersin İçel Burak CANLI

KİM BU RECEP BEY! KİM BU TENEKE! EZİLENLERE ADANMIŞTIR. — Mersin İçel Burak CANLI

 

Hayatımızın her alanında her bir şey menfaatimiz için değil midir? Kızanlar kızdıranlar. Ezilenler. Eh bir de ezikler.

 

Evlatlarımızı nasıl koruyalım? Tarihten bu yana ben haklıyım. Ben doğruyum denilip de öldürülmek için bahaneler yaratılmamış mıdır?

 

Neymiş ben ezilenmişim. Şimdi ezen olmalıyım. Ezen oldum. Şimdi de ezmeliyim. Ez baba. Ez. Durma. Son ilik noktama kadar ez. Ezmesen yanlışlık yaparsın. Sen büyüksün. Sen haksızlığa uğrayansın.

 

Bu durumda bizler ne yaparız. İşte ezildi bezdirildi şimdi sıra onda. Şimdi ezen o olmalı. Haklı. Ezmeli. Ta ki bunu bizi ezmeye başlayana kadar sürdürürüz.

 

Kim ki Kürt olduğu için haksızlığa uğramamıştır. Kim ki Türk olduğu için haksızlığa uğramamıştır. Müslüman olduğu için kişi dışlanmıştır. Hıristiyan olduğu için kişi itilmiştir. Alevi olduğu için şahıs öldürülmüştür.

 

Dünyanın neresine giderseniz gidin Yahudi’lerden tutunda Müslümanlara kadar sadece olduğu için öldürülmemiş midir?

 

Bu söylenenler yalan mıdır? Bu söylenenler hikâye midir? Ölüm her bir yer de kol gezmektedir. Oysa ölüm bizi buluncaya kadar sesimizi çıkarmayan bizler asıl suçlular değilmiyiz midir? Ölüm bizim için gelmemiştir. Kötülük bizim için kol gezmemektedir. İşte tam da burada bizden olmayanın ezilmesine göz yumarız. Belki ezmeyiz ama göz yumarız. Bana dokunmayan yılan misali bir yaşam bizimkisi.

 

Bunları yazıyorum edebiyat yapıyorsun diyorlar. Bunları söylüyorum boş bunlar diyorlar. Bugünün hamileri yarının ezilenleri olacaktır. Allah Şahidim olsun ki Dünün ezileni bugün olduğu gibi yarının ezeni olamayacaktır. Bu halde ses çıkarmamız karşısında hak ettiğimiz şey bizi bulunca aman dilemenin, ne oluyor demenin de bir anlamı bulunmayacaktır.

 

Tarih aynı tarihtir. Kan insandan akmaktadır. Hiçbir devir de insandan akan kan Kürt olmamış ve Türk olmamıştır. Hiçbir zaman akan kan Yahudi olmamış ve Müslüman olmamıştır. Kan akmıştır. Akan kan durdurulamamış ve biz izleyip de ses çıkarmayanlar bize dokunacak yılanı beklemişizdir.

 

Durmadan övünmüşüz. Durmadan kendimizde ki erdemlerden bahsetmişiz. Yanlışlarımızı görmemişiz. Biz haklılığımız içerisinde kendimizi boğmuşuz. Kibrimizden gözümüz bir şey görmez olmuş.

 

Teneke meselesine gelince! Ben hiçbir zaman doğru, tam ve haklı olamadım. Hep sakattım. Benim tenekeme rengârenk boyalar sürüldü. Aynı sizlere sürüldüğü gibi! Tamam, ben doğru değildim. Ama sen de değilsin. Ben teneke sen teneke! En azından ben kabul ediyorum teneke olduğumu ya sen. Ya sen kabullenebilir misin? Al birini vur ötekine misalinde ki gibi. Bizler koca ve içi boş tenekeleriz. Ses var ama icraat yok. Keşke olaydı da icraat, olmayaydı ses. Bundan sonraki yazım tenekeler âleminden sesleniyorum olursa şaşırmayın.

                                                            MERSİN İÇEL İLİNDEN BURAK CANLI

--
Bu mesajı şu gruba üye olduğunuz için aldınız:
Google Grupları "pınarslayt" grubu.
İlginc buldugunuz POWER-POİNT (SLAYT-PPS) yayinlandigi gruptur. Sizinde paylasacaginiz slaytlar varsa gonderin. mutlaka eki slayt olsun
*Herkese açık web sitesi*
http://groups.google.com/group/pnarslayt
*E-posta*
pnarslayt@googlegroups.com
 
 
 
kaliteli slayt grubu
 
 
 
Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/pnarslayt?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin