12 Temmuz 2010 Pazartesi

(MADENCİYİZTR) başsağlığı ve bilgilendirme

 Arkadaşlar yine oldukça üzüldüğümüz ve hepimizi derinden yaralayan bir iş kazası yaşadık.Ardından Zonguldaktan gene göçük haberi geldi.Herşeyden evvel yaşamını yitiren arkadaşlarımıza rahmet ailelerine sabır ve tüm camiamıza başsağlığı diliyorum.
Temelde bu tartışmaların özü iş güvenliği anlamında yoğunlaşırsa bir takım faydalar sağlayacağı konusunu gündeme taşımak istiyorum.Odamızın yayınladığı baş sağlığı mesajını okumuşsunuzdur sanıyorum.Yasalarla ve sopa göstererek veya ölmektense sıtmaya razı olmamız istenerek bazı dayatmalara olur dememizi kimse beklememeli.Kaza anında ve sonrasında yaşananları uzun uzun anlatmak istemiyorum.Ancak çok uzun kurtarma faaliyetleri esnasında kurtarma konusunda profesyonel olan arkadaşlarımızın çalıştıklarını ve bilgi ve deneyimlerini ortaya koyduklarını gördük.Şu gerçeği görmemiz gerekiyor artık iş güvenliği ve işçi sağlığı konusunda taviz vermemiz mümkün değildir.Trakyada yerleşik olan sistemde yaşana gelen hepimizin bildiği ancak görmezden gelinen bir çok iş sırasında yaşanan olumsuzlukların artık yaşanmaması gerekmektedir.Yasalar ve kuralların çok uzun teçrübelere dayanarak çıkarıldığı ve yönetmeliklerde yazılan kuralların uygulanmazsa sonuçlarının ne olacağı artık maalesef acı deneyimlerle bizlerinde kulağına küpe oldu diye düşünüyorum.Günü kurtarma ve işimize kaybetme korkusunu aşarak yapmamız gerekeni ve mesleğimizin gereklerini ne pahasına olursa olsun yerine getiremezsek fatura çalışan insanlara çıkmakta ve vicdanen tüm camiamızı töhmet altında bırakacak bir sorumluluk altına girmekteyiz.İstanbul Şubeden gelen İş güvenliği uzmanı arkadaşlarımla beraber gezdiğimiz ocaklarda söyledikleri ve tutacakları raporlar artık çok daha önemli hale geldi.Bu işlevselliğin sıklaştırılarak devam etmesi ve odanın bizlerin üzerindeki denetim görevini yapamaması ortadan kaldırılmalıdır. Sistemin rutinleşmiş faaliyetlerden kurtarılması ve işler hale gelmesi gerekmektedir.Mühendis Mühendisliğini yapmalı bunun önündeki yasal engeller en kısa sürede kaldırılmalıdır.Teknik nezaretci yemek taşımamalı işini yapmalıdır.Tekrar tüm camiamıza başsağlığı diliyorum.Saygılarımla.
Ahmet TANKA - Maden Mühendisi-MMO EDİRNE İL TEMSİLCİSİ


Windows Live: Arkadaşlarınız size e-posta gönderdiklerinde Flickr, Twitter ve Digg güncellemelerinizi öğrenirler.