31 Aralık 2013 Salı

((slayt izle)) ÇETKODER' İN 2013 YILI TÜKETİCİ ŞİKAYETLERİ DEĞERNELDİRMESİ

31.ARALIK.2013 -  BASIN BÜLTENİ

ÇEVRE VE TÜKETİCİ HAKLARINI KORUMA DERNEĞİ (ÇETKODER) GENEL MERKEZİ

 

Kısa adı ÇETKODER olan Çevre Ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği Genel Başkanı İktisatçı Mustafa Göktaş, 2013 yılı Tüketicilerin YURT GENELİ yaptığı şikâyet ve istekleri açıkladı.


Çevre Ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği (ÇETKODER) Genel Başkanı Mustafa Göktaş“Genel Merkezimize yurt geneli 81 il ve illere bağlı ilçelerimizden 2013 yılı içinde bize yapılan müracaat ve şikâyetlerin değerlendirilmesinde ortaya bir tablo çıkmıştır. Bu müracaatların çoğunluğu ise bizlere elektronik posta vasıtası ile yapılmıştır” dedi.


Çevre Ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği (ÇETKODER) Genel Başkanı Mustafa Göktaş, “En çok şikâyet ve istekler içinde birinci sırayı ülkemizde tüketilen akaryakıtın pahalılığı ve akaryakıtta uygulanan vergilerin oranlarının yüksek oluşu, bu oranların indirilmesi ve Akaryakıtın ucuzlaması için yapılan şikâyet ve taleplerdir. Bu taleplerin tamamı 16876 dır” dedi.


Çevre Ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği (ÇETKODER) Genel Başkanı Mustafa Göktaş“Şikâyet ve taleplerde ikinci sırada cep telefonlarından alınan iletişim vergisi ve cep telefonlarındaki diğer vergilerin adaletsizliği ve bunun giderilmesi için yapılan başvuru ise 10102’dir” dedi.


Çevre Ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği (ÇETKODER) Genel Başkanı Mustafa Göktaş“Şikâyet ve taleplerde üçüncü sırada ise elektrik de alınan kayıp kaçak bedeli, sayaç okuma bedeli gibi anlamsız bedellerin alınmaması ve iadesi hususunda 6325 başvuru olmuştur” dedi.


Çevre Ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği (ÇETKODER) Genel Başkanı Mustafa GöktaşŞikâyet ve taleplerde dördüncü sırada yine Bankalar yer aldı. Bankalar kredi kartı aidatı uygulamasına türlü çeşitli yöntemlerle devam ediyorlar ve bu hususta tüketici genel merkezimize şikâyet ve talep için 4213 müracaat olmuştur” dedi.


Çevre Ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği (ÇETKODER) Genel Başkanı Mustafa Göktaş“Şikâyet ve taleplerde beşinci sırada ise Meslek odalarına kayıt zorunluluğu ve oda aidatlarının yüksekliği sebebiyle yapılan uygulamalardır. Her biri birer tüketici durumunda olan meslek erbapları artık oda aidatı vermek istemiyoruz, mecburi kayıt olmak istemiyoruz. Bize yardam edin, derdimize derman olun şeklinde başvurularda bulunmuştur. Yurt geneli bu şekilde 3274 başvuru olmuştur” dedi.


Çevre Ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği (ÇETKODER) Genel Başkanı Mustafa Göktaş“Dershane, okul, özel hoca üçgeninden şikâyetçi olan ve bu eğitim şekline son verilmesini isteyen, çocuklarının birer yarış atı gibi oradan oraya sınavdan sınava koşmasından bıkan veliler ve öğrencilerin yaptığı şikayet ve başvuru ise, 2321’ dir” dedi.


Çevre Ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği (ÇETKODER) Genel Başkanı Mustafa Göktaş, “Tüketicilerimizin Şikâyet ve başvuru hakkını kullanan illerimize baktığımız zaman ilk 15 ilimiz içine;  1-İstanbul, 2- İzmir, 3- Eskişehir, 4- Bursa, 5- Antalya, 6-Gaziantep, 7- Hatay, 8- Niğde, 9- Çanakkale, 10- Trabzon, 11- Rize, 12- Bolu, 13- Kastamonu, 14- Mersin, 15- Şanlıurfa illerimiz girmektedir” dedi.


Çevre Ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği (ÇETKODER) Genel Başkanı Mustafa Göktaş, “2013 yılı içinde Toplam Olarak Yurt geneli Genel Merkezimize yapılan şikayet ve talepler neticesi 43111 başvuru olmuştur. Bu da gösteriyor ki, Tüketici bilinci halkımızda giderek artmaktadır. İnsanlarımız artık yasalardan doğan haklarını sonuna kadar aramaktadırlar. Ancak bu uyuşmazlıkların ve işin köklü çözümü kesin ifadeler içeren yasal tedbirlerdir. Bununla ilgili de 2014 yılı içinde uygulamaya geçecek olan Tüketici yasasındaki yeni maddelerdir. Artık aldatan, kandıran üreticiler, satıcı ve sağlayıcılar gereken cezalardan kurtulamayacaklardır. Bu duygu ve düşüncelerimizle 2014 yılının barış, huzur, mutluluk getirmesini diler, saygılar sunarım” dedi.

 

Önemli NOT:  Bizler yaptığımız hizmetler karşılığında her hangi bir ücret almıyoruz. Biz gönüllü, ücretsiz hizmet veren bir kuruluşuz. Siz tüketicilere her zaman Yardıma hazırız. Yeter ki bize ulaşın.  Bize,  cetkoder@gmail.com  adresinden elektronik posta yolu ile ulaşabilir dert ve sıkıntınızı, şikâyetinizi aktarıp bilgi alabilirsiniz.  Ayrıca çok sıkışırsanız bizi mesai saatleri içinde  0.535.475.70.06  nolu dernek telefonumuzdan arayabilirsiniz.. Sizlere Teknik, hukuki, yasal bilgiyi ücretsiz vermeye hazırız.  Tüketiciler karşılaştıkları yanlışlar ve usulsüzlükler karşısında nasıl hareket edecekler, nereye başvuracaklar, gerekirse dilekçeleri, usul hakkında her tür bilgiyi ücretsiz olarak sunarız. Ayrıca Tüketiciler Bize İnternet ortamından da ulaşabilirler. Google arama motorunda bize ait olan http://groups.google.com.tr/group/cetkoder  grubuna girip yazışma ve bilgi verme grubumuza kaydolabilir ve oradan da bizimle yazışabilirler. ÇETKODER FACEBOOK BASINA BİLGİ VE KAMUYA BİLGİ VERME SAYFASI: https://www.facebook.com/groups/CETKODER/ GENEL BAŞKAN MUSTAFA GÖKTAŞ GSM: 0.532. 282 29 91 / SAYGILAR…


--
Bu mesajı şu gruba üye olduğunuz için aldınız:
Google Grupları "pınarslayt" grubu.
İlginc buldugunuz POWER-POİNT (SLAYT-PPS) yayinlandigi gruptur. Sizinde paylasacaginiz slaytlar varsa gonderin. mutlaka eki slayt olsun
*Herkese açık web sitesi*
http://groups.google.com/group/pnarslayt
*E-posta*
pnarslayt@googlegroups.com
 
 
 
kaliteli slayt grubu
 
 
 
Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/pnarslayt?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "pınarslayt" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için pnarslayt+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.