kesin sizde dershane sahibisiniz.
23 Ekim 2012 19:40 tarihinde kotanlartr <kotanlartr@gmail.com> yazdı:
>
>
>
> turgut UNLU <turunlu@gmail.com>
> 2012/10/23
>
>
> BÜTÜN EĞİTİM SORUNLARIMIZIN SORUMLUSU DERSHANELER MİDİR?
>
> Dershaneleri bütün eğitim sorunlarının sorumlusuymuş gibi göstererek "günah
> keçisi" yapan çıkışlar, başta sektördeki öğretmen kökenli dershane sahipleri
> olmak üzere tüm dershane çalışanlarını yaralıyor. Dershaneleri kapatarak
> eğitimin bu sorunu çözülecekse dershane sahipleri bu fedakarlığı yapar,
> sınavlara hazırlık bölümlerini kapatır ama biliyoruz ki kapatmak çözüm
> olmayacaktır.
>
> Ülkemizdeki dershanelerin yaygınlaşması, ortaya çıkış
> nedenleri sınavlar olmasa da merkezi sınavların varlığıyla artmıştır
> kuşkusuz. Ancak merkezi sınavların tamamen kalkması- en azından kısa dönemde
> olası görünmemekle birlikte- dershanelerin varlığını sürdürmeye engel
> olmayacaktır. Dünyadaki yönelim de biraz dershanelerin varlık nedenleri olan
> "özel ders alma" ihtiyacının giderek yaygınlaştığı yönündedir.
>
> Dershanelere ihtiyaç; bir yanda örgün eğitimi destekleme
> biçiminde devam ederken diğer yanda örgün eğitimle karşılanamayan yeni
> alanlarda öğrenme ihtiyaçlarının ortaya çıkmasıyla sürmektedir. Öğrenmenin
> yaşam boyu bir süreci kapsadığını düşündüğümüzde ve eğitim- öğretim
> alanındaki ihtiyaçlar değişip çeşitlendikçe öğretim kurumları bu
> gereksinimleri karşılamaya yöneleceklerdir. Dershaneler de bu kurumlar
> içinde olacaktır.
>
> Özel dershanelerin önemli bir bölümünün sınavlara hazırlık
> işlevi görmesi ve sınavların varlığı dershanelere talebi artırmaktadır. Bu
> durum yani dershanelere duyulan talep, asıl sorunların gizlenmesine de araç
> olmaktadır. Oysa asıl sorunların çözüme kavuşturulması gerekmektedir:
>
> · Eğitim sisteminde mevcut haliyle eğitimin taraflarında istenen
> motivasyon sağlanamamıştır.
>
> · Öğrenciler sadece bir üst okula hazırlık döneminde eğitim öğretime
> ilgi duymaktadır.
>
> · Ortaöğretim kurumlarında; Fen Lisesi, Sosyal Bilimler Lisesi,
> Anadolu Lisesi gibi okulların gelecek hedefi büyük olan öğrenci gruplarından
> oluşması bu okulların daha çok tercih edilmesine neden olmakta ve bu
> okullara girişe ayrı önem yüklenmesine yol açmaktadır.
>
> · Okullarda yapılan değerlendirme süreçleri nesnellikten uzak olduğu
> için seçim yapmada ayrıca merkezi ölçme yöntemlerine ihtiyaç duyulmaktadır.
>
> · Aynı durum yükseköğretim için de geçerlidir ve iyi bir
> yükseköğretim kurumuna/ bölümüne geçmek iyi bir ortaöğretim kurumuna
> girmekle olasıdır.
>
> · Yükseköğretime geçişte tüm öğrencileri yerleştirecek kapasite
> oluşturulsa bile statüsü yüksek bazı üniversitelere ya da bazı bölümlere
> giriş için de yoğun bir rekabet vardır. ( Ortadan kaldırılamayacak bu
> rekabet bile özel derse, dershanelere olan ihtiyacı devam ettirecektir.)
>
> · Yapılması gerekenler de bu söylediklerimizin çözüme
> kavuşturulmasıdır.
>
> Bunları kısaca:
>
> · Okulların niteliğini yükseltmek ve okullar, bölgeler, iller, il
> içerisindeki yerleşim bölgeleri arası farklılıkları( öğretmen kalitesi,
> öğretmen sayısı, sınıf mevcudu, fiziksel altyapı) azaltarak talebi yönetmek
>
> · Nicel olarak da talebi karşılayabilir olmak
>
> · Okullarda nesnel ölçme değerlendirme ve yönlendirme sistemleri
> kurmak
>
> · Ölçme ve değerlendirmeyi merkezi yapı içinde sürece yayarak yamak
> olarak sıralayabiliriz.
>
> ü Özel dershaneler, çok bilinmese de eğitim sistemimizde önemli birçok
> sorunu çözme işlevi görmektedir. Bu bakımdan özel dershaneleri sistemin bir
> sorunu olarak değil, sorunların çözümünde kullanılabilecek bir alternatif
> olarak görmek gerekir.
>
> ü Dün özel dershanelerimizin açılıp yaygınlaşmasına neden olan koşullar/
> etmenler bugün de ortadan kalkmış değildir.
>
> ü Biliyoruz ki okullarımız; bölgeler, iller hatta ilçe ve semtler arasında
> gerek alt yapı, donanım gerek insan kaynakları bakımından önemli
> farklılıklar taşımaktadır. Ve ebeveynler çocuklarına daha iyi gelecek sunmak
> istemekte, bunun yolunun daha iyi eğitim olanakları yakalamaktan geçtiği
> kabul edilmektedir.
>
> ü Ayrıca özel dershanelerin varlıklarını sadece eğitim sistemimizdeki
> nitelik farklarıyla açıklamak da yeterli olmamakta; pek çok seçkin
> ortaöğretim okulunda okuyan pek çok öğrenci de dershanelere devam
> etmektedir. Bu da dershanelerin yarattığı güven, saygınlık, kabul görme,
> işini iyi yapma gibi özellikleriyle toplum tarafından ihtiyaç olarak kabul
> edilip benimsenmeleriyle açıklanmaktadır.
>
> Buna karşın her fırsatta adeta bir "dershane düşmanlığı" yaratılmakta,
> "dershaneler kaldırılmalı mı, kaldırılmamalı mı?" tartışması sürekli
> kılınmaktadır.
>
>
>
>
> Görüş, düşünce ve iletileriniz için aşağıdaki haberleşme ağını
> kullanabilirsiniz
>
> Saygılarımla
>
> kotanlartr@googlegroups.com
>
> http://groups.google.com.tr/group/kotanlartr?hl=tr
>
>
>
>
> --
> Bu mesajı şu gruba üye olduğunuz için aldınız:
> Google Grupları "pınarslayt" grubu.
> İlginc buldugunuz POWER-POİNT (SLAYT-PPS) yayinlandigi gruptur. Sizinde
> paylasacaginiz slaytlar varsa gonderin. mutlaka eki slayt olsun
> *Herkese açık web sitesi*
> http://groups.google.com/group/pnarslayt
> *E-posta*
> pnarslayt@googlegroups.com
>
>
>
> kaliteli slayt grubu
>
>
>
> Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/pnarslayt?hl=tr
> adresinde bu grubu ziyaret edin
--
Hayat Kısa,
Kuralları Yık,
Kolay Affet,
Yavaş Öp,
Kalpten Sev,
Kahkahalara Boğul,
Ve Yüzünü Güldürmeyi Başaran Hiç Bir Şeye Sırtını Dönme...
--
Bu mesajı şu gruba üye olduğunuz için aldınız:
Google Grupları "pınarslayt" grubu.
İlginc buldugunuz POWER-POİNT (SLAYT-PPS) yayinlandigi gruptur. Sizinde paylasacaginiz slaytlar varsa gonderin. mutlaka eki slayt olsun
*Herkese açık web sitesi*
http://groups.google.com/group/pnarslayt
*E-posta*
pnarslayt@googlegroups.com
kaliteli slayt grubu
Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/pnarslayt?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin