16 Temmuz 2012 Pazartesi

Ynt: Re: (MADENCİYİZTR) GPS kullanımı

   Esin hanım öncelikle soruma cevap verdiğiniz için teşekkür ederim. Şunu belirtmeliyim ki ben datumları falan çok anladığım için değil, tarif edebilmek için UTM ve Euro 1950 terimlerini kullandım. Ben araziye çıktığım zaman Gps le ilgili hiçbir işlem yapmam sadece koordinatımı alır ve kapatırım. Söylediklerinizden açıkçası çok bi şey anlayamadım. Gps firması olan Geomatics'e sordum, böyle bir şeyle daha önce karşılaşmadıklarını sölediler ve detaylı yardımcı olamadılar.
   Çok basitçe anlatmak gerekirse; 
   Menüden ayarlara giriyorum. Ayarlarda Konum yenile ve Harita birimleri  diye iki başlık var değiştirilmesi gereken. Konum yenile dediğim zaman Kıtalar önüme geliyor. Mesela Africa'yı seçince ülke istiyor. Ülkeyide Ghana olarak işaretleyince Zaman diye bi sayfa açılıyo. ....D, ......K, yükselti ve saat, tarih çıkıyo bitire basınca konum yenilenmiş oluyo. Burada doğu (.....D), kuzey(.....K) verileride herhangi bir değişiklik yapmalımıyım, yoksa hiç hiçbirşeyi değiştirmemelimiyim.
   Ayarlarda harita birimleri başlığını tıkladığımda Birimler (KM/KPH), Harita Kuzeyi (Manyetik), Koordinat sistem (burada Türkiye için UTM), Harita datumu (euro50) mevcut.  Koordinat sistemleri ve Harita datumunda sizin dediğiniz değerlerden sadece WGS84 bulunmakta ve de bunların haricinde UTM30_N diye bir seçenek bulunmamakta veya ben bulamamaktayım.
   Sağlıklı koordinat alabilmem için daha detaylı bir anlatımınızı bekliyorum veya uygun olursa telefonumu aşağıya yazıyorum. İlgilenen arkadaşların beni aramalarını rica ediyorum.   

   Sadullah Mermer
  Maden Mühendisi  
  0530 523 89 82



----- Özgün İleti -----
Kimden : esinsisman@gmail.com
Kime : sado16@mynet.com
Gönderme tarihi : 14 Temmuz 2012 Cumartesi 22:06
Konu : Re: (MADENCİYİZTR) GPS kullanımı

Sadullah Bey Merhaba,

GPS ayarlamalarinda mutlaka datum veya ellipsoid kisminda WGS84 secenegi vardir. Buna gore ayarlama yaparsaniz, her ulkede bulundugunuz UTM'i secerek istediginiz gibi rahatlikla kullanacaksinizdir. (Gana icin UTM30_North ve UTM31_North olmali sanirim) Ayrica cok kolaylikla istediginiz kordinat sistemine cevirebilirseniz (MapInfo, ArcGIS, ve diger haritalama veya database programlarin yardimiyla)


Iyi calismalar

Esin Sisman
Jeoloji Muh -Veritabani Danismani


2012/7/14 <sado16@mynet.com>
Herkese iyi günler, iyi çalışmalar.

Arkadaşlar, Magellan Explorist 210 El GPS'i kullanmaktayım. Türkiye için kullanılan veriler UTM ve EURO 1950.

Dünyanın başka bir yerinden sağlıklı koordinat alınması için bu veriler nasıl ve neye göre değiştirilmelidir?
Her ülkenin kendine ait bir koordinat sistemi mevcut mudur?
 
Mesela Afrika'da Gana'ya gittik, Türkiye'deki gibi sağlıklı koordinat almak için GPS üzerinde ne gibi işlemler yapmamız gerekir. 
Bilen arkadaşların yardımlarını talep ediyorum.

Sadullah Mermer
Maden Mühendisi   Bursa-Kütahya
05305238982   


--
http://www.madenilan.com (Aracısız ve ücretsiz madencilik ilan portalı)
Grubun sahibiyle iletişim:Maden Yük.Müh. Abdullah AKÖZEL. aakozel@gmail.com 0506 427 42 22
Bu mesajı Google Grupları "MADENCİYİZTR" grubu.na üye olduğunuzdan aldınız.
Bu gruba posta göndermek için , mail atın : madenciyiztr@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin:
madenciyiztr+unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için,
http://groups.google.com.tr/group/madenciyiztr?hl=tr adresinde bu grubu
ziyaret ediniz.