10 Temmuz 2012 Salı

(MADENCİYİZTR) İş Güvenliği Kariyer Hikayeleri

Sayın iş güvenliği uzmanlarımız,

İş Güvenliği Kariyer Hikayeleri bölümümüzde HUAWEI  Türkiye Telekomünikasyon Kalite, İş Güvenliği, İş Sağlığı ve Çevre Müdürü Serdar Tahir TÜMER 'le röportaj yapmış bulunmaktayız. 
Röportajımız aşağıdaki gibi olup tamamına http://www.isgfrm.com/roportaj/tahir_tumer_roportaj.pdf linkinden ulaşabilirsiniz.

---- Röportaj Başlangıcı ---- 

ISGfrm topluluğu olarak Kariyer Hikayeri bölümümüz de Serdar Tahir Tümer’i konuk etmekteyiz.

Tahir bey izninizle ilk soruyla röportajımıza başlamak isterim;

Kaan SAKA : Bilmeyen arkadaşlarımız için şuan hangi firmada ve hangi görevi yürütmektesiniz ?
Tahir TÜMER :
 HUAWEI Türkiye Telekomünikasyon firmasında Kalite, İş Güvenliği, İş Sağlığı ve Çevre Müdürü olarak görev yapmaktayım.

Kaan SAKA :  Çalıştığınız şirketinizde bulunduğunuz pozisyona kaç yaşında geldiniz ?
Tahir TÜMER :
 34

Kaan SAKA : Kaç yıldan beri Huawei bünyesinde çalışmaktasınız ?
Tahir TÜMER :
 Yaklaşık dört yıldan beri çalışıyorum.

Kaan SAKA : Neden kariyerinize iş sağlığı ve güvenliği konusunda ilerlemeyi seçtiniz ? 
Tahir TÜMER :
 1999 yılında depremden hemen sonra yaklaşık on bir yıl çalıştığım ENKA İnşaat Amerikan Bechtel firması ile Adapazarı’nda büyük bir enerji santrali işi almıştı ve oraya İş Güvenliği Mühendisliği pozisyonuna firmam beni uygun gördü. Ben de geleceği olan bir meslek ve karakterime uygun bir pozisyon olarak değerlendirerek kabul ettim. Mezuniyetimden o tarihe kadar asıl mesleğim olan İnşaat Mühendisliği yapmıştım ve benim için oldukça radikal bir karar olmuştu. Çalışanların güvenli çalışmaları için yol göstermek, çalıştıkları işyerlerindeki tehlikeleri tespit edip; gerekli tedbirleri almak ve sürekli onlarla diyalogda olmak hoşuma gitti ve işte mesleğimi buldum dedim ve yaklaşık on üç yıldır bu konuda çalışıyorum.

Kaan SAKA : Yabancı bir firma çalışanı olarak iş güvenliği açısından Türkiyede iş yapmanın zorlukları nelerdir ?
Tahir TÜMER :
 Yabacı darken aslında hangi milletten olduğu da çok önemli çalıştığınız firmanın. Ben Amerikan ve İngiliz firmaları ile çalıştım ve şu anda Çinli bir firmada çalışıyorum. Batı Avrupa İş Güvenliği kültürü günümüzdeki en Ileri kültürdür. ABD ile birlikte, zira Hollanda’da da iki yıl Amerikan firmasında İş Güvenliği, İş Sağlığı ve Çevre Yöneticisi olarak çalışmıştım. Çinli bir firmada ise bu kültür hemen hemen hiç yok gibiydi ben Huawei bünyesine katıldığımda ve başlangıçta bu sistemi kurmak, yöneticilerinize ki yöneticilerimizin hemen hemen hepsi Çinli bu kültürü anlatmak ve destek beklemek oldukça çaba sarfetmemi gerektirdi. Ancak bu süreci iyi yöneterek, müşterimiz Vodafone’un da katkılarıyla şu anda oldukça başarılı diyebileceğimiz bir İSG performansı ve kültürü oluşturduk. Yönetimin tam desteği olduktan sonra hangi ülkede bu işi yaptığınız çok önemli değil.

Kaan SAKA : Çalıştığınız süre boyunca gerek şirketinize gerekse iş yaptığınız sektörlere kattığınız değerler nelerdir ?
Tahir TÜMER :
 Telekomünikasyon sektöründe İSG kültürünün sıfırdan şimdiki seviyeye gelmesinde önemli rol oynadığımı düşünüyorum. Zira bundan dört yıl önceki İSG istatistiklerine baktğınızda önemli ölçüde bir iyileşme göze çarpıyor. Özellikle bize iş yapan çözüm ortaklarımızında Türkiye’nin neresinde olursa olsunlar bu konudaki düşünceleri, davranışları ve şirketlerindeki kültür değişimi beni çok mutlu ediyor.

Kaan SAKA : Huawei'in İş sağlığı ve güvenliğine bakış açısı nedir? Sizce İş sağlığı ve güvenliği konusunda Huawei size gerekli desteği gösteriyor mu? 

Tahir TÜMER : Daha once de bahsettiğim üzere İSG konusu HUAWEI bünyesinde benim bu şirkete katılmamla başladı diyebilirim. Türkiye ofisinde ürettiğimiz tüm dokümanlar, formlar, prosedürler, talimatlar HUAWEI ‘in diğer ülkelerindeki ofislerinde kullanılıyor veya referans olmuştur. Özellikle müşterimiz Vodafone tarafından globalde, HUAWEI Türkiye bu konuda örnek bir ülke olarak gösterilmektedir ve buda bizi motive ederek, sistemimizi daha da iyileştirme yönünde aksiyon almamızı sağlamaktadır. HUAWEI’de çalışan sağlığı ve güvenliği ilk sırada gelmektedir. Bizim çeşitli risklere maruz kalınabilecek işlerimizi Çözüm Ortaklarımız yapmaktadırlar ve İSG olgusu daha firma seçimi yapılmadan değerlendirilmesini içeren bir sistemimiz vardır. Üst yönetimden ve diğer tüm departmanlardan gerekli desteği her zaman aldım ve almaya devam ediyorum.

Kaan SAKA : Geriye bakınca iş hayatınız boyunca yüzünü güldüren ilk hatıra nedir?
Tahir TÜMER :
 Vodafone Global CEO’su Vittorio Coleo’dan şahsıma gönderilmiş teşekkür maili beni çok mutlu etmişti.

Kaan SAKA : Hiç ölümlü bir iş kazasına tanıklık ettiniz mi ?
Tahir TÜMER :
 Evet , bu mesleğe başladıktan 3 ay sonra ne yazık ki bir çalışanımızı elektrik çarpması sonucu kaybetmiştik ve ben sadece 1 dk sonra yanındaydım. İnanın bana çok üzülmüştüm. Aklıma ilk gelen şey ise ailesiydi.

Kaan SAKA : Bu kadarda olmaz diyip yaşadığınız yada tanık olduğunuz bir ramak kala yada kazaya oldu mu ?
Tahir TÜMER :
 Bir kaza olmuştu. Adapazarı Enerji Santrali projesinde buhar turbine platform ki yerden yaklaşık 7-8 metre yüksekliktedir,  bir kedinin bile zor geçebileceği bir delikten aşağıya bir arkadşaımız düşmüştü. Neyseki bir kaç kırıkla bu kazayı atlatmıştı ancak o delikten nasıl geçip düştüğü halen beni şaşırtmaktadır.

Kaan SAKA : Çıkacak olan yeni iş güvenliği yasası ile ilgili düşünceleriniz nelerdir? Çıkacak olan bu yeni yasa ile Türkiyedeki iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarında artış olacağını düşünüyor  musunuz ? 
Tahir TÜMER :
 Devletin görevi düzgün uygulanabilir ve sağlam yasa, yönetmelik çıkartmak ve denetim yapmaktır. Bu iki unsurdan ilkini çok soru işaretleri olsa da yaptığını düşünüyorum. Bu konuda bir yasa çıkması bile sevindirici bir gelişmedir ancak az önce belirttiğim üzere devlet, denetleme görevini tam olarak yerine getirmez ise istediğiniz yasayı, yönetmeliği vs. çıkarın tam olarak amaca hizmet etmiş olmaz. Dolaysıyla bu ikisi birbirini tamamlamalıdır. Devlet, önce yasayı yapacak sonra da bu yasa maddelerinin yerine getirilip getirilmediğini denetleyecek yeterlilikte ve uzmanlıkta müfettiş istihdam edecek, işyerlerini periyodik olarak denetleyecekler ve raporlayacaklardır. Yasa da belirtilen yaptırımlarında uygulanması bu kültürün gelişmesinde önemli rol oynayacaktır.

---- Devamına http://www.isgfrm.com/roportaj/tahir_tumer_roportaj.pdf adresinden ulaşabilirsiniz ----

Not: Röportajımız telif haklı olduğundan dolayı kaynak gösterilse dahi izinsiz yayınlanması yasaktır.