benim size tavsiyem A sınıfı isg uzmanı veya bir iş müfettişi ile yukarıda bana atfen yazdığınız cümleleri o kişiyede aynen söylerseniz size gerekli açıklamayı ve bilgiyi mutlaka verecektir kardeşim ama sizden ricam benim yazdıklarımıda aynen iletmeniz gerekir değiştirmeden ben kısaca size bu şekilde cevap verebilirim....
-- 21 Mart 2012 11:36 tarihinde deryaaa demirtaş <buket5858@hotmail.com> yazdı:
Nerde calıştığını merak ettim senin arkadaşımm..^^mühendislerin görevi bunu sağlamak sağlatamıyosan yapmıyacaksın kardeşim, ^^bu cümlenden inan hiç bişe anlamadım. ya ben bu işi bilmiyorum yada sen ..iş güvenliği uzmanının görevinin ne olduğunu tam olarak bildiğinden bile şüpheliyim ..bizler nekadar uzmanda olsak sonucta bir çalışanız ..isg tedbir ve önlemlerini aldırmak maliyet gerektiren şeylerdir..o beğenmediğin uyarı yazılarını gerekli yerlere asman bile bir maliyettir. ve bu maliyetin bir uzman tarafından karşılanmasıda söz konusu değildir. bu maliyeti ancak işveren sağlar ve uzmanda bir calışan olduğundan coğu zaman uzmanların dedikleri yapılmaz.bu ancak devlet denetimleri ve zorlamasıyla olur..yani demek istediğim isg tamamen devletin denetim ve kontrolünde olmalı ..buna maaşlarımızda dahil ....
Date: Wed, 21 Mar 2012 10:34:14 +0200From: f.teknikmaden@gmail.com
Subject: Re: (MADENCİYİZTR) ÇALIŞMA BAKANLIĞINDA OLUŞTURULAN PORTALDA İŞ GÜVENLİĞİ UZMANI İÇİN ŞİFRELİ GİRİŞ VERİLSİN
To: madenciyiztr@googlegroups.com
Mustafa bey merhaba;bir işletmeci iş kanunu çokda bilmesi birşeyi değiştirmez,ben ne sizin ne benim kanun maddelerini ve uygulama yönetmeliklerini harfi harfiyen geçici maddeleriyle beraber bildiğimizi sanmıyorum bizimde gerekeni bilmemiz kadarını öğrenmemiz gerekir derseniz buna katılırım.Kanunları uygulayıclar bilecek,işletmeci ve bizler ;yönergeler,tüzükler,kaza istatistikleri vs gibi örneğin parlayıcı,patlayıcı madde yönergesi bunlardan haberdar olmaları gerekir,heberdar olmak demek yazıları duvara yazmak,ikaz levhaları ile heryeri donatmak veya bir deftere yazmak değil sadece, onun yapılabilriğini kontrol etmektir işde biz mühendislerin görevi bunu sağlamak sağlatamıyosan yapmıyacaksın kardeşim, para kazanma adına isg uzmanlığı yapılmaz para kazanma adına yapılır ise paramı devletten alamam lazım,işverenden alırsam denetleyemem gibi mesneti olmayan akla mantığa uymayan laflar sözler türerki bu işleri hakkı ile yapıp işletmesinde gerekli düzeni sağlayan kişilere engel olunmuş olur hakkı ile bu işi yapan abilerimiz var firmalarımız var bunlara şahit oldum bizzat örnek almaya çalıştım hep ancak şunu da unutmayalım ki kaza ve kader haktır Allah'tan geldiğine inanır gerekli tedbiri de alır buna rağmen ihtimalide çok düşük bir sebepten dolayıda olacak olursa buna ne profesyonel isg uzmanı ne teknik nezaretçi ne işveren hiç kimse engelde olamaz,ülkemizde bu kaza istatistiklerine bakıldığında hep ön sıralarda olmuşuz 1. lik ve 2.ciliklerimiz var bu acı gerçeklerimiz malesef biz yatırımlarla,projelerimizle,sporumuzla,turizmimizle bu ülkeyi üst sıralara çekelim buda öncelikle eğitimli insanların herşeyde para para dememesi taşın altına elini koyarak eğitimindeki örnek şahsiyeti ön plana çıkarıp her yönden faydalı olmaya çalışan bir eğitmen,mühendis,avukat,dr vs olur isek kısaca kaliteli bir insan olamayı hedefler isek inanın parayı size kendi elleri ile getirecekler insanlar sizin saygınlığınızı bilecekler ve önerilerinizi dikkate alacaklar buda ülkenin gelişiminde olsun kazaların azalmasında olsun önemli bir etken olacaktır ben kendi nefsimede bunları söylüyorum ,yaptığım var yapamadıklarım var ama hergün gayret edelim üretelim anlayalım anlatalım ama doğru aktaralım....herkese iyi çalışmalar kazasız işler diliyorum...
20 Mart 2012 12:29 tarihinde ALİ <devmadenciali@gmail.com> yazdı:fatih bey bir işveren gibi konuştunuz enteresan işverenler sizden benden daha iyi iş kanununu biliyor inanın ama uygulamaya gelince bilmezlikten geliyorlar bu ülkede böyle. ya yukardan yada dışardan birilerinin zorlaması vede devletin denetimi olmadan bu işler bu ülkede yürümüyor.kimse kusura bakmasın işverenden maaşını alan kişi tarafsız olarak hiç bir şey öneremez.zaten önermesinide işverenler istemiyor nedeni de her ihtimale karşı suçlanacak birisi olması istenmektedir.işveren herhangibir kaza vb olaydaben iş güvenliği uzmanı çalitiriyorum bana bi telikeli durum bildirmedi demek istemekte aynı durum teknik nezaretçilik içinde geçerli.ayrca iş güvenliği uzmanları süpermen miş havası estirilmeye çalişiliyor herşeyi,geleceği gören bir meslek miş gibi lanse ediliyor.TR gelişiyor ilerde iş kazaları artacak bu gidişlede estirilen hava ile ilerde iş güvenliği uzmanları günah keçisi ilan edileceği çok açıktır.Şunuda belirtmeden de geçemeyeceğim gerek teknik nezaretçi gerekse iş güvenliği uzmanı denetim yapmaz denetimi iş müfettişleri,VB niteliklerdeki kamu çalişanları yapabilir . ikiside danişman niteliğinde mesleklerdir gereksiz yere kendimizi vede arkadaşları zan altında bırakmaamak çok iyi olacak.
19 Mart 2012 02:52 tarihinde fatih açık <f.teknikmaden@gmail.com> yazdı:Mustafa bey merhabalar ;Ben serbest piyasada danışmanlık yapan bir maden mühendisiyim , siz zaten isg uzmanı olarak bulunduğunuz yerde bakanlığa vs gibi bir yere bunları bilgi verme amaçlı yazmıyorsunuz sizin tespitleriniz eğer tehlikeyi bertaraf edecek bir tesbit ise zaten bunun önlem alınmasını sağlayacaksınız sizin isg uzmanı olarak bulunma gerekçeniz ordaki karar defterine veya isg defterine veya teknik nezaretçi defterine her ne ise yazılan yazılarla defteri doldurup sorumluluğu atayım demek düşüncesi ise zaten Allah kaza bela vermesin ama olabilcek herhangi bir ölümlü olayda ihtimali düşük sebepden olmuş ise birde sizde yazmadıysanız ne olacak peki ozaman.....bu şekilde bir anlayış ve düşünce bir işyerinde risk etkenleriniz olabilecek kazaları çözmez malesef çözüm ancak ve ancak gördüğünüz bir tehlikede o tehlikenin ortamdan uzaklaştırmasını sağlamak için girişimde bulunduğunuzda vede bunu yazı ilede beyan ettikden sonra halen daha dikkate alınmıyor ise sözleşmenizi fesh edip gerekli yazılarınızı ilgili kuruma vereceksiniz ancak bu şekilde isg konusunda bir nebzede olsa bir çözüm olabilir diye düşünüyorum tabiki diğer arkadaşlarda aynı şekilde para alıyoruz diye işletmecinin haklarını koruyayım diye elini taşın altına sokmuyor ise istanbuldaki yangın olayında tutuklanan isg uzmanın konumuna düşerki buda çok akılcı olmaz Allah çalışanada,çalıştıranada sorumlularada iş kazasız yüzü göstermesin inşallah saygılarımla iyi çalışmalar....
16 Mart 2012 11:55 tarihinde Mustafa SAYDAM <mustafa06727@hotmail.com> yazdı:İş Güvenliği Uzmanları olarak, iş yerlerindeki uygunsuzlukları yazarken, iş verenler ya raporları kabul etmiyorlar ya da, kendilerini sıkıntıya düşürecek şekilde uygunsuzluk yazmamızı istemiyorlar.Yasal olarak, iş güvenliği uzmanları saha raporlarında her konuyu yazabilmesi için, bu raporları çalışma bakanlığının web sitesinde oluşturulacak bir portala da göndermesi için çalışma yapılmalıdır.Böylece iş güvenliği uzmanı kendi şifresini kullanarak çalışma bakanlığın portalına girecek, raporlarını en kısa sürede işveren ile birlikte çalışma bakanlığına bildirebilecek.Bu sayede, oluşabilecek iş kazasında, iş güvenliği uzmanı raporları göstererek kazdan herhangi bir kusur almayacaktır.Bu fikrimi Meclis komisyonuna ulaştırabilecek arkadaşlar lütfen yardımcı olsunlar.
Mustafa SAYDAM
Maden Mühendisi Ve İş Güvenliği Uzmanı
0536 607 24 31
--
www.madenilan.com (Aracısız ve ücretsiz madencilik ilan portalı)
Grubun sahibiyle iletişim:Maden Yük.Müh. Abdullah AKÖZEL. aakozel@gmail.com 0506 427 42 22
Bu mesajı Google Grupları "MADENCİYİZTR" grubu.na üye olduğunuzdan aldınız.
Bu gruba posta göndermek için , mail atın : madenciyiztr@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin:
madenciyiztr+unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için,
http://groups.google.com.tr/group/madenciyiztr?hl=tr adresinde bu grubu
ziyaret ediniz.
--
www.madenilan.com (Aracısız ve ücretsiz madencilik ilan portalı)
Grubun sahibiyle iletişim:Maden Yük.Müh. Abdullah AKÖZEL. aakozel@gmail.com 0506 427 42 22
Bu mesajı Google Grupları "MADENCİYİZTR" grubu.na üye olduğunuzdan aldınız.
Bu gruba posta göndermek için , mail atın : madenciyiztr@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin:
madenciyiztr+unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için,
http://groups.google.com.tr/group/madenciyiztr?hl=tr adresinde bu grubu
ziyaret ediniz.
--
www.madenilan.com (Aracısız ve ücretsiz madencilik ilan portalı)
Grubun sahibiyle iletişim:Maden Yük.Müh. Abdullah AKÖZEL. aakozel@gmail.com 0506 427 42 22
Bu mesajı Google Grupları "MADENCİYİZTR" grubu.na üye olduğunuzdan aldınız.
Bu gruba posta göndermek için , mail atın : madenciyiztr@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin:
madenciyiztr+unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için,
http://groups.google.com.tr/group/madenciyiztr?hl=tr adresinde bu grubu
ziyaret ediniz.
--
www.madenilan.com (Aracısız ve ücretsiz madencilik ilan portalı)
Grubun sahibiyle iletişim:Maden Yük.Müh. Abdullah AKÖZEL. aakozel@gmail.com 0506 427 42 22
Bu mesajı Google Grupları "MADENCİYİZTR" grubu.na üye olduğunuzdan aldınız.
Bu gruba posta göndermek için , mail atın : madenciyiztr@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin:
madenciyiztr+unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için,
http://groups.google.com.tr/group/madenciyiztr?hl=tr adresinde bu grubu
ziyaret ediniz.--
www.madenilan.com (Aracısız ve ücretsiz madencilik ilan portalı)
Grubun sahibiyle iletişim:Maden Yük.Müh. Abdullah AKÖZEL. aakozel@gmail.com 0506 427 42 22
Bu mesajı Google Grupları "MADENCİYİZTR" grubu.na üye olduğunuzdan aldınız.
Bu gruba posta göndermek için , mail atın : madenciyiztr@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin:
madenciyiztr+unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için,
http://groups.google.com.tr/group/madenciyiztr?hl=tr adresinde bu grubu
ziyaret ediniz.
www.madenilan.com (Aracısız ve ücretsiz madencilik ilan portalı)
Grubun sahibiyle iletişim:Maden Yük.Müh. Abdullah AKÖZEL. aakozel@gmail.com 0506 427 42 22
Bu mesajı Google Grupları "MADENCİYİZTR" grubu.na üye olduğunuzdan aldınız.
Bu gruba posta göndermek için , mail atın : madenciyiztr@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin:
madenciyiztr+unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için,
http://groups.google.com.tr/group/madenciyiztr?hl=tr adresinde bu grubu
ziyaret ediniz.