26 Mart 2012 Pazartesi

(MADENCİYİZTR) ordu da Maden sahalarına denetim

Maden sahalarına denetim

Maden sahalarına denetim
23 Mart 2012 Cuma Saat 10:02

Ordu'da maden sahalarının denetimine başlandığı bildirildi,

Ordu İl Özel İdaresi tarafından yapılan açıklamada
idarenin denetim müdürlüğüne bağlı ekipleri sorumluluk sahasında
faaliyet gösteren maden sahalarında denetim faaliyetlerini sürdürüyor.

Denetimlerle ilgili olarak idarenin internet sitesinden şu açıklama yapıldı:

Maden sahalarındaki işletmeler ve madencilik faaliyetleri,
belirli bir zamana bağlı kalmaksızın yapılan rutin denetimlerde veya
herhangi bir şikâyet olması durumunda kontrol ediliyor.

Gülyalı İlçesi, Taşlıçay Köyü, Divani mevkiinde havaalanı
dolgu malzemesini çıkarmak amacıyla faaliyet gösteren maden sahasında,
dinamit patlatmalarından dolayı, maden sahası civarında bulunan
evlerde hasar oluştuğuna dair, vatandaşların Kaymakamlığa şikâyette
bulunduğunu bildiren Gülyalı Kaymakamlığı'ndan gelen talep üzerine
kontrol ve denetim yapıldı.

Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü'ne bağlı ekipler tarafından
maden sahasında yapılan denetimler neticesinde söz konusu maden
sahasına ait işyeri açma ve çalışma ruhsatının İl Özel İdaresi
tarafından; Hammadde Üretim İzin Belgesinin MİGEM (Maden İşleri Genel
Müdürlüğü) tarafından verildiği, İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına
İlişkin Yönetmelik kapsamında yapılan kontroller neticesinde
kontrollerin yapıldığı tarih itibari ile yönetmeliğe aykırı bir durum
tespit edilmediği, Hammadde Üretim İzin Belgesinin MİGEM tarafından
verilmiş olması nedeniyle şikâyete konu olan maden işletme
faaliyetlerinin projesine uygunluğu ile ilgili yapılacak denetimlerin,
ilgili yasa gereği MİGEM tarafından yapıldığı ifade edildi.

Maden sahasında yapılan denetimlerin ardından, sahada
yapılan patlamaların, çevreye etkilerinin, civarda bulunan evlere
zarar verip vermediğinin ve hâlihazırda yürütülen çalışmaların projeye
uygun olarak yürütülüp yürütülmediğinin kontrol edilmesi için durum,
ruhsat sahibi olan DLH (Demiryolları, Limanlar ve Hava Meydanları)
İnşaat Genel Müdürlüğü ve MİGEM'e (Maden İşleri Genel Müdürlüğü) bir
yazı ile bildirildi.

Diğer taraftan Ünye İlçesi Selviler Mahallesinde, Hüseyin
Yıldız'a ait maden sahasında yapılan denetim ve kontrollerde ise
herhangi bir olumsuz durum tespit edilmedi.

Ordu Hayat


Bu Haber top

--
Bilgi, paylaştıkça çoğalır.
Abdullah AKÖZEL
Maden Yük.Mühendisi
İş Sağ ve Güv.Uzmanı
İşyeri hekimi ve İş Güvenliği uzman Eğitimcisi
0506 427 42 22 aakozel@gmail.com
Aracısız ve ücretsiz ilan portalı
(Maden Sektörü iş ilanları+Madencilikle ilgili tüm ilanlar)
www.madenilan.com.

--
www.madenilan.com (Aracısız ve ücretsiz madencilik ilan portalı)
Grubun sahibiyle iletişim:Maden Yük.Müh. Abdullah AKÖZEL. aakozel@gmail.com 0506 427 42 22
Bu mesajı Google Grupları "MADENCİYİZTR" grubu.na üye olduğunuzdan aldınız.
Bu gruba posta göndermek için , mail atın : madenciyiztr@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin:
madenciyiztr+unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için,
http://groups.google.com.tr/group/madenciyiztr?hl=tr adresinde bu grubu
ziyaret ediniz.