30 Ocak 2012 Pazartesi

Re: (MADENCİYİZTR) Maden Mühendisliği olan mesleğimizin Saygınlığı Hk.

Dostlar,
Aslında çok da kızmayalım. Ülkemizin geldiği durum bu. Arkadaşımız, meslekdaşımız heyecanla kendi bilgilenmesi doğrultusunda düşündüklerini yazıyor. Maalesef yeni nesillerde olan bir eksikliği burada da görüyoruz.
Elbette insanlar düşündüklerini serbestçe öylemeli, en doğal demokratik hak bu. Ancak çok iddialı ve yaklaşık 14000-15000 maden mühendisini ve mesleği ilgilendiren konularda, çok bilgi sahibi olup az yazmak gerekir. En azından yazılacak bir konunun araştırılması bilgi sahibi olunmasında fayda vardır.
Arkadaşımız kendi içinde de çelişkilerle ilgili bir sürü fikir yazmış. Hem eğitimden şikayetçi, meslek içi eğitimler olmasın diyor.
Kırmayalım, çok da uzatmayalım. Yazı yazması bile önemli.
Şube için şu kadarını söyleyeyim. Önce temsilcilikten başlamak gerekir. Talep bu olmalıydı. Zaman içinde şube olacak bir potansiyel oluşturulabilirse, Oda Genel Kurul Kararı ile Şube kurulur. O potansiyele ulaşıldığında da şube olunur zaten.
Arkadaşımız Malatya'da şube olsa ne yapacağını düşünüyor acaba. Bağlı bulundukları şube içinde ne kadar aktifler, neler yapıyorlar? Orada kaç Maden Mühendisi var?
 
sevgiyle, dostlukla kalın
Bulent Şentürk/ 3985

From: Aygun Ekici <aygunekici@gmail.com>
To: madenciyiztr@googlegroups.com
Sent: Sunday, January 29, 2012 5:21 PM
Subject: Re: (MADENCİYİZTR) Maden Mühendisliği olan mesleğimizin Saygınlığı Hk.

Mesleklerin ilgili bütün uzmanlık alanlarını kapsaması söz konusu değildir. Tıp fakültesinden mezun olanların TUS gibi zor bir sınava girip kazananların yıllarca daha uzmanlık için okuduklarını unutmayalım.
Bir de arkadaşımızın verdiği örneklerde belirttiği "Çevre görevlisi"nin , aslında madencilik dışındaki farklı bir disiplin ile ilgili olduğu malumdur.
Ayşegül Hanımın yazısının büyük bölümünde bilgi eksikliklerinin olduğunu ve maksadını aşan bazı ifadeler kullandığını düşünüyorum. "Mesleğimize saygınlığın kalmadığı" ifadesine Abdullah kardeşim çok kızmış. Bu konuyu biraz irdelersek çevrecilerin hedefi durumuna geldiğimiz doğrudur. Bir de maden kazalarının kamuoyunda mesleğimiz hakkında negatif etki yaptığı da bir gerçektir. Bununla birlikte madenciler işlerinin başındadır ve "mesleğe saygınlığın kalmaması" söz konusu değildir.
 
Aygün EKİCİ
İmbat Madencilik AŞ.
İş Sağlığı ve Güvenliği Müdürü
İş Güvenliği Uzmanı (A)
 
 
 
29 Ocak 2012 11:15 tarihinde Abdullah AKÖZEL <aakozel@gmail.com> yazdı:
Ayşegül YÜCEL arkadaşımızın bilgilendirme başlıklı yazısındaki

 1-    Mesleğimizin ülke sınırlarımız içinde "SAYGIN"lığı kalmamıştır veya
> zaten yoktu. Neden bunu söylüyorum. Çünkü mezun olduğumuzdan itibaren
> "MÜHENDİS" olmamız tek başına bir işe yaramıyor. Tek tek sertifika almamız
> gerekiyor. Teknik nezaretçi, çevre görevlisi, iş güvenliği uzmanı vs.

Parağrafını okuyunca çok rahatsız oldum...Ne demek mesleğimizin
saygınlığı kalmamış .....ya dediğini kulağı duymuyor...... yada demek
istediğini yanlış beyan etti..Başka bir şey olamaz...

Ben Maden Yüksek Mühendisiyim, İş Güvenliği Uzmanıyım ve İş Yeri
Hekimi ve İş Güvenliği Uzman Eğiticisiyim..Bana sorduklarında "Ne iş
yapıyorsunuz" diye ilk cevabım" Maden Mühendisiyim"  sözüdür digerleri
sonra gelir...Maden Mühendisi olduğumdan dolayı devamlı
gururlanmışımdır..Çevremde saygıyla ilgili hiçbir sorunum
olmamıştır...

Meslek yaşamımda çok değişik meslek gruplarıyla çalıştım..Hemen Hemen
çoğu meslek grubuna bulaştım..........(Elektrik Müh.hariç her zaman
korkmuşumdur)  Tümünden çok fazla saygı gördüm..

Meslek yaşamımda binlerce işçi yönettim hepsinden sonsuz saygı
gördüm...Halen görüyorum yıllardır görmediğim işçilerim arar hatırımı
sorar...

Şu anda Emekliyim ve GURURLA ""Maden Mühendisiyim"" dediğimde hiç
saygısızlık görmedim..

Aldığım sertifikalar kendimi geliştirmek içindir ve bu
gereklidir...Kendimi geliştirmeseydim... zamana ayak uydurmasaydım
...çağın gereklerini öğrenmeseydim (Hala power point kullanamayan
arkadaşlarım var) farklı bir kişi olmaz.... koltukta oturur ..evlilik
proğramlarını izlerdim...

İnsanlar kendilerini geliştirmek zorundadır bunu alıpta mesleğimize
hakaret boyutuna getirmene gerçekten şaşırdım..Bence Bunu düzeltmen
gerekir vaya kendini sorgulaman gerekir diye düşünüyorum...

Gerçekten şaşırıyorum bir meslektaşım "mesleğimizin saygınlığı
kalmamıştır" lafını nasıl söyler diye .....BEN MESLEĞİME LAF
SÖYLENMESİNİ GERÇEKTEN KABUL EDEMEM"

Selamlar..Kolay gelsin...

--
www.madenilan.com (Aracısız ve ücretsiz madencilik ilan portalı)
Grubun sahibiyle iletişim:Maden Yük.Müh. Abdullah AKÖZEL. aakozel@gmail.com 0506 427 42 22
Bu mesajı Google Grupları "MADENCİYİZTR" grubu.na üye olduğunuzdan aldınız.
Bu gruba posta göndermek için , mail atın : madenciyiztr@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin:
madenciyiztr+unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için,
http://groups.google.com.tr/group/madenciyiztr?hl=tr adresinde bu grubu
ziyaret ediniz.

--
www.madenilan.com (Aracısız ve ücretsiz madencilik ilan portalı)
Grubun sahibiyle iletişim:Maden Yük.Müh. Abdullah AKÖZEL. aakozel@gmail.com 0506 427 42 22
Bu mesajı Google Grupları "MADENCİYİZTR" grubu.na üye olduğunuzdan aldınız.
Bu gruba posta göndermek için , mail atın : madenciyiztr@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin:
madenciyiztr+unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için,
http://groups.google.com.tr/group/madenciyiztr?hl=tr adresinde bu grubu
ziyaret ediniz.