20 Mart 2013 Çarşamba

Re: (MADENCİYİZTR) Fwd: Re: ITO "is sagligi ve guvenliginde yeni donem ve isveren yukumlulukleri"semineri

yazdıklarınızın "mizah değil, ayniyle vaki" olduğu anlaşılıyor.  "balık baştan kokar" atasözünü hatırladım birden. İşin ciddiyetini anlama kapasitesine sahip işveren kişi ve kuruluşların sayısının gün geçtikçe artacağını düşünüyorum.

8 Mart 2013 10:51 tarihinde Sadri Çakır <sadric@gmail.com> yazdı:
---------- Yönlendirilen ileti ----------
Gönderen: "Sadri Çakır" <sadric@gmail.com>
Tarih: 08 Mar 2013 10:50
Konu: Re: ITO "is sagligi ve guvenliginde yeni donem ve isveren yukumlulukleri"semineri
Alıcı: "Can Artuner" <canartuner@yahoo.com>
Cc:

Abi bu vahim durumu bize anlattığın için ve özellikle espirili dilin için çok teşekkürler.

Zihniyet olarak bundan çok uzak bir durumda olunmadığı tahmin ediyordum fakat bu kadar "adi" bir durumda olacaklarini tahmin edemezdim. Uyuyan sen degil orada milletin kanini murekkep ve meşrubat olarak kullanan insanlardır.

Toplantida devleti temsil eden bir grup veya kişi var mıydı ? Bunları eğer devletin gözü önünde konuştular ise durum vahim ! ( faktöriyel )

İsg derneklerinin ve organize olunmasının ne kadar gerekli olduğu bu şekilde bir kez daha anlaşılmıştır. Kararlı davranılarak bir rapor ile bu toplantı hükumetin bilgisine sunulmalıdır.

Biraz daha ileri gideyim ben, sinirlendim. İTO bu durumda suç örgütü durumundadır. "kazalari ve ramak kalaları haber vermeyin" "risk analizlerini yapmayin" "ceza yok kademeli zaten kanun bişey olmaz" diyorlar. Haksız da değilim.

İyi günler !

Sadri ÇAKIR

08 Mar 2013 03:14 tarihinde "Can Artuner" <canartuner@yahoo.com> yazdı:
Sevgili Arkadaşlar,
 
 
Zamanınız kıymetli biliyorum uygun bir vaktinizde okuyun, hatta okumasanız daha mı iyi olur bilemedim:))
 
Sabah erkenden .ITO nun" is sagligi ve guvenliginde yeni donem ve isveren yukumlulukleri" seminerini haber veren
telefonun öbür ucundaki ses İstanbul İsg Derneğinin yönetim kurulu üyesi Sadık İleri nin sesi idi.
 
"Abi gidelim mi "dedi.Bunca yoğunluğun arasında vakit de önemli iken güzel soruydu:)
 
Hem işimizin felsefesinin, konunun gerçek sahipleri " işverenler" tarafından nasıl algılandığını anlamak,hemde seminere katılan değerli hocalarımızın görüşlerini dinleyerek biraz daha bilgilenmek, soru işaretlerini ortadan kaldırmak adına iyi olacaktı.
 
Bilenler bilir; meşhur 5. kat tamamen dolu, dışardaki salonda dolmuş, hatta kenarlarda dinleyiciler ayakta takip zorunda kalmışlardı.
Katılımın çok ve katılımcıların bilgiye aç tavırları müthiş enerji vericiyidi.
 
Yerlerimiz aldık, (- yaşasın benden önce gelip yer tutan meslektaşım:)Sadık bey bana da yer ayırmış:))
 
Açılış konuşması, İsrafil Kuralay bey (İTO yk üyesi),
tarafından yapıldı..
 
Oturum başkanı İsa Karakaş (Sosyal Guvenlik Kurumu Başmüfettişi) Oturuma başkanlık etmek üzere kürsüye geldi.Biz genel bir açış konuşması sonrası kendilerine bir saatlik bir süre tanınan Prof Dr. Gülsevil Alpaut  ile  Prof Dr. Nurşen Caniklioğlunu dinleyebileceğiz diye umarken
Toplam da  bir saate varan bir "Risk analizi yaptırmayın! sadece bir evrak tır ve şekil şartı dır.İşveren olarak kendiniz yapın Ocak tarihi verip dosyalayın !! 
Kanun genel olarak ! yururlukte ama kademeli kademeli yürürlükte olacak?  ve uzunca bir süre ceza almayacaksınız:)) duygusu yaratan bir konuşma yaptı.
Yada ben dün gecesini 03-04 e dek bilgisayar başında geçirmiş, yaşamının tamamını ise romantik gençlik duyguları ! olan hak, adalet, emeğe saygı, disiplinli ve dikkatl çalışma çalışırken zarar vermeme ,mümkünse zarar da görmeme:) konularına kafa yorarak geçirmiş  biri olarak , içim geçmiş uyumuşumda kötü bir rüya görüyorum.
Konuşmacı, işverenlere
"hiç bir yerde risk analiz örneği yok, bakanlığın bile  bu konuda bir çalışması ve örneği yok ! " diyor....
"Yapın bir risk analizi  koyun dosyaya gelene gösterin şekil şartı tamamlansın" diyor,
 hastalıktan ; (herhalde meslek hastalığı:) geçince bildirmeyin bişi olmaz,
 ele kıymık batmadan bahseden genel ramak kalma olaylarından ;boş verin kimseye de bişi olmadı ya bildirmeyin,diyor...
 ek 4 ile bakanlığa isg uzmanlarınızın sözleşme lerini yollayın, diyor ?
Ben kendim den şüpheyle:)
isg katip e ne oldu?
Geçen gün bizim gurupta yayımlanan kuaför ve apartman risk analizleri benim rüyanın bir parçası mı? diye düşünürken
vede oturum başkanı daha akademisyen lere sözü vermeden bir saati tüketmişken.... bir de demez mi ki:))
hocalarımızdan zamanlarını değerli kullanmalarını rica ediyorum:))
Prof .Dr. Canikoğlu "bunu benden isteyemezsiniz :?) mümkün diil diyiver di:))
Nasıl demesin? 11.15 de iki prof dr.Hocamızın bitirecekleri sunum için toplam 25 dk ları kalmıştı:))
Biz daha kendi bildiklerimizi ( belki çok değil ama bildiğimizi de tam biliriz:) 
bile herhangi bir konuşmacı ağzından onaylatamamıştık:)
 
Bilmem daha anlatsam doğru olur mu  ?
Toplum da bilgililer de daha az bilenler de olabilir. Yada belki benim bilgim anlamaya yetmiyordur bazı ince ayrıntıları bu da olabilir..Ama çalışanlarından biri ölen bir işverenin "sadece bir adam öldü diye mi beni buraya çağırdınız "demesini örnek gösterip işverenlere şirin sunum yapma gayretini nasıl anlayayım...
Heves de kırmak istemem ama hocalarımız "isg uzmanı bulamadıklarını ibraz eden işverenlerin"cezaya muhatap olamayacaklarından,
6331 in özürlü kadrosu gibi belli bir oranda isg uzmanı istihdam etmek için çıkarılmış bir kanun olduğundan bile söz ettiler, yada, ben bu sırada ruyadan kabusa gidiyordum artık:))
Uzman hekim ve ödenen ücretler ile işyerine gelecek cezaları karşılaştırdıklarında cezayı ödemenin çok daha ekonomik olacağı fikri salonu güldürürken ben bir ara uyandım, sandım, her halde gün ışımış olmalıydı:) 
Hah !  işte ezan da okunuyor ....
diye düşündüğümde, ve deminden beri olan konuşmaları hayal mahsulu olarak nitelemişken, meğer duyduğumun sabah ezanı değil, protokol sıralarındaki deperli bir katılımcının cep telefonu melodisi olduğu anlaşıldı.
 
"Hiç bir yerde bulunamayan kurul tespit ve öneri defterinden" tutun da , bağımsız çalışanların sorumluluklarının (isg yönünden) berterafı dolayısı ile çalışanlarına 0,001 paylar verip bağımsız olarak işe ortak olmaları halinde kimsenin sorumluluğunun olamayacağının hukuksal bir çözüm olduğuna dek,
ne kadar ince "ben bu kanunu nasıl anlamam ve nasıl uygulamam "üzerine bir sohpet izledik.
Zaman zaman sesimin kürsüye kadar ulaştığını, başkanın benim soru kağıdımı okumadan ters çevirip okunmuşların arasına koymasından anladım:)
Ne yapayım... küçükten beri uykuda konuşma huyum vardır,
 
Kısacası,
Çok yararlı bir seminer oldu.Bilmediklerimi öğrendim.Bizi yönetenleri biraz daha anladım:)).Cezaların adil olmadığı bakkala da holdinge de aynı cezayı vermenin doğru olmadığını fark ettim."BİLENLE BİLMEYENİN AYNI OLAMAYACAĞI GİBİ"
Acaba bende öğrenmemek ve doğrusunu kolayca, yada zorca ama doğrusunu yapmak yerine yanlış fakat zaman kazandırdığını düşündüğüm bazı yöntemler deniyor muyum ? diye kendime sordum.
Sözlü soru sormama izin verselerdi soracağım soru aklımda,  ufacık restorantları için çalıştırdıkları hemşerileri zarar görmesin diye sevgiyle ve saygıyle bana ücret ödeyen Hacı babanın biraz sonra karşılaşacağım yüzüne suç işlemişim gibi çıkacak olmanın zorluğuyle yürüdüm gittim.
Yazılı soruya cevap alamamıştım...Sözlü yü ise yıllardır biliyor ve zamna zaman kendime soruyordum...
 
"Gecenin kör karanlığında, simsiyah boyanmış bir odada, elektrikleri kesik kasabanın kara kedisini bulmak zordur:) -hele odada kara bir kedide yoksa":))Bu sistem "kedi" yi bulabilir miydi:?)
 
Hepinize iyi uykuyla geçen geceler, hazımlı devlet bürokratları, neşeli ve kazasız çalışmalar dilerim.
 
Saygılarımla,
 
Can ARTUNER

ISG Uzmanı
Kimya Muhendisi
ISTANBUL

--
--
www.madenilan.com (Aracısız ve ücretsiz madencilik ilan portalı)
Grubun sahibiyle iletişim:Maden Yük.Müh. Abdullah AKÖZEL. aakozel@gmail.com 0506 427 42 22
Bu mesajı Google Grupları "MADENCİYİZTR" grubu.na üye olduğunuzdan aldınız.
Bu gruba posta göndermek için , mail atın : madenciyiztr@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin:
madenciyiztr+unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için,
http://groups.google.com.tr/group/madenciyiztr?hl=tr adresinde bu grubu
ziyaret ediniz.
 
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "MADENCİYİZTR" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için madenciyiztr+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 



--
Halil ERSiN
Maden Müh.(M.Sc.)
 
ERSİN Madencilik Mühendislik Müşavirlik
Yenişehir, Ferah Evler B, 21/29,
20125 DENİZLİ

Tel        : +90258-373-8237
Gsm     : +90505-948-6810
E-mail   : halilersin@hotmail.com

--
--
www.madenilan.com (Aracısız ve ücretsiz madencilik ilan portalı)
Grubun sahibiyle iletişim:Maden Yük.Müh. Abdullah AKÖZEL. aakozel@gmail.com 0506 427 42 22
Bu mesajı Google Grupları "MADENCİYİZTR" grubu.na üye olduğunuzdan aldınız.
Bu gruba posta göndermek için , mail atın : madenciyiztr@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin:
madenciyiztr+unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için,
http://groups.google.com.tr/group/madenciyiztr?hl=tr adresinde bu grubu
ziyaret ediniz.
 
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "MADENCİYİZTR" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için madenciyiztr+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.