14 Ağustos 2012 Salı

Re: (MADENCİYİZTR) cevher hazırlama mühendisi-1974

Mustafa Bey merhaba;

Yaşınızı bilmiyorum, bu ilanlar verildiğinde benim bir numara büyüğüm daha yeni dünyaya gelmiş. Bu örnekleri iyi ki gönderdiniz. Ben ne zaman bu mesleği yapmaya karar verdim ve o andan itibaren de hep daha iyi bir maden mühendisliği eğitimi hep daha etkin bir maden mühendisi olmak için uğraştım. Mesleğimin ilk yıllarında söylemeye başladığım "bizim bölümümüzün eğitim yapısını değiştirmeliyiz" düşüncem hala devam ediyor.

Maden Mühendisliği tabiri caizse tüm mühendisliklerin temeli. Ama eğitim yanlış. Ben okurken azıcık jeoloji, azıcık harita, azıcık endüstriyel hammaddeler, azıcık açık işletme, azıcık yeraltı, azıcık cevher hazırlama, azıcık metalurji, azıcık ondan azıcık bundan derken bir şeyde uzman/en iyi/etkin olmadan mezun olduk. Hepsi için söyleyecek bir iki cümlemiz var ama hangisinde en iyi cümleyi söyleceğiz belli değil.

Bence belki 1 ve 2. yıllarda temel madencilik eğitimleri verildikten sonra branşlaşma başlamalıdır. Mezun olunduğunda da bu diplomasında belirtilmelidir.

- Cevher Hazırlama Uzmanı+Maden Mühendisi
- Yeraltı Maden Ocağı İşletme Uzmanı+Maden Mühendisi
- Pazarlama Uzmanı+Maden Mühendisi 
- vs ....

Böylelikle yeni yeni bölümler açmak yerine uzman maden mühendisleri yetiştirmiş oluruz. Bence büyüklerim sesimi duysun!

Saygılarımla
--
Ayşegül YÜCEL
Maden Yük. Müh.
TEM Çevre Art. Müh. Müş. Ltd. Şti.
ADANA
(551) 422 79 94

--
www.madenilan.com (Aracısız ve ücretsiz madencilik ilan portalı)
Grubun sahibiyle iletişim:Maden Yük.Müh. Abdullah AKÖZEL. aakozel@gmail.com 0506 427 42 22
Bu mesajı Google Grupları "MADENCİYİZTR" grubu.na üye olduğunuzdan aldınız.
Bu gruba posta göndermek için , mail atın : madenciyiztr@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin:
madenciyiztr+unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için,
http://groups.google.com.tr/group/madenciyiztr?hl=tr adresinde bu grubu
ziyaret ediniz.