28 Şubat 2011 Pazartesi

Re: (MADENCİYİZTR) teknik nezaret ve iş güvenliği uzmanlığı hakkında

Sevgili Meslektaşım Mustafa;
Benzer sorunlardan dolayı benimde sıkıntılarım var. Odamız yeni mezun arkadaşlarımızı korumak için uyguladığı yöntemi, bilgi ve becerisini geliştirerek gelir elde etmeye çalışan üyelerine de aynı şeyi uygulamaktadır. Daha önceki toplantılarda ve birebir konuşmalarımızda bende bu konuyu anlatmaya çalışmıştım. Artık ben vazgeçtim anlatmaya çalışmıyorum, çünkü anlamıyorlar.
 
 
Serkan GÜMÜŞ
Maden Mühendisi
İş Güvenliği Uzmanı

--- On Thu, 2/24/11, mustafa <oksuz79@hotmail.com> wrote:

From: mustafa <oksuz79@hotmail.com>
Subject: (MADENCİYİZTR) teknik nezaret ve iş güvenliği uzmanlığı hakkında
To: madenciyiztr@googlegroups.com
Date: Thursday, February 24, 2011, 9:34 AM

 
Arkadaşlar öncelikle hepinize iyi çalışmalar diliyorum. sizlerle şu anda yaşadığım ve benim konumumda olan başka meslektaşlarımın da olduğunu tahmin ettiğim bir konuyu paylaşmak istiyorum. Şu anda özel bir firmada tam zamanlı (sigortalı) olarak çalışmaktayım ve firmanın çalıştırmakta olduğu 3 sahanın da teknik nezaretçiliğini yapmaktayım. hepinizin bildiği üzere 25 aralık 2010 da çalışma bakanlığı tarafından iş güvenliği uzmanlığı sınavı yapıldı bu sınavda başarılı olanlar iş güvenliği uzmanlığı belgelerini aldılar.
iş güvenliği uzmanı olarak çalışabilmemiz için ya işverenle yada osgb lerle tam yada kısmi zamanlı iş sözleşmesi yapmamız gerekiyor yani bir şekilde sigortalı olmamız gerekiyor. ben ve benim durumda olan meslektaşlarımın bunun için aylık çalışma zamanımızdan bir kısmını boşaltıp yani çalıştığımız işyerleri ile kısmi zamanlı iş sözleşmesi yapıp teknik nezaretçilik çalışmamızın yanı sıra iş güvenliği uzmanlı yapmamız mümkün. ancak mesleki mevzuatımıza göre maden mühendisleri odası bu durumda biz başka bir firma ile kısmi zamanlı iş sözleşmesi imzaladığımızda ; bizi o firmada da teknik nezaretçilik yapıyormuş gibi algılıyor. yani bu konumda cazalı konuma düşüyoruz.
oda avukatı volkan bey ile de bu konu hakkında geçen haftalarda görüştüm ve durumu anlattım. bu konuda ben ve benim gibi meslektaşlarımın olduğunu ve konuyu genel kurulda dile getireceklerini söyledi.
isteğim bu iş için zaman ve emeğini harcayan meslektaşlarımın bir şekilde bu sorunun çözümünde birlikte hareket ederek kısa zamanda çözülmesidir.
konu hakkındaki görüşlerinizi bekliyor ve tekrar tüm meslektaşlarıma kazasız ve iyi çalışmalar diliyorum.
 
Mustafa ÖKSÜZ
Maden Mühendisi (8793)
İş Güvenliği Uzmanı
--
www.madenilan.com (Aracısız ve ücretsiz madencilik ilan portalı)
Grubun sahibiyle iletişim:Maden Yük.Müh. Abdullah AKÖZEL. aakozel@gmail.com 0506 427 42 22
Bu mesajı Google Grupları "MADENCİYİZTR" grubu.na üye olduğunuzdan aldınız.
Bu gruba posta göndermek için , mail atın : madenciyiztr@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin:
madenciyiztr+unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için,
http://groups.google.com.tr/group/madenciyiztr?hl=tr adresinde bu grubu
ziyaret ediniz.

--
www.madenilan.com (Aracısız ve ücretsiz madencilik ilan portalı)
Grubun sahibiyle iletişim:Maden Yük.Müh. Abdullah AKÖZEL. aakozel@gmail.com 0506 427 42 22
Bu mesajı Google Grupları "MADENCİYİZTR" grubu.na üye olduğunuzdan aldınız.
Bu gruba posta göndermek için , mail atın : madenciyiztr@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin:
madenciyiztr+unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için,
http://groups.google.com.tr/group/madenciyiztr?hl=tr adresinde bu grubu
ziyaret ediniz.