28 Şubat 2011 Pazartesi

Re: (MADENCİYİZTR) geçmiş yıllara ait devlet hakları

1-2008-2009 yılları için 1/10 üzerinden ödeme yapman gerekir diye düşünüyorum...
2-Tahvil etmen yani orantı kurarak ödeme yapman uygun olur..geçen sene ben de böyle bir durumda tahvil etmiştim (orantı kurmuştum)...ruhsat yılsonuna 2 ay kala alındığı için 2/12 * 1/10(yıllık üretim) orantısını kurmuştum...

sen yinede MİGEM mali işler şube müdürünü telefonla ararsan daha iyi olur..ARADIĞINDA SAĞOLSUNLAR YARDIMCI OLUYORLAR..çekinmeden ara...slm  ABDULLAH AKÖZEL

28 Şubat 2011 15:50 tarihinde akif dereli <emr_0721@hotmail.com> yazdı:
herkese selam,
Devlet hakkı bedeli konusunda görüşlerinizi almak istediğim birkaç sorum var..
2008 yılı, 9. ayda işletme izni alınan ve o tarihten bu yana üretim yapılmayan bir (2. grup) sahada, bu zamana kadar geçen süre için 29. madde belgeleri zamanında verilmemiş ve teminatları irad kaydedilmiştir.
Bizim bu belgeleri vermemiz gerekiyor. Üretim yapmayan sahalar için, geçmiş yıllara ait sadece satış bilgi formu vermemiz gerekiyor. Y eni yönetmelik yayınlanmadan önce, üretim yapılmayan sahalarda, projede belirtilen yıllık üretim miktarının 1/10 u üzerinden devlet hakkı ödeniyordu. Bizde  2008 ve 2009 için bu şekilde hesaplama yapacak ve 1/10 bedel üzerinden devlet hakkı ödeyecektik. Yeni yönetmeliğin 30. maddesinde, ödenecek devlet hakkı bedellerinin, yıllık işletme ruhsat harcı bedelinden az olamayacağı belirtilmektedir. Bu nedenle 1/10 üzerinden ödeyeceğimiz bedel geçerli olmayacak ve yıllık işletme ruhsat harcı kadar devlet hakkı ödememiz gerekecek. Bu yönetmelik yayınlanmadan önceki yıllarıda kapsıyormu . Yani 2008 ve 2009 yılları için zamanında verilmeyen satış bilgi formları ve hesaplanan devlet hakları da bu yönetmelik kurallarına dahilmidir yoksa yönetmelik, yayınlanma tarihinden sonra hazırlanacak  formlar içinmi geçerli olacaktır. Ben 2008 ve 2009 yılı  üretim yapılmayan saha için, devlet hakkını, projede belirtilen yıllık üretim miktarının 1/10 u üzerinden mi hesaplamam gerekir yoksa yıllık işletme ruhsat harcı kadarmı ödemeliyim.
Diğer bir husus biz işletme iznini 9. ay sonunda aldık. 10. ve 12. ay için yani iki aylık satış bilgi formunda yine aynı rakamlarımı ödeyeceğim.
görüşlerini belirten tüm arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ederim...
 
M. Akif DERELİ

--
www.madenilan.com (Aracısız ve ücretsiz madencilik ilan portalı)
Grubun sahibiyle iletişim:Maden Yük.Müh. Abdullah AKÖZEL. aakozel@gmail.com 0506 427 42 22
Bu mesajı Google Grupları "MADENCİYİZTR" grubu.na üye olduğunuzdan aldınız.
Bu gruba posta göndermek için , mail atın : madenciyiztr@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin:
madenciyiztr+unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için,
http://groups.google.com.tr/group/madenciyiztr?hl=tr adresinde bu grubu
ziyaret ediniz.



--
Bilgi, paylaştıkça çoğalır.
Aracısız ve ücretsiz ilan portalı
(Maden Müh iş ilanları+Madencilikle ilgili tüm ilanlar)
Abdullah AKÖZEL
Maden Yük.Mühendisi
İş Sağ ve Güv.Uzmanı
İşyeri hekimi ve İş Güvenliği uzman  Eğitimcisi
0506 427 42 22   aakozel@gmail.com

--
www.madenilan.com (Aracısız ve ücretsiz madencilik ilan portalı)
Grubun sahibiyle iletişim:Maden Yük.Müh. Abdullah AKÖZEL. aakozel@gmail.com 0506 427 42 22
Bu mesajı Google Grupları "MADENCİYİZTR" grubu.na üye olduğunuzdan aldınız.
Bu gruba posta göndermek için , mail atın : madenciyiztr@googlegroups.com
Bu gruba üyeliğinizi sonlandırmak için şu adrese e-posta gönderin:
madenciyiztr+unsubscribe@googlegroups.com
Daha fazla seçenek için,
http://groups.google.com.tr/group/madenciyiztr?hl=tr adresinde bu grubu
ziyaret ediniz.