25 Mayıs 2017 Perşembe

((slayt izle)) Okuma tutkusu ve Sındırgı Kitap Fuarı

Ali Erkan Kavaklı
Kitap dinine mensubuz. İslamiyet kitap ile başladı. Okumak emir ve sevap, okumamak Allah'a isyan.

Mayıs ayı fuarlar haftası. Çorum, Kocaeli, Kahramanmaraş, Gaziantep, Konya, Akşehir'de yapılan kitap fuarlarına katıldım. Belediyelerin, milli eğitimin, kaymakam, vali, öğretmen ve öğrencilerin okumaya gösterdikleri ilgi memnuniyet verici. Kitaba ilgi artıyor, basılan kitap çeşidi ve sayısı çoğalıyor. Cumhurbaşkanımız şiir, Türkiye kitap okuyor.

Sındırgı kitap fuarı oldukça verimli ve faydalı geçti. Küçük bir ilçe olmasına rağmen Kaymakam Ercan Ateş, Belediye Başkanı Ekrem Yavaş, Milli Eğitim Müdürü İbrahim Işık'ın gayretleri ile kitap ve kültür şenliği düzenlenmiş, birçok yazar davet edilmiş. Bir ilçede okuyucunun kolay kolay göremeyeceği kadar çok kitap sergilenmiş, Sındırgı'ya yazar yağmış. 

Meslek lisesi ve Anadolu lisesi öğrencileri ile sohbet etme fırsatı buldum. Onlara Başarıya Götüren Yol'u anlattım. Öğrencilerin ilgisi fevkalade idi.

Öğrencilere şunları söyledim:

"Allah insanı çok donanımlı ve yetenekli yaratmış, insan yeryüzü halifesi olacak nitelikte. Beyin literatürüne göre her insan deha potansiyeline sahip. Herkesin kafasının içinde 100 milyar nöron var. Albert Einstein, Thomas Edison, sırları çözülen Da Vinci, çözülemeyen Mimar Sinan, Fatih Sultan Mehmet Han, 27 dil bilen Prof. Fuat Sezgin kaç nörona sahipse her insan aynı sayıda sinir hücresine sahip.

Fark, beyin kapasitesini verimli kullanmayla ortaya çıkıyor.

Allah insan beynini öğrenme programlı yaratmış. Göz görme, kulak duyma, ayak yürüme, beyin ise öğrenme programlıdır. Beyin bilgi ile beslenir, beyin aktiviteleri ile güçlenir. 

Bu sebeple Allah kitap göndermiş, okumayı emretmiş.

İnsan iki kitabı okumak zorunda. Birincisi, bütün dinî ilimlerin kaynağı Kur'an-ı Kerim. İkincisi; fizik, kimya, matematik, geometri, astronomi, coğrafya, biyoloji gibi fen bilimlerinin kaynağı olan kâinat kitabı. 

Kitapların sahibi Yüce Allah'tır, ilimler bize Allah'ı anlatır. Bir fizik formülü, bir Yunus İlahisi gibi Allah'ı tanıtır ve hatırlatır. 

İlim insanı yükseltir. Yüce Allah, Hz. Adem'i yarattı, ona ilimleri öğretti ve Hz. Adem bu sayede meleklere üstün geldi. 

Bugün de ilmî araştırmalarda ileri giden, ar-ge çalışmalarına önem veren; keşif, icat, buluş yapan ülkeler ileri gidiyor, kalkınıyor ve zenginleşiyor. Bugün de ilim insanları ve milletleri yükseltiyor.

Okumak, Allah'ın emri, Kur'an'ın ilk inen âyeti.

İlim öğrenmek kadın erkek her Müslümana farz. 

Kur'an, hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu buyurur. 

Gönüller Sultanı Peygamberimiz (sav), beşikten mezara ilim öğreniniz, buyurmaktadır.

İlim öğrenmek, bilim ve teknolojide ileri gitmek, üstün Müslüman olmak için gayret etmek, çalışmak ve çabalamak gerekir. Çalışmak da ibadet. 

Kur'an-ı Kerim, insan için sadece çalıştığının karşılığı vardır, buyurur. 

Başarı insanı mutlu eder, çalışmak insanı yükseltir. Başarı kar ve yağmur değildir, gökten yağmaz, başarı ter kokar.  

Akıllı insan işlerini önem sırasına göre yapar. Bir öğrencinin en önemli işi dersleridir. Akşam saat dört- beş gibi eve gideriz, yatış saati 11'i bulur. Bu altı saatlik zamanın hiç değilse 3-4 saatini ders çalışarak, okuyarak, araştırma yaparak geçirmeli.  

İlkokul beşinci sınıftan sonra yatılı okulu kazandım, orta ve liseyi yatılı okudum. 50 yıl önce öğretmenlerim bana yatılı okulda 3.5 saat etüt yapmayı öğretti. O gün bugün 3.5 saat çalışırım. Okudum, öğretmen oldum, yazar oldum, 50 kitap yazdım, 51. kitabımı yazmak için çalışıyorum. Hedef belirlemeli, plan yapmalı, zamanı verimli kullanmalı, çalışmalı. Başarıyı Allah verir. Hans'a, Abraham'a, Yakop'a, Ela'ya, Eva'ya, Marya'ya veren Allah Hasan'a, İbrahim'e, Yakup'a, Elif'e, Havva'ya, Meryem'e de verir. 

Kur'an, inanıyorsanız üstünsünüz, buyurur. 

Arap toplumu Kur'an'ı okudu, anladı, yaşadı, deve çobanları dünyayı yönettiler. Müslümanlar tarih boyunca medeniyetler kurdu, tarih yaptı, tarih yazdı. Atalarımızın yaptığını biz de tekrarlayabiliriz. Namık Kemal ne güzel söyler:

"Yüksel ki yerin bu yer değildir;

Dünyaya gelmek hüner değildir."

Öğrencilerin heyecanı görülmeye değerdi. Hedef belirleme, plan yapma, çalışma, üstün Müslüman olma kararı verdiler. Fuara gelip kitap imzalattılar. En çok da Başarıya Götüren Yol, Yüreğini Ateşle, 15 Temmuz Diriliş Destanı imzaladım.

Türkiye okuyor, ilim öğrenme ve çalışıp yükselme azmimiz artıyor.

Tebrik ve Teşekkür: Sındırgı kitap fuarını gerçekleştiren Kaymakam Ercan Ateş, Belediye Başkanı Ekrem Yavaş, Milli Eğitim Müdürü İbrahim Işık, okulunda beni misafir eden okul müdürleri Tuncay Öztürk, Bekir Güneş, Eylem Turgut Şahin, Ecem Girgin, Ömer Şahin ve bütün eğitimci dostları tebrik ediyor; kitap ve okuma kültürüne teşvik ettikleri için her birine ayrı ayrı teşekkür ediyorum.


--

--
Bu mesajı şu gruba üye olduğunuz için aldınız:
Google Grupları "pınarslayt" grubu.
İlginc buldugunuz POWER-POİNT (SLAYT-PPS) yayinlandigi gruptur. Sizinde paylasacaginiz slaytlar varsa gonderin. mutlaka eki slayt olsun
*Herkese açık web sitesi*
http://groups.google.com/group/pnarslayt
*E-posta*
pnarslayt@googlegroups.com
 
 
 
kaliteli slayt grubu
 
 
 
Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/pnarslayt?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin
---
Bu iletiyi Google Grupları'ndaki "pınarslayt" grubuna abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için pnarslayt+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Daha fazla seçenek için https://groups.google.com/d/optout adresini ziyaret edin.