10 Haziran 2017 Cumartesi

((slayt izle)) Kanımızı da şahitsiz veremeyeceğiz

Kanımızı da şahitsiz veremeyeceğiz. Değerli arkadaşlar. Geçen salı günü kan vermek istemiş ve benim kanımı şahitle almışlardı. Bende bu kuralın yazılı dayanağını istedim ve geldi.  Bankalarda işlem yaparken şahit noterlerde işlem yaparken şahit isteniyor. Gerekçesi ya sizi kandırırlarsa yâda ya siz bana az para verdiyseniz. Beyanınızı inkâr ederseniz. Bizi yok sayan bu uygulamalara hepimiz itiraz ettik ve ediyoruz. Bu işlerin farklı çözümleri varken tek tercih şahit dayatmasına hepimiz karşı çıktık. Kan verme işlemindeki şahit dayatması da aynı gerekçelerle ifade ediliyor. Ya beyanını inkâr ederse bununda farklı çözümleri olabilir. Beyanını kaydedersin Braille yazı bilenler kabartma yazıyı okur. Sesli programlarla bilgisayar kullananlara eposta gönderilebilir. Farklı çözümler bulunabilinme imkânı varken bulunmak istenmiyor ve şahit dayatması yapılıyor. Birde birazcık itiraz edenler içinde bir formül bulunmuş personel şahit olacak. Yahu zaten bizim işlemlerimizi personel yapmıyor mu telefonda görüştüğüm yetkili diyor ki sağlık bakanlığı bu kuralı getirdi. Ben geçenlerde basına verince de bu sefer şöyle bir çıkış yapıyor. Bunu basına vererek yüz elli yıllık kurumu yıprattığımı ve kendisinin bu işi bir yazıyla çözebileceğini söylüyor. Bende ankarada bir arkadaşın başına da bu şekilde bir olayın geldiği ve bu uygulamayı kural haline getiren ve uygulayanların cezalandırılmasını istediğimi söyledim. Dünde beni başka bir yetkili aradı. Dediği şu biz onları uyarırız. Bende şöyle dedim bunun bir insan hakları ihlali olduğunu ve kuralın değişmesi gerektiğini söyledim. Ne yapacaklar azıcık itiraz edenlere kendileri şahit olacaklar. Bence biz bu işe bir tepki koymaz ve itiraz etmezsek yarın hastaneye giderken de ve farklı kurumlardan hizmet alırken de şahit istenir.  Benim başıma geldi, Karakolda ifade veriyorum. Adam dedi ki şahidin var mı bende gerek yok dedim. Devletimin memuruna güvenmeyeceğimde kime güveneceğim dedim. Bu şahit uygulaması gerekli tedbirler alınmaz ve tepki konulmazsa dalga dalga yayılır. İnsan hakları kurumlarını engellilerle ilgili dernekleri duyarlı kamuoyunu göreve çağırıyorum.

Gelen Yönetmelik yazısı;

 ULUSAL KAN VE KAN BİLEŞENLERİ HAZIRLAMA, KULLANIM VE KALİTE GÜVENCESİ REHBERİ 2015 ''

''Kan bağışçısı sorgulama formunda "Adı Soyadı" alanı, bağışçının kendi el yazısı ile yazılmalıdır ve bağışçının imzası bulunmalıdır.

Formları okuyamayan bağışçılara formların içeriği konusunda bilgi verecek eğitimli bir personel yardımcı olmalıdır.'' şeklindedir.

Berilla alfabesi şu anda geçerli, güncellenmiş.

Kan Bağışçı mahremiyeti ve sorulan sorulara doğru ve başka kişilerden etkilenmeden cevap vermesi Hemovijilans kapsamında kişide (HIV,HBV, HCV, Sifilis) ile ilgili problem çıktığında, hukuki açıdan bana söylenmedi, sorulmadı gibi hukuki durumlar olmaması için Berilla alfabeli form olmadığında yanında bir kişi var ise onun şahitliğinde ve imzalaması ile yok ise kan bağış ekibimizde görevli bir personel tarafından şahitlik konusunda yardımcı olunmaktadır.Bilginize sunulur.

 


--

--
Bu mesajı şu gruba üye olduğunuz için aldınız:
Google Grupları "pınarslayt" grubu.
İlginc buldugunuz POWER-POİNT (SLAYT-PPS) yayinlandigi gruptur. Sizinde paylasacaginiz slaytlar varsa gonderin. mutlaka eki slayt olsun
*Herkese açık web sitesi*
http://groups.google.com/group/pnarslayt
*E-posta*
pnarslayt@googlegroups.com
 
 
 
kaliteli slayt grubu
 
 
 
Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/pnarslayt?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin
---
Bu iletiyi Google Grupları'ndaki "pınarslayt" grubuna abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için pnarslayt+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Daha fazla seçenek için https://groups.google.com/d/optout adresini ziyaret edin.