6 Kasım 2016 Pazar

((slayt izle)) Engelsiz İzmirle ilgili değerlendirmelerim

Engelsiz İzmirle ilgili değerlendirmelerim. Öncelikle Engelsiz İzmir Kongresinin yapılması bence güzel bir şey ilki 2013 yılında yapıldı. O dönemde 2016 yılında tekrar  yapılacağı söylendi. Bende toplantılarda bizim hayatımıza dokunmazsa faydası olmayacağını söyledim. Hala kaldırımlar Arabalardan Masalardan iş yeri işgallerinden kurtulmadıysa bir yararı olmaz. Otobüslerde nereye geldiğim geleceğimi bildiren sesli uyarı sistemleri yoksa metrolarda gerekli düzenlemeler yapılmadıysa hala aktarma otobüs sisteminden engelliler zarar görüyorsa bir yararı olur mu ilk gün yeni fuar alanına gittik. Yeni fuar alanı çok uzak bir yer. Keşke basmane'de olsaydı. Kayıtlarımızı yaptık. Aha birde ne görelim. Stant alanımızda masa sandalye yok. Görevlilere sorduk. Onlarda ücretle  kiralayacaklasınız dediler. Birde numarasını verdikleri gökan adındaki kişiye yüz lira vererek kiraladık. Herkesin bedavaya oturduğu sandalye bize yüz liraya mal oldu. Başka yetkililerse kiralama olmaz diyorlar. Her kafadan bir ses çıkıyor. Neyse ilk gün Dernekler olarak 2022 sayılı yasa ve bakım yasasıyla ilgili bir şeyler yapalım diye bir toplantı yapdık. Arkadaşlarımızın yaşadıkları maduriyetleri gidermek için çalışma yapalım kararı aldık. Daha sonra standa geçtim. Gelen arkadaşlara kabartma yazıyı tanıttık dernek Faaliyetlerini anlattım. Çocuklara kabartma yazıyla isimlerini  yazıp verdim. Derneğimizi tanıttım. Saat 16 sularında eğitim istihdam ile ilgili bir atölye çalışmasına katıldım. İkinci gün. İlginç bir sürprizle karşılandım. Yeni fuar alanı birinci katta engelli yoluna masa sandalye konulduğunu fark edince  Cılgına döndüm. Acaba bizimle dalgamı geçiyorlar. Hem Engelsiz İzmir kongresi yapıyorsun hem de yeni Fuar alanına kılavuz çizgi yaptığın alana masa sandalye konulmasına göz yumuyorsun. Hem engelsiz İzmir kongresi düzenleyip kaldırımlardaki iş yerlerinden işgaliye alıp kaldırım işgallerine göz yumuyorsun. Hiç olmazsa yeni fuar  alanında böyle bir çalışma olmasın. Seramik sergisi görmeyenler için önemli resimlerin görmeyenler için kabartılmış  örneklerini yapmışlar. Ve altına  kabartma yazıyla bilgilendirme notları koymuşlar bence on numara bir iş çıkarmışlar. Biz yıllardır bir kitap çıktığında e-kitap sesli kitap yâda kabartma kitap olarak da çıksın bir film vizyona girdiğinde alt yazılı işaret diliyle aynı zamanda sesli betimlemeli olarak piyasaya çıksın diyoruz. Daha sonra sanatla Terapiye katıldım. Bu kadar güzel olabileceğini tahmin edemezdim. Bireysel ve gurup terapilerine her kez katılmalı. Öğlende ayrı bir sürprizle karşılaştım. Yemekhaneye gelince yemek bitti diye çok saçma bir karşılık aldık. Ben şeker hastasıyım bununla ilgili bir be planınız olması gerekir. Her kez fazla alıyormuş gibi durumu kurtarıcı açıklamalarda bulundular. Neyse bir ablam bana yemek verdide aç kalmadım. Öğleden sonra almanyada'ki  uygulama örneklerini dinledim bence çok güzel ülkemizde bu konularda eksikliklerini inşallah en yakın zamanda giderir. Daha sonra standımıza gelen arkadaşlarla sohbet ettim. Üçüncü günü geldiğimde macaristanda engelli park alanı uygulamasını dinledim. Engellileri tanımak için bir park yapılması düşüncesi bana çok ilkel geliyor. Beyazay derneğinin tüm  Projelerinin ana fikri birlikte yaşama kültürünü artırmakla ilgili. Kamu ve yerel yönetimlerde daha çok engelli çalışacak özel sektör engellileri istihdam edecek hayatın tüm alanlarından engelli dışlanmayacak toplum birbirini tanıyacak ve  ön yargılar ortadan kalkacak. Sen hiç engelliyi tanımayacaksın gördüğünde  görmezden geleceksin bir engelli parkına gidip onları anlamaya çalışacaksın kusura bakmayın bu engellilerden kaçma parkıdır. Öğleden sonra engelsiz hastane çalışmasını dinledim.  Gaziemir devlet hastanesini tebrik ederim tüm hastanelerin engelsiz olması gerekir. Hatta tüm dünyanın engelsiz olması ne kadar güzel olur. Bir arkadaş beni kendi defilelerine davet etti bende defilenin görsel bir çalışma olduğu ve körler için erişilebilir olmadığı için katılamam dedim. Akşam dönüşte saat beşte dönme kararı aldım. Ancak sosyal medya hesaplarında her saat başı gidiş ve geliş olduğu paylaşılmıştı. Birde baktım saat beşte araba kalkmadı eh neyse dedim saat altıda da araba kalkmadı ancak saat altıbuçuk'da araba kalkabildi. Bizde Belediyeye güvendik saat başı araba kalkıyor yazısını sosyal medyada yayınladık saat başı geliş gidişlerden madur olan varsa oda bizim yüzümüzden paylaşımımızdansa ben kendi adıma  özür dilerim. Neyse en son olarak bilimsel bir kongrenin düzenlenmesi bu konuların tartışılması tabi ki güzel birçok arkadaşımızı gördük yeni insanlarla tanıştık. Derneklerimize stantlar ücretsiz bize her ne kadar yüz liraya mal olsa da  güzel bir çalışma önemli olan bu fikirlerin bizim hayatımıza dokunmasıdır.Resimler Aşağıdaki face adresinde vardır.

https://www.facebook.com/saliharikan4/posts/1156757004394053


--
Salih ARIKAN
Skaype: saliharikan2
Tel: 0506 514 96 93
Face: saliharikan4

beyazay izmir çalışmalarımız

--
Bu mesajı şu gruba üye olduğunuz için aldınız:
Google Grupları "pınarslayt" grubu.
İlginc buldugunuz POWER-POİNT (SLAYT-PPS) yayinlandigi gruptur. Sizinde paylasacaginiz slaytlar varsa gonderin. mutlaka eki slayt olsun
*Herkese açık web sitesi*
http://groups.google.com/group/pnarslayt
*E-posta*
pnarslayt@googlegroups.com
 
 
 
kaliteli slayt grubu
 
 
 
Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/pnarslayt?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin
---
Bu iletiyi Google Grupları'ndaki "pınarslayt" grubuna abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için pnarslayt+unsubscribe@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Daha fazla seçenek için https://groups.google.com/d/optout adresini ziyaret edin.