14 Nisan 2010 Çarşamba

((slayt izle)) Başka Bir Mersin Yok yazan: Mersin İçel İlinden Burak CANLI

BAŞKA BİR MERSİN YOK yazan: Mersin İçel İlinden Burak CANLI

 

Aidiyetlik bir yere bir şeylere ait olma. Sorarlar nerelisin? Mardin. Ama Mersin İlinde doğdum büyüdüm. Mardin de şu var tanır mısın? Bilir misin? Hiç gitmedim! Sen o zaman Mersinlisin. Hatta Mersin’in yerlisisin. Cevap var veya yok.

 

Arap mısın? Annem Arap babam Kürt. Ama ben ne Kürt’çe bilirim ne de Arap’ça. Eşim de Ermenek’lidir.

 

Bağlantı kurulmak istenir. Bir bağın olması beklenir. Gidilmeyen Köy zihinler de yerini bulmuştur. Ama gidilmemiş ve görülmemiştir. Kimlik arayışı içerisindedir şahıs. Aramaktadır. Huzuru ve mutluluğu aramak tek güdüsüdür. Ama o aradığının ne olduğunu bilmeden aramaktadır. Bir gülümseme beklemektedir karşısında ki kişiden. Onanma beklemektedir.

 

Türkiye Sevdalıları bilirler ki insanımız samimidir. Cana yakındır. Sıcaklığı gözlerinde gizlidir. Fakat korkarlar. Ürkektirler. Kendilerine zarar gelir sanırlar. Gelir mi gelmez mi bilinemez. Garantili malın dahi bozuk çıktığı şu günler de bilinmezlere doğru yelken açmıştır insanlarımızın ilk tanışmaları.

 

Adı Milenyum ya! Patlatıverir türküsünü. Türküde ayrımcılık. Türküde düşmanlık. Türküde iticilik vardır. Türküde tüm sapkınlıklar barınmaktadır. Hâlbuki bizim türkülerimiz geçmişten bu yana bizleri yaşama bağlamıştır. Urfa’dan tutunda Ardahan’a kadar Türkülerimiz bizleri birleştirmiştir. Şu zaman da olmuştur ismi Milenyum Türküsü. Bize ait olmayan ve bizleri yabancılaştıran türkülerdir bunlar.

 

Ben Türkiye Sevdalısıyım demekten korkar olur kişi. Demeye görsün. Adına faşist derler. Adına ırkçı derler. Adına Ulusalcı derler. Derler, derler bitiremezler. Adıma her ne derseler desinler ben Türkiye Sevdalısıyım. Türkiye benim vatanım. Tek Ülkem. Irk, inanış ayırt etmem ben. Nereli olduğuna bakmam ben. Midemi düşünürüm. Bilirim ki Antep yemekleri lezzetli olur. Bilirim ki Urfa yemekleri güzel olur. Her bir yerden benim dostum vardır. Siirt’den arkadaşlarım vardır benim.

 

Hele bir de Mersin’liyseniz. Gelin bakın Mersin’e. Hani derler ya başka bir İstanbul yoktur diye. Bunlar Mersin İlinde yaşamamış olanların sözleridir. Mersin Türkiye’dir. Mersin İli tüm güzelliklerin toplandığı tüm lezzetlerin bulunduğu bir merkezdir.

 

Benim illa Tunceli’ye gitmem gerekmez. Tunceli zaten Mersin ilindedir. Benim Diyarbakır’a gitmem gerekmez Diyarbakır tüm ilçeleriyle zaten Mersin’dedir. Ama yanlış anlaşılmakta istemem. Zira gidelim ve görelim memleketimizin her bir yerini her bir güzelliğini görelim. Paylaşalım. Bilgimizi paylaşalım. Bilgilerini paylaşalım. Öğrenelim. Memleketimize dair her bir şeyi öğrenelim. Yabancı olmayalım. Birbirimize karşı bir olalım.

 

Milenyum Türküsünde ayrımcılık var. Bilelim. Milenyum Türküsünde düşmanlık var. Görelim. Oyuna gelmeyelim. Bizim Türkülerimiz sevgi ve kardeşlik üzerine ahenkli bir şekil de işlemektedir ezgilerini. Türkiye sevdalısıyım. Bu Ülke ve bu topraklar bizim. Biz olduğumuz için Türkiye var. Türkiye var olduğu için biz varız. Bizler birlikte Türkiye’yiz.

 

                                                                                            Mersin İçel İlinden Burak CANLI

--
Bu mesajı şu gruba üye olduğunuz için aldınız:
Google Grupları "pınarslayt" grubu.
İlginc buldugunuz POWER-POİNT (SLAYT-PPS) yayinlandigi gruptur. Sizinde paylasacaginiz slaytlar varsa gonderin. mutlaka eki slayt olsun
*Herkese açık web sitesi*
http://groups.google.com/group/pnarslayt
*E-posta*
pnarslayt@googlegroups.com
 
 
 
kaliteli slayt grubu
 
 
 
Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/pnarslayt?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin